fbpx

Jak zwiększyć atrakcyjność i funkcjonalność fanpage?

„Nie ma cię na Facebooku to nie istniejesz”- to zdanie słyszy się już od lat, ale ani trochę nie traci na swojej mocy. Dotyczy nie tylko profili osobowych, ale również profili firmowych. Posiadanie fanpage’a na Facebooku pomaga budować wizerunek, zdobywać nowych klientów, komunikować się z nimi, wpływać na ich zaangażowanie, a także zwiększać widoczność marki w Internecie.

Jednak fanpage’a nie wystarczy tylko mieć. Regularne postowanie to również za mało, aby skutecznie przyciągnąć odbiorców. Należy zwrócić uwagę na kilka innych rzeczy, poniżej znajdziecie kilka wskazówek 🙂

Przykuj uwagę!

Jedną z pierwszych rzeczy, na którą zwraca uwagę odbiorca wchodząc ę na fanpage’u jest cover photo. Zadbaj o to, aby przyciągało uwagę, a przy tym przekazywało jak najwięcej informacji o Twojej firmie. Jeśli możesz to wykorzystaj funkcjonalności portalu i stwórz animowane cover, które bez wątpienia sprawi, że strona będzie bardziej atrakcyjna wizualnie.

Ciekawy content!

To, że fanpage służy do publikowania postów, jest oczywiste. Ale zastanów się w jakiej formie przekazujesz treści. Jaką zazwyczaj wybierasz formę posta? Jakie stosujesz kolory? Jak układasz treść? Jest wiele elementów, na które trzeba zwrócić uwagę. Nie wystarczy napisać dobrego copy, aby post był atrakcyjny. Faktem jest, że forma graficzna angażuje odbiorców bardziej niż tekst.

Marketerzy mają tutaj duże pole do popisu: galerie zdjęć, animacje, pokazy slajdów, grafiki z ukrytą treścią. O rodzajach postów przeczytacie w następnych wpisach 🙂

Najlepszy koncert 2018!

Kto był z nami w zeszłym roku ręka do góry! ✋Dajcie znać w komentarzach, na którym koncercie był największy ogień 🔥🔥🔥Udało Wam się strzelić selfiaka ze swoim ulubionym artystą? 🤳#festiwalkolorów #kolormamoc

Opublikowany przez Festiwal Kolorów Czwartek, 14 marca 2019

Zachowaj spójność!

Kreatywność, układ, jak i kolory są ważne. Jednak nie można się w tym zatracić. Całość powinna być spójna, dlatego warto stosować szablony, które oczywiście można w odpowiedni sposób modyfikować.

Wyskakujące okienka!

Messenger to główny i w zasadzie jedyny kanał komunikacji z klientem na Facebooku, dlatego ważne jest, aby okienko czatu pojawiało się po wejściu na profil. Możesz go skonfigurować tak, aby pojawiały się proponowane pytania do wysłania, co na pewno usprawni proces komunikacji.

Zachęcenie do kontaktu

Każdy fanpage ma możliwość ustawienia Call to action dla użytkowników. Do wyboru jest kilka opcji:

  • kontakt z firmą przez Messengera, e-maila, telefonicznie
  • przekierowanie do witryny
  • zakupy
  • składanie zamówień
  • rezerwowanie usług.

Skorzystaj z tej możliwości, na pewno ułatwi to kontakt czy odnalezienie informacji przez Twoich potencjalnych klientów.

Uporządkuj zakładki

Odbiorcy wchodząc na fanpage chcą dowiedzieć się jak najwięcej o Tobie czy Twojej firmie, w związku z czym wykorzystaj zakładki, aby umieścić w nich wszystkie niezbędne informacje. Jednak jeśli nie używasz jakiejś zakładki, np. wydarzenia, filmy czy usługi to ją wyłącz. Nie ma sensu zostawiać pustych miejsc, po których kliknięciu odbiorca widzi komunikat: „Nie ma żadnych zbliżających się wydarzeń.”.

Stwórz społeczność wokół fanpage’a

Myślisz o założeniu grupy tematycznej albo już posiadasz taką, która jest związana z Twoim profilem firmowym? Możesz ją „podłączyć” do swojego fanpage’a, wtedy będzie ona widoczna w zakładce „grupy”

Opinie o Twojej firmie

Osoba, która nie zna Twojej firmy, a weszła na Twój fanpage na pewno zwróci uwagę na opinie. W związku z tym można jej to ułatwić- zwłaszcza jak masz wysoką liczbę gwiazdek ;). Ustaw recenzje tak, aby wyświetlały się na górze profilu.

Kiedy już zastosujesz wszystkie powyższe punkty Twój fanpage na pewno nabierze spójności, a przy okazji stanie się bardziej atrakcyjny i funkcjonalny.

0 / 5. Liczba głosów: 0

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *