Social media – rewelacyjne rozwiązanie dla firm
Świat Facebooka, Twittera czy YouTuba z jednej strony wtargnął szturmem w nasze życie, z drugiej jednak wciąż się go obawiamy. Jak to jest, że prywatnie posiadamy profile na wszystkich możliwych kontach a jednak nasze firmy giną w tej przestrzeni? Może warto zastanowić się nad social media marketingiem i odnaleźć nowy potencjał własnego biznesu?
Dla kogo Facebook?
Tak naprawę rodzaj branży nie ma znaczenia. Czy masz hurtownię części samochodowych czy modny sklep z ubraniami, nie gra większej roli. Przestrzeń social mediów może być równie trafionym pomysłem w obu przypadkach.
Pomoże Twojej firmie dotrzeć do większej ilości osób oraz lepiej komunikować się z klientami, nawet tymi potencjalnymi. Zwiększy zakres wyświetlanych reklam, a także pozwoli Ci śledzić najnowsze trendy branżowe u konkurencji.
Facebook czy Instagram może być też świetnym medium, które pokaże Twoim klientom dotychczasowe zrealizowane projekty. Nowa linia ubrań, kampania marketingowa, która odniosła duży sukces a nawet nowe danie w menu restauracji mogą okazać się interesujące dla nowych użytkowników. Mogą oni na bieżąco śledzić nowości jakie zachodzą w firmie.
Jak działają social media?
Większość reklam opartych na social mediach działa dość precyzyjnie ponieważ opiera się na targecie, który jest mocno wyselekcjonowany. Kierując nasz fanpage czy reklamy z niego płynące, możemy określić jaka grupa docelowa nas interesuje. Kobiety, mężczyźni, nastolatkowie czy może dojrzali ludzie? Fani filmów, książek czy motoryzacji? Opcji jest wiele jednak dobrze dobrany target to nie wszystko.
Drugim kluczowym czynnikiem jest treść zarówno reklam jak i samego fanpage’a. Dobrze skonstruowana reklama na facebooku lub trafnie opisany post to połowa sukcesu. Nasi potencjalni fani muszą wiedzieć, dlaczego warto polubić akurat ten profil. Fanpage powinien być odpowiednio zoptymalizowany dla naszych użytkowników oraz zawierać informacje dotyczące szeroko pojętej branży. Bombardowanie facebookowiczy ofertami zakupowymi i produktowymi sprawia, że zamiast lajkować, będą nas traktować jak zwykły spam.
Zdjęcia i szata graficzna powinny być dobrane odpowiednio pod naszego logo. Warto umieszczać na profilach wysokiej jakości zdjęcia naszych produktów czy usług. Dobrym pomysłem jest także zamieszczanie ciekawych zdjęć z imprez firmowych, szkoleń itp. Dzięki temu klient bardziej utożsamia się z daną firmą, może zobaczyć jej działania “od środka” i poczuć klimat branżowego teamu.
Podsumowanie
Jak widać social media to nieskończone źródło pomysłów oraz pozyskiwania nowych klientów. Niestety jest to także ciężka praca. W postach na Twittera, Facebooka czy Instagrama liczy się sumienność i regularność. Ciągłe opracowanie grafik i postów, aby były spójne. Dlatego, jeśli nie dysponujemy dużą ilością czasu warto zlecić to Agencji reklamowej lub komuś, kto specjalizuje się w takiej branży. Pamiętajmy, że fanpage będzie wizytówką naszej firmy, dlatego warto aby był przygotowany profesjonalnie.