fbpx

Menadżer reklam na facebooku – wykorzystaj jego potencjał!

menadżer reklam na facebooku

Korzystasz z płatnych działań na Facebooku, ale na razie ograniczasz się do przycisku “promuj post”? Przygotuj się na prawdziwy game changer i poznaj szczegółowo menedżer reklam!
Jeśli przygoda z reklamami na Facebooku jest jeszcze przed Tobą, tym bardziej powinieneś się z nim zaprzyjaźnić. W tym artykule wytłumaczymy Ci, dlaczego warto z niego korzystać, jakie funkcje się w nim kryją i jak możesz wykorzystać jego potencjał reklamowy. Zapraszamy do lektury!

Czym jest Menadżer Reklam?

Zacznijmy od początku – czym jest właściwie Menadżer Reklam? Zgodnie z definicją Menadżer Reklam to narzędzie Facebooka, dzięki któremu będziesz mógł tworzyć reklamy i nimi zarządzać.

Co zyskujesz korzystając z Menadżera Reklam?

Jeśli przeczytałeś powyższy akapit i nadal masz wątpliwości czy warto, zapoznaj się z możliwościami tego narzędzia. Menedżer Reklam na Facebooku pozwoli Ci na:

  • Tworzenie kampanii reklamowych i konfigurowanie ich zgodnie z Twoimi potrzebami – masz możliwość wyboru celu marketingowego, grupy odbiorców, do których skierowana jest Twoja reklama, miejsca jej wyświetlania (Twoje reklamy mogą być ukazywane na Facebooku, Instagramie, w Messenger oraz Audience Network) jej formatu oraz budżetu (całkowitego, bądź dziennego). Będziesz miał możliwość stworzenia tzw. “dark post” – posta, który nie pojawi się na Twojej stronie – będzie widoczny wyłącznie jako reklama.
  • Zarządzanie reklamami – warto podkreślić, że możesz zarządzać kilkoma kampaniami reklamowymi, zestawami reklam i reklamami, jednocześnie zmieniając np. ich budżet lub grupę odbiorców. Dzięki możliwości edytowania reklam możesz dostosowywać je na bieżąco, analizując wyniki. Menadżer Reklam umożliwia także kopiowanie wcześniej stworzonych zestawów lub poszczególnych reklam – dzięki temu będziesz mógł wyświetlać tę samą reklamę różnym grupom odbiorców i sprawdzić, która z nich przyniesie najlepszy efekt.
  • Analizę wyników – Menadżer Reklam Fb pokaże Ci wszystkie szczegółowe dane i statystyki stworzonych przez Ciebie kampanii, dzięki czemu będziesz mógł nie tylko na bieżąco je optymalizować, ale również tworzyć raporty podsumowujące już po ich zakończeniu. Podczas tworzenia raportów narzędzie również wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników. W zakładce “Badania i raporty” znajdziesz “Raporty dotyczące reklam” – tutaj wybierzesz interesujące Cię parametry i utworzysz raport. Utworzony raport możesz udostępnić i wyeksportować. Ustawienia narzędzia “Raporty dotyczące reklam” możesz skonfigurować w taki sposób, by raport z działań reklamowych był tworzony cyklicznie i wysyłany do Ciebie drogą mailową.
  • Korzystanie z pomocy innych osób podczas tworzenia reklam (krok po kroku tłumaczymy jak dodać innych użytkowników do Twojego konta reklamowego tutaj: https://brandbay.pl/blog/dodawanie-osob-do-konta-reklamowego-na-fb/

Menadżer reklam na Twoim smartfonie

Jeśli jesteś fanem urządzeń mobilnych, dobra wiadomość jest taka, że istnieje aplikacja Menadżer Reklam na urządzenia z systemem iOS (link: https://apps.apple.com/app/id964397083) lub Android (link:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.facebook.adsmanager) .
Niestety, nie możesz całkowicie zrezygnować z komputera – mobilną wersję Menadżera reklam polecamy raczej do zarządzania reklamami, niż do ich tworzenia – nie wszystkie cele reklamowe są dostępne na urządzeniach mobilnych

Skoro już znasz teorię, przejdźmy do praktyki, czyli jak utworzyć swoją pierwszą reklamę

Pierwszym krokiem jest otwarcie Menedżera Reklam (znajdziesz go w rozwijanym menu po lewej stronie):

otwarcie menedżera reklam

Następnie kliknij zielony przycisk “Utwórz”

tworzenie reklamy

Po otwarciu ukażą Ci się 2 opcje – szybkie tworzenie oraz przełączenie się na kreator tworzenia.

dwie opcje utworzenia reklamyNa początku polecamy skorzystać z kreatora tworzenia – to właśnie to narzędzie przeprowadzi Cię przez cały proces krok po kroku, dzięki niemu dowiesz się, co możesz osiągnąć poprzez poszczególne cele reklamowe. Wystarczy nakierować kursor myszki na ikonkę “i” w prawym rogu każdego cel. Gdyby informacje te nie były dla Ciebie wystarczające, kliknij “dowiedz się więcej” – tutaj znajdziesz m.in. informacje, na co zwrócić uwagę tworząc reklamę z konkretnym celem, jakie platformy obsługują dany cel oraz jakie formaty reklamowe masz do wyboru w przypadku założonego celu.

cel kampanii reklamowej

Kiedy już wybierzesz interesujący Cię cel (u nas “aktywność”), zobaczysz przed sobą kilka szczegółowych opcji – w tym przypadku wybór rodzaju aktywności, zmiana nazwy kampanii oraz wybór opcji testu, czy opcji optymalizacji budżetu kampanii

szczegółowe opcje kampanii

Następnym krokiem jest konfiguracja konta reklamowego (jeśli wcześniej z niego nie korzystałeś).

konfiguracja konta reklamowego

Teraz przechodzimy do zestawu reklam. To tutaj powinieneś nadać nazwę utworzonemu przez Ciebie zestawowi reklam, wybrać grupę odbiorców, język, jakim posługują oraz umiejscowienie. Dzięki zaznaczeniu opcji “ręczne umiejscowienia” będziesz mógł zdecydować, czy wyświetlać swoją reklamę tylko w określonych miejscach na Facebooku, Instagramie (o tym jak stworzyć reklamę na samym Instagramie przeczytasz również tutaj:https://brandbay.pl/blog/reklama-na-instagramie-prosty-przewodnik/, czy skorzystać ze wszystkich proponowanych opcji.

ustawienia wyświetlania reklam

Ostatnia sekcja to wybór budżetu – tutaj możesz określić budżet dzienny lub całkowity i ustawić kontrolę kosztów.

wybór budżetu reklamowegoKiedy już wszystko będzie gotowe, kliknij “kontynuuj”. Przed Tobą ostatni krok – sekcja “Reklama”, w tej sekcji wybierzesz Tożsamość (wybierz konto, dla którego tworzysz reklamę), materiał reklamowy i opcje monitorowania efektów.

sekcja reklama

monitorowanie konwersji

Przed potwierdzeniem możesz kliknąć “Sprawdź”, by przekonać się, czy wszystko jest dokładnie tak, jak chciałeś. Teraz pozostaje już tylko kliknąć “Potwierdź”.

Czas działać!

Jeśli powyższy artykuł rozbudził Twoją reklamową ciekawość, czas spróbować swoich sił i stworzyć własną reklamę na Facebooku! Pamiętaj, praktyka i doświadczenie mogą uczynić z Ciebie mistrza! Jeśli działania reklamowe, które podejmiesz na własną rękę, nie do końca się sprawdzą, masz NAS – napisz wiadomość lub zadzwoń, pomożemy! 😉

Specjalista Social Media Patrycja Kuklińska

Autor: Patrycja Kuklińska, Social Media Specialist w BrandBay.pl

Jest wielką fanką dobrego jedzenia, które na co dzień fotografuje. Dużo się przy tym uśmiecha, bo wychodzi z założenia, że z uśmiechem wszystko jest łatwiejsze. Oprócz pysznych sesji zajmuje się u nas tworzeniem contentu w social mediach.

5 / 5. Liczba głosów: 6

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *