Marketing świąteczny, czyli jak marki wykorzystują Święta do sprzedaży swoich produktów!
Często słyszy się, że Świętami zawładnęła komercja, wszędzie słychać „Last Christmas”, a choinki i lampki w centrach handlowych pojawiają się zdecydowanie za wcześnie. Kiedy zaczyna się ten cały świąteczny szał nie można jednak odmówić kreatywności różnym markom, które startują wtedy ze swoimi kampaniami.
Pamiętacie takie akcje, dzięki którym zrobiło się Wam cieplej na serduszku? Albo takie spoty, dzięki którym chcieliście już ubierać choinkę?
My chcieliśmy Wam zaprezentować listę świątecznych kampanii marek, które naszym zdaniem robią to dobrze!
ALLEGRO
Czy jest choć jedna osoba, która nie wzruszyła się na filmiku z dziadkiem, który uczy się angielskiego? Kampania z 2016 roku, jednak w dalszym ciągu zachwyca. Jest bardzo dobrze osadzona w kulturze, a do tego prawdopodobna, przez co duża część z nas może się z nią utożsamić.
COCA-COLA
Marka Coca-Cola prowadzi świąteczne kampanie ze Świętym Mikołajem już od 1920 roku! To właśnie oni wraz z The D’arcy Advertising Agency spopularyzowali wizerunek Świętego, który znamy do dnia dzisiejszego. Kto nie pamięta ciężarówek Coca-Coli ze starszym Panem w czerwonym stroju? Choć obecnie całości towarzyszy zdecydowanie większy storytelling, to jednak ciężarówki są obecne każdego roku.
MILKA
Jak dużo jesteśmy w stanie zrobić dla radości naszych bliskich? Według Milki możemy przenieść się w czasie, co oznacza, że dziecięca wyobraźnia nie ma granic. Całość historii przedstawiona jest w pięknej scenografii, co tylko dodaje jej uroku.
IKEA
Coca-Cola zachęcała do dziękowania, a IKEA mówi o słuchaniu i zmienia perspektywę: W Święta bardziej niż kiedykolwiek wybrzmiewają nie tylko słowa, ale wszystko, co jest ukryte za gestami. Reklama na pewno zachęca do chwili refleksji!
M&S
Kim byłby Mikołaj bez swojej żony? Reklama skupia się na Pani Mikołajowej i pokazuje ją jako osobę ratującą Święta, co oznacza ciekawą historię w przepięknej realizacji.
HEATHROW AIRPORT
Historia misiów jest już obecna od 2016 roku, a zaczęło się od ich podróży w celu odwiedzenia swoich wnuków. Misie okazały się parą staruszków, które wracają do domu na Święta. Kontynuacją ich historii jest opowieść o początku ich miłości. Bardzo urocza reklama 🙂
JOHN LEWIS
Firma zachwyca co roku swoimi pomysłami, każda historia wzrusza i wyciska łzy. Dla nas absolutnym numer jeden wśród ich spotów jest ten z 2015 roku, który pokazuje samotność starszych osób w Święta. To musiało się udać!
HUAWEI
Idea przedstawiona w reklamie tak naprawdę tyczy się każdych Świąt, przez co reklama stała się bardzo uniwersalna.
TK MAXX
Dość kontrowersyjny spot, ale bez wątpienia ciekawy. Można nawet stwierdzić, że zabawny.
EDEKA
Jak do tej pory chyba żadnej marce nie udało się pobić tego spotu. Bardzo mocne i aktualne przesłanie, idealnie wpasowujące się w dzisiejsze realia. Do tego muzyka, która tylko powoduje jeszcze więcej wzruszenia!
Po tym spisie naprawdę nie możemy się doczekać Świąt!
sezonowość i umiejętność wykorzystywania jej oraz wszelkiego rodzaju okazji 🙂