fbpx

11 rad jak stworzyć skuteczny landing page

Za landing page możemy uznać stronę, której stworzenie odbyło się tylko po to, aby spełnić dany cel, a konkretniej wykonać pewne działanie. Taka aktywność to zazwyczaj dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego. Użytkownik trafia na tę stronę w wyniku zaplanowanych działań marketingowych, np. po kliknięciu w reklamę AdWords, baner reklamowy, itp.

Poniżej przedstawiamy elementy i wskazówki, na których należy się skupić, aby Wasz landing miał dobrą konwersję.

1. Nagłówek przykuwający uwagę

Wchodząc na landing page’a to właśnie nagłówek jest pierwszą rzeczą, na którą zwraca się uwagę. Dlatego musi on przekazywać to, co jest najbardziej wartościowe. Może to być konkretna korzyść albo najważniejsza cecha produktu czy usługi:

  • Zgarnij 50 zł na pierwsze zakupy- oferta ważna do końca miesiąca!
  • Poznaj tajniki reklamy!
  • Stwórz swój pierwszy adres e-mailowy!

Pamiętaj, aby odnalezienie tej korzyści było proste i nawet jeżeli nie rzuca się na pierwszy rzut oka, to spraw, żeby łatwo można było ją sobie wyobrazić. Dlatego unikaj nagłówków, które są zbyt oczywiste lub przedstawiają banalną cechę, np.:

  • Czekoladowy tort urodzinowy!

  • Zamów przejazd naszą taksówką!

  • Wybierz nowe!

2. Zwróć uwagę na korzyści

Korzyści muszą być mocno wyeksponowane i konkretne, tylko wtedy użytkownik będzie zmotywowany do podjęcia działania, które jest celem tego landingu. Dlatego najlepiej, żeby korzyści czy wskazywane cechy odpowiadały na pytanie: „Co będę miał z tego, że wypełnię formularz/ pozostawię kontakt/ zakupię produkt?”. Powinny być one unikatowe i uwzględniające potrzeby klienta.

3. Krótkie teksty

Landing page musi zawierać krótkie, ale za to treściwe teksty. Ich celem jest wzbudzenie ciekawości i przekazanie informacji o korzyściach. Taka strona to nie jest miejsce na eseje, w takim przypadku nikt nie będzie chciał tego przeczytać.

4. Odpowiedź na pytania

Wiesz już, że na landingu powinna znaleźć się minimalna ilość tekstu, jednak warto, żeby na stronie znalazły się także odpowiedzi na pytania, które są ważne ze strony odbiorcy, m.in. Co oferujemy? Kto to oferuje? Do kogo konkretnie nasz produkt czy usługa są kierowane? Jakie są korzyści dla odbiorcy? Jakie kroki trzeba podjąć, żeby to zdobyć?

5. Nakierowanie na konkretną akcję

Skuteczny landing powinien prowadzić każdego użytkownika do celu, co ma się zakończyć wykonaniem konkretniej czynności. Pamiętaj, aby nie umieszczać opcji do wyboru, ich dodanie spowoduje spadek konwersji.

6. CTA, które przyciąga wzrok

Odwiedzający landing page powinni wcisnąć przycisk CTA. Jeżeli tego nie robią to oznacza, że coś nie działa tak jak powinno. Jego zadaniem jest przykuwać uwagę użytkowników i zachęcić do podjęcia akcji. Dlatego przycisk powinien wyróżniać się spośród innych elementów umieszczonych na stronie docelowej.

7. Zdjęcia wysokiej jakości

Elementy graficzne powinny być dobrej jakości, a dodatkowo odpowiednio dopracowane. Wykorzystując grafiki pochodzące ze stocków, zwróć uwagę, aby nie były zbyt popularne i obecne na wielu witrynach. Dodatkowo możesz rozważyć umieszczenie wizerunku osób na grafikach, co jak wiadomo wzbudza zaufanie. Pamiętaj jednak, że zdjęcia na stronie są tylko dodatkiem i nie powinny rozpraszać uwagi odbiorcy.

8. Estetyka

Wygląd landingu gwarantuje w dużej mierze sukces kampanii. Kreacja, która nie wygląda atrakcyjnie i estetycznie, wpłynie negatywnie na odbiór całości działań. Wyobraź sobie landing, który jest białą stroną z czarnym blokiem tekstu i przesadzonym formularzem kontaktowym. Nie będzie to wyglądać przekonująco, przez co dużo trudniej będzie Ci uzyskać konwersję na wysokim poziomie. Warto zadbać o to, aby landing był spójny z wizerunkiem firmy i kreacją całej akcji.

9. Niezbyt długi formularz

Standardowym elementem landing page jest formularz- zamówienia, rejestracji, czy kontaktowy. Zazwyczaj jest on widoczny od razu, ale może też pojawiać się po kliknięciu w button. Powinien być wyraźnie zaprezentowany i posiadać jak najmniej wymaganych pól. Im ich więcej, tym konwersja jest gorsza. Jednak zanim rozpoczniesz kierowanie kampanii do landing page’a, sprawdź czy formularz działa poprawnie. óób w tym celu kilka testów z różnych urządzeń.

10. Testowanie

Sprawdzaj wyniki prowadzonej kampanii. Jeżeli nie są one zadowalające, zastanów się dlaczego. Sprawdź na którym elemencie osoby potencjalnie zainteresowane ofertą, decydują się opuścić stronę. Często zdarza się, że zmiana niewielkiego elementu na landingu, wpływa na jakość uzyskiwanych wyników. Jeśli masz możliwość zastosowania testów A/B, warto to zrobić! Skieruj ruch na dwa warianty strony, uwzględniając różnice w takich elementach, jak: kolor i wygląd przycisku CTA, tekst CTA, długość tekstu i jego widoczność, miejsce umieszczenia formularza czy jego długość, teksty nagłówków, sposób zaprezentowania produktu/usługi i umieszczenie poszczególnych elementów. Może się okazać, że jedna wersja strony ma zdecydowanie lepszą konwersję, a wtedy już wiesz co robić!

11. Thank you page

Zadbaj o to, aby po wykonaniu przez użytkownika akcji w ramach CTA, pojawiała się podstrona typu thank you page. Może na niej znaleźć się podziękowanie albo komunikat, że formularz został wysłany. Dzięki temu użytkownik będzie miał pewność, że akcja się powiodła.

Jesteś ciekawy jak wyglądają landing page’e, które stworzyliśmy w ostatnim czasie?

Sprawdź:

https://mercedesmeadapter.zasadaauto.pl/

http://odwazsienazmiany.pl/

https://serwispogwarancyjny.zasadaauto.pl/

 

5 / 5. Liczba głosów: 1

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *