fbpx

9 najdroższych reklam telewizyjnych w ubiegłym roku

Przyjrzymy się reklamom, które kosztowały miliony dolarów i postaramy się na ich podstawie wyciągnąć wnioski i przewidzieć przyszłe trendy w reklamie.

Jak pewnie się domyślacie najdroższe spoty reklamowe, które ujrzały światło dzienne w 2014 r., pochodzą ze Stanów Zjednoczonych.

Verizon: Verizon More Everything Plan (93 miliony dolarów)

Buick: 2014 Buick Lineup (92,6 milionów dolarów)

Esurance: Beatrice (78,5 milionów dolarów)

Domino’s Pizza: Specialty Chicken, Failure is an Option (74 miliony dolarów)

Mazda: 2014 Mazda3, Dare the Impossible (68,1 milionów dolarów)

State Farm: 3 a.m. Savings (65,4 milionów dolarów)

Trivago: Compares Prices (64,3 milionów dolarów)

Sleep Number: Find Your Setting (63,6 milionów dolarów)

GMC: 2014 GMC Sierra 1500 Crew Cab, GMC Summer Selldown (62,7 milionów dolarów)

Jakie wnioski na 2015 r. możemy wysunąć na podstawie tych reklam?

Większość najdroższych reklam w telewizji pochodzi od producentów samochodów. Duże koncerny samochodowe koncentrowały się na redesignie produkowanych linii samochodów. Wiele firm w 2014 r. starało się zmienić postrzeganie swoich marek.

Nie jest dużym zaskoczeniem, że najlepsze wyniki reklamowe w 2014 r. zostały osiągnięte podczas ważnych w USA wydarzeń sportowych, głownie mowa tu o The Super Bowl.

Reklamy emitowane w telewizji co raz częściej skupiają się na przekierowaniu konsumenta na stronę internetową, Facebooka, Twittera czy YouTube, gdzie klienci mogą zostać fanami danej marki. Spoty reklamowe są tworzone w taki sposób, aby zachęcać konsumentów do dobrowolnego dzielenia się nimi z ze swoimi przyjaciółmi. Przez co reklamy stały się bardziej kreatywne niż kiedykolwiek.

Analizy wskazują również na wzrost znaczenia wezwań do akcji w spotach telewizyjnych z 60% do prawie 75%. Najciekawsze jest jednak jaką formę przyjmują owe wezwania do akcji. Hashtagi najbardziej przybrały na znaczeniu, notując wzrost z 2% do 9%. Z drugiej strony, odniesienia w spotach do profilu na Facebooku z 3% zmalały do 1%.

0 / 5. Liczba głosów: 0

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *