Jak tworzyć dobre treści czyli sprawny content marketing.
Internet jest przeładowany różnego rodzaju treściami, więc wybicie się ze swoim przekazem jest nie lada wyzwaniem. Każdy bloger, właściciel firmy czy pracownik marketingu dobrze wie, że aby dotrzeć do potencjalnych lub obecnych klientów ze swoim przekazem, należy skupić się na publikowaniu wartościowej treści. Ale jak to właściwie zrobić?
Dzisiaj opowiadamy, jak wygląda tworzenie ciekawych treści, które przyciągają rzeszę czytelników!
Aby tworzone przez Ciebie treści osiągały założone cele, skupiaj się podczas pisania na następujących elementach:
Odpowiadaj na potrzeby Twoich klientów i rozwiązuj ich problemy
Aby móc tego dokonać – poznaj swoich klientów. Czasem wystarczą informacje, które już posiadasz, a czasem zwykła rozmowa z czytelnikami. Wejdź w skórę swojego odbiorcy, pomyśl jak wygląda jego życie czy praca, jak spędza wolny czas i najważniejsze – czego potrzebuje. Zastanów się, co rozwiąże jego problemy, co pomoże mu w pracy, co dostarczy rozrywki lub co jest odzwierciedleniem jego światopoglądu. Dodatkowym plusem publikacji atrakcyjnych dla użytkowników treści jest to, że są punktowane przez wyszukiwarkę. Dzięki temu łatwiej będzie odszukać Twoją witrynę lub kanał social media w internecie.
Zamiast “mówić” do ludzi – rozmawiaj z nimi
Traktuj swoich odbiorców jak partnerów do rozmowy. Fani są zaangażowani gdy mają na coś wpływ, np. gdy zastanawiasz się jakie opakowanie produktu będzie lepsze – zapytaj ich o to. Im bardziej angażujesz swoich czytelników – tym lepsze efekty osiągasz. Gdy Twoi fani lajkują i komentują Twoje wpisy na Facebooku, skutkuje to zwiększeniem jego zasięgu oraz pozyskaniu większej grupy odbiorców.
Dodatkowo:
- odpowiadaj na pytania
- reaguj na komentarze
- utrzymuj stały kontakt ze swoimi odbiorcami
To zachęca do dalszego zaangażowania, a zasięg posta rośnie.
Edukuj i dostarczaj rozrywki
Oprócz pisania o swojej marce i produktach udostępniaj informacje “jak coś zrobić”. Life hacki, czyli triki i pomysły, które ułatwiają życie wzbudzają zainteresowanie. Ważne, żeby były zgodne z Twoją strategią i profilem marki. Zabawne wpisy natomiast dostarczają rozrywki i angażują. To sprawia, że Twoja marka jest lepiej odbierana. Pisz o tym na czym się znasz i w czym naprawdę jesteś dobry- ponieważ dzięki temu, budujesz wizerunek marki jako eksperta w danej dziedzinie.
Bazuj na emocjach
Emocje działają na nas podczas decyzji zakupowych, a cechy produktu są tylko naszym usprawiedliwieniem zakupu. Dlatego przy tworzeniu treści weź to pod uwagę.
Znasz bajki Disneya? Zawsze opowiadają historię, która wciąga i wywołuje różne emocje. Ty też możesz to wykorzystać w swojej komunikacji. Mówiąc o marce, produkcie – opowiadaj historię. To wciąga!
Ciekawym przykładem jest marka Merci. “Merci tak podziękuje Ci, Merci że jesteś tu.” Przeczytałeś czy zanuciłeś to hasło reklamowe? Od razu w głowie pojawia się obraz a nawet melodia marki. To świetny przykład na wykorzystanie emocji w promocji produktu.
Milka swoją kreacją delikatności ociepla wizerunek, a ryneczek Lidla kojarzy się ze świeżością i wspólnym gotowaniem.
Jak widać na powyższych przykładach, emocje mają swój udział w dokonywaniu zakupów. Wykorzystuj to na swoją korzyść!
Podsumowanie
Oczywiście content marketing wymaga przemyślanej strategii, określenia mierzalnego celu i wielu innych ważnych elementów. Powyższy wpis to jedynie podstawa do dalszej rozmowy na ten temat.
Teraz już wiesz na czym się skupić tworząc przekaz i co zrobić aby przyciągać obecnych i potencjalnych klientów.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostaw komentarz i czekaj na kolejne wpisy!
Specjalista Social Media
Karolina Kościelniak
Hej dzięki za post !