fbpx

O co chodzi z hashtagami na Instagramie i jak prawidłowo ich używać?

Zacznijmy od tego co to w ogóle jest hashtag

Tu krótki wstęp dla osób, które są początkującymi Instagramowiczami i nie do końca wiedzą o co z tym wszystkim chodzi.

Hashtag (tag/znacznik) to dane słowo, które poprzedza znak #. Dzięki kratce przed wyrazem nasz hashtag staje się aktywny. Co to znaczy aktywny? Przede wszystkim podświetli się na niebiesko i po kliknięciu w niego przejdziemy do zbioru zdjęć innych użytkowników, którzy użyli tego samego znacznika.

Możemy używać zarówno małych, jak i dużych liter, polskich znaków, cyfr, a także emotek. Dodatkowo Instagram pozwala nam wpisywać kilka słów jednocześnie, jednak nie możemy oddzielić słów spacją, wtedy tag się urywa. Niestety Instagram nie czyta znaków interpunkcyjnych za wyjątkiem podkreślnika, którego możemy użyć jeśli chcemy na przykład wyodrębnić dwa słowa.

W jakim celu używamy hashtagów?

Podpisując zdjęcie danym tagiem wrzucamy go do danego “worka tematycznego”. Pozwala nam to dotrzeć do osób, które są zainteresowane podobną tematyką. Jeśli dodajemy fotkę z wycieczki na Kasprowy możemy podpisać ją znacznikiem #KochamGóry – istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo, że dotrzemy do innych miłośników gór.  Generuje nam to większą ilość serduszek i zasięgu, a co za tym idzie – zwiększa liczbę followersów. Dodatkowo hashtagi mogą posłużyć nam jako źródło inspiracji! Na przykład wybierając się w podróż do Rzymu, możemy obejrzeć tag #rome w celu poszukiwania pięknych miejscówek do zwiedzania!

Ile hashtagów można użyć?

Na Instagramie jest limit 30 hashtagów i krążą różne teorie ile powinno ich być. Jedni mówią, że wystarczy kilka, inni że 15 – bo to złoty środek. Jeśli mamy konto wielkości kilkuset tysięcy followersów faktycznie możemy zmniejszyć liczbę tagów do kilku. Jeśli jednak dopiero rozwijamy się na tym portalu społecznościowym, warto wykorzystać to, co daje nam sam Instagram i użyć pełną pulę 30 znaczników. Jednak warto pamiętać, że liczy się przede wszystkim jakość hashtagów, a nie ilość, ale o tym za chwilę.

Co się stanie jeśli przekroczymy magiczną liczbę 30 tagów? Dodając zdjęcie z większą ilością znaczników niż przewiduje to Instagram, nasz opis po prostu się nie doda. Opublikujemy fotkę bez żadnego copy. Dlatego warto przed dodaniem posta zerknąć, czy nawet przeliczyć ile # dodaliśmy.

Przede wszystkim nie powielaj tych samych hastagów. Instagram może obciąć nam zasięgi jeśli widzi, że pod postem po raz kolejny mamy przekopiowany ten sam zestaw znaczników.

Najlepiej bazować na kilku ściśle związanych z tematyką naszego Instagrama, natomiast całą resztą miksować w zależności od zdjęcia czy tematu poruszanego w treści posta.

Co do wielkości hashtagów (czyli to, ile postów na Instagramie jest nim opisanych), jeśli dopiero zaczynamy przygodę z tym portalem społecznościowym nie ma co szaleć z tagami, które mają miliony publikacji. W takim wypadku zdecydowanie lepiej używać tych znacznie mniejszych – do kilkuset tysięcy postów. Nie ma tu złotej zasady, że jeśli masz tysiąc fanów, to powinieneś używać hashtagów np.: do 200K. Znaczniki najlepiej testować, mieszać i  obserwować jaki przynoszą odzew.

Czy hashtagi wpisane w komentarzu działają? Tak! Tylko powinno się dodać je możliwie jak najszybciej po publikacji zdjęcia.

O czym na pewno warto jeszcze pamiętać prowadząc konto na Instagramie?


Na zasięgi i liczbę serduszek wpływa wiele innych czynników, hashtagi mogą jedynie nam pomóc. Jeśli uważasz, że stosujesz poprawne hashtagi, ale statystyki nie poszły w górę, może warto popracować nad zdjęciami, które publikujesz, porą o jakiej dodajesz publikacje  czy opisami.

/ 5. Liczba głosów:

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *