fbpx

Jak założyć i prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

profil formowy na linkedinn

Media Społecznościowe dzięki swojej wszechstronności są obecnie najbardziej atrakcyjnym środkiem przekazu. Codziennie za ich pośrednictwem dowiadujemy się wielu nowych rzeczy, przesyłamy między sobą wiadomości oraz zasięgamy opinii o tym co nas interesuje.

Chyba każdy z nas chociaż raz w swoim życiu szukał informacji np. o firmie, która prowadzi rekrutację nie tylko poprzez znalezienie jej w wyszukiwarce Google, ale także na Facebooku, Instagramie lub LinkedInie. O ile standardem jest już posiadanie profilu na tych dwóch pierwszych, o tyle nadal nie można tego samego powiedzieć o ostatnim.

Profil firmy na LinkedIn – po co?

LinkedIn to portal, który poza tworzeniem sieci kontaktów jest świetnym narzędziem do prowadzenia aktywnej komunikacji, mającej na celu zbudowanie profesjonalnego wizerunku pracodawcy. Dzięki niemu odbiorcy mają okazję poznać naszą markę nie tylko od strony “zewnętrznej” gdzie pokazujemy efekt końcowy ale również od tej, gdzie stoją za nim konkretni pracownicy z określonymi kompetencjami, które spajają wszystko w jeden sprawnie działający organizm. To sprawia, że osoby oglądające nasz feed myślą: “Ale super zgrany zespół! Chciałbym do niego dołączyć” i klikają “Aplikuj” ;).

Każdą firmę, która pragnie właściwie zadbać o swój Employer Branding (czyli wizerunek pracodawcy w sieci) zachęcam, by założyć konto firmowe na LinkedIn. Dlaczego warto?

  • pomaga to członkom lepiej zapoznać się z działalnością firmy oraz tym, czym na co dzień się zajmuje i kto stoi za sukcesami marki,
  • na LinkedIn istnieje możliwość publikacji ofert pracy…
  • …a użytkownicy mają do nich dostęp i mogą przesłać swoją kandydaturę na dane stanowisko.

Jak założyć konto firmowe na LinkedIn?

Przy tworzeniu profilu firmy na LinkedIn (tzw. Company Page) wymagane będzie konto prywatne, w którym posługujesz się swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem. Będąc zalogowanym do portalu, kliknij w ikonę “Produkty”, a po rozwinięciu menu – “Stwórz stronę firmową” (screen nr 1) .

zakładanie konta firmowego na linkedin

Kolejnym krokiem będzie wybór rodzaju strony (screen 2 widoczny poniżej). Dostępne są następujące opcje:

  • Małe firmy (mniej niż 200 pracowników),
  • Średnie i duże firmy (więcej niż 200 pracowników),
  • Strona marki (Podstrony powiązane z istniejącą stroną),
  • Instytucja edukacyjna (Szkoły i uczelnie).

tworzenie strony linkedinnGdy już wybierzesz jedną z opcji, czas na wypisanie wszystkich podstawowych i niezbędnych (oznaczonych gwiazdką) informacji, bez których nie istnieje możliwość utworzenia profilu firmy na LinkedIn (screen 3 widoczny poniżej).

Informacje jakie musisz podać, to:

  • Nazwa profilu firmy,
  • Publiczny adres URL na LinkedIn, który będzie do niego prowadził,
  • Witryna – czyli strona internetowa firmy,
  • Branża (wybierane z listy),
  • Dokładna wielkość firmy (j.w.),
  • Rodzaj firmy (j.w.),

Na tym poziomie możesz również już załadować zdjęcie profilowe – logo firmy oraz napisać krótki slogan, który będzie kojarzony z Twoją firmą. Nie jest to jednak obligatoryjne – możesz na razie pominąć ten krok i dopisać to już po utworzeniu strony.

Ostatnim krokiem będzie potwierdzenie, iż jesteś osobą związaną z daną firmą oraz posiadasz prawo do występowania jako jej przedstawiciel na portalu LinkedIn poprzez tworzenie i zarządzanie kontem firmowym.

Po uzupełnieniu okienek z powyższymi danymi możliwe będzie utworzenie strony firmowej za pośrednictwem przycisku “Utwórz stronę”.

okno utwórz stronę

Profil firmowy na LinkedIn – co dalej?

Po tym kroku, gdy strona zostanie już utworzona – możesz umieścić na niej dodatkowe informacje, odnoszące się do działalności Twojej marki.

W sekcji “Nagłówek”:

  • Cover Photo (prostokątne zdjęcie wyświetlające się na samej górze strony),
  • Przycisk niestandardowy (inaczej CTA czyli Call to Action – przycisk z konkretną akcją, którą może podjąć użytkownik przeglądający stronę). Istnieje kilka opcji do wyboru: “Skontaktuj się z nami”, “Więcej informacji”, “Zarejestruj się”, “Zapisz się” oraz “Przejdź do witryny”. W każdym przypadku wymagane jest podanie adresu URL do strony do której ma owy przycisk przekierowywać.

Natomiast w sekcji “Informacje”:

  • Opis firmy – możesz wpisać kilka zdań (ale nie za dużo, by nie zanudzić odbiorcy) o działalności firmy, jej misji i wartościach,
  • Lokalizacje firmy,
  • Hashtagi – jeśli chcesz, by profil Twojej firmy wyświetlał się użytkownikom obserwującym dany # lub wyszukującym na jego podstawie informacji na LinkedInie,
  • Grupy polecane – jeśli takowe istnieją i są związane z działalnością firmy,
  • Język – jeśli chcesz dotrzeć z przekazem do grup z innych państw.

Jak prowadzić profil firmy na LinkedIn?

Istnieje jedna, podstawowa i bardzo ważna zasada przy tworzeniu komunikacji w kilku kanałach społecznościowych. Każdy portal ma inną specyfikę co oznacza, że jest od prezentowania INNYCH treści. To, co pokazujesz na FB czy IG niekoniecznie sprawdzi się na LI. Nie zapominaj, że LinkedIn powstał w celu budowania relacji biznesowych oraz rekrutowania nowych pracowników. Podstawą dobrego Personal Brandingu pracownika jest zaprezentowanie się od najlepszej strony, podstawą Employer Brandingu – pokazanie swojej firmy w taki sposób, by w głowie użytkownika (i tu mówimy nie tylko o kandydatach, ale również jej pracownikach) jawiła się jako “Dream Job”.

Zobacz również: 10 wskazówek do prowadzenia komunikacji Twojej marki w social media.

Co publikować na profilu firmowym na LinkedIn?

  • posty mające na celu budowanie świadomości i profesjonalnego wizerunku marki – przedstawienie tego czym zajmują się pracownicy firmy na co dzień, jacy są jej klienci. Publikacja treści specjalistycznych i przekierowań do firmowego bloga. Budowanie wizerunku to też pisanie o tym, jakie są cele i wartości firmy.
  • posty budujące pozycję – traktujące o sukcesach, zrealizowanych celach ale także… o ewentualnych porażkach, które przyczyniły się do wyciągnięcia właściwych wniosków, w efekcie umacniających zespół. Pamiętaj – żadna firma nie jest idealna, ważne jest czy potrafi przekuć negatywy w coś pozytywnego!
  • posty ‘z życia firmy’ – ważne okazje i wydarzenia, nagrody i osiągnięcia – celem jest pokazanie kto stoi za sukcesami firmy i dobrej energii, która motywuje pracowników do osiągania ich.

Jak dodać Administratora strony na LinkedIn?

W przypadku gdy chcemy by oprócz nas na koncie firmowym publikowała posty również inna osoba związana z firmą, musimy dodać ją jako drugiego Administratora. Jak to zrobić?

Będąc zalogowanym na LinkedIn wejdź na stronę, którą zarządzasz i kliknij “Narzędzia administracyjne” a po rozwinięciu menu – “Administratorzy strony” (jak na screenie poniżej):

administratorzy linkedinn

Wyświetli Ci się okno z tabelą, w której wymienieni są Administratorzy. By dodać następnego, wystarczy że wpiszesz jego imię i nazwisko oraz wybierzesz go z listy.
WAŻNE! Administratorem Twojej strony może zostać tylko i wyłącznie użytkownik będący w Twojej sieci kontaktów na LinkedIn. By zatwierdzić wybór, kliknij “Zapisz zmiany” – niebieski przycisk w prawym dolnym rogu (screen poniżej).

zapisywanie zmian

Przykładowe konta firmowe na LinkedIn

Capgemini

https://www.linkedin.com/company/capgemini/

capgemini-firmowy profil

Grupa Żywiec S.A.

https://www.linkedin.com/company/grupa-zywiec/

profil linkedin żywiec

Carlsberg Group

https://www.linkedin.com/company/carlsberg-group/

carlsberg-profil firmy na linkedin

Maspex

https://www.linkedin.com/company/maspex-wadowice/

profil linkedin maspex

4.8 / 5. Liczba głosów: 9

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. Stanro pisze:

    mam pytanie w jakim jezyku prowadzić profil firmowy jezeli firma dziala i na polskim rynku jak równiez na zagranicznym?

    • Dorota Telepska pisze:

      Cześć,
      To zależy od tego jaka jest grupa odbiorców strony oraz do kogo chcesz kierować przekaz. Jeśli jest to polska firma, której działania chcesz też promować na zagranicznym rynku – myślę, że najbardziej będzie pasowało tutaj pisanie postów w dwóch językach – polskim i angielskim. Jeśli z kolei komentujący posty w większości będą angielskojęzyczni – rekomendowałabym przejście na komunikację tylko w tym języku 🙂
      Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *