Jak sprzedawać swetry świąteczne już w październiku?
SwetrySwiateczne.pl to sklep internetowy oferujący asortyment swetrów, koszulek, szlafroków i pościeli świątecznych. Z racji sezonowości produktów, celem wyznaczonym przez Klienta było zwiększenie przychodów w okresie przedświątecznym. Jako agencja byliśmy odpowiedzialni za kompleksową obsługę w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz prowadzenie kampanii Google Adwords.
Harmonogram i strategia działań
Myśląc schematycznie, start kampanii należałoby zaplanować nie wcześniej niż w połowie listopada, jednak tworząc harmonogram działań, kierowaliśmy się nie tylko naszymi odczuciami, ale twardymi danymi oraz sugestiami ze strony Klienta. Dlatego też działania zostały rozpoczęte już początkiem października.
Planując działania reklamowe, zawsze staramy się dobrze poznać produkt, a tym razem z pomocą dodatkowo przyszedł nam Klient, wysyłając do nas świąteczną przesyłkę.
W związku z oczekiwanym zwiększeniem sprzedaży, przygotowaliśmy indywidualną strategię opartą na działaniach w social media oraz kampanii Google Adwords.
Cele kampanii Adwords
– wzrost liczby transakcji
– poprawa ruchu jakościowego
– ponowne zaangażowanie użytkowników, którzy odwiedzają stronę, a nie dokonują zakupu
Przebieg kampanii Adwords
Pierwszym krokiem było stworzenie odpowiedniej strategii w ramach działań Google AdWords, wykorzystującej trzy typy kampanii: kampanię w sieci wyszukiwania, kampanię w sieci reklamowej oraz kampanię PLA. W ramach kampanii w sieci wyszukiwania wyselekcjonowaliśmy najbardziej wartościowe frazy kluczowe, skupiając się nie tylko na frazach ogólnych jak „swetry świąteczne”, ale również na tych bardziej sprecyzowanych (np. „swetry świąteczne dla par”, „swetry z reniferem” itp.).
Oprócz standardowych treści reklam, skierowaliśmy osobne przekazy do kobiet i mężczyzn:
Szczególnie istotnym typem kampanii była dla nas kampania remarketingowa w sieci reklamowej. Odpowiednia segmentacja użytkowników, którzy nie dokonali zakupu bądź też porzucili koszyk, pozwoliła nam na precyzyjne targetowanie reklam. Zachęcając użytkowników do ponownych odwiedzin strony i dokonania transakcji, postawiliśmy na testy A/B, odwołując się zarówno do emocji, jak aspektów ekonomicznych (kod rabatowy -10%).
Ostatnim typem prowadzonych przez nas kampanii była kampania produktowa. Ponieważ celem działań była jak największa sprzedaż, od samego początku skupiliśmy się na optymalizacji konwersji, szczególnie promując najchętniej kupowane modele swetrów.
Efekty kampanii Adwords
Działania prowadzone w okresie 15.10.2017 – 31.11.2017 poskutkowały znacznym wzrostem liczby transakcji, przychodów i współczynnika konwersji e-commerce. Analizując statystyki last click, możemy pochwalić się następującymi wynikami:
Kampanie AdWords pełniły też istotną funkcję przy realizacji konwersji wspomaganych (użytkownik na ścieżce prowadzącej do konwersji przynajmniej raz trafił na stronę z ruchu płatnego, ale ostatecznie dokonał transakcji z innego źródła).
Cele działań promocyjnych w social media
– zwiększenie zaangażowania na profilu na Facebooku oraz Instagramie
– zwiększenie świadomości marki
– zwiększenie sprzedaży produktów
Przebieg działań w social media
Działania prowadzone w ramach kanałów social media składały się z kilku części:
1. Prowadzenie profilu polskojęzycznego SwetrySwiąteczne.pl oraz kampanii reklamowej
2. Prowadzenie profilu hiszpańskojęzycznego JerseisDeNavidad.es oraz kampanii reklamowej
3. Założenie i prowadzenie profilu na Instagramie wraz z organizacją świątecznego konkursu
Jedną z ważniejszych punktów przyjętej przez nas strategii była systematyczne publikacja treści i na pierwszy rzut oka prowadzenie profilu związanego z tematyką świąteczną, nie wydawała się niczym trudnym.
Szybko jednak zdaliśmy sobie sprawę z tego, że łatwo wpaść w pułapkę przepisów na pierniczki oraz świątecznych piosenek, dlatego też stworzyliśmy harmonogram postów produktowych wraz z odnośnikiem do sklepu oraz postów okołotematycznych. Taki system umożliwił nam nie tylko budowanie zaangażowania w postaci lajków czy komentarzy, ale przede wszystkich sprzedaż prezentowanych produktów.
Oprócz standardowych działań, zadbaliśmy o to aby nasze swetry pojawiły się również na innych fanpage’ ach. Ubraliśmy w nie między innymi uczestniczkę najnowszej edycji Voice of Poland w oraz członków zespołu NOR 59 – string orchestra oraz The FeelHarmony Big Band podczas prób na Sinatra Christmas Wonderland w Norwegii.
Uzupełnieniem naszych działań na Facebooku było uruchomienie w połowie listopada kampanii reklamowej. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty sprzedażowe, dokładnie sprecyzowaliśmy grupę docelową naszego fanpage’a. Reklamy skierowaliśmy do fanów strony oraz do osób, które wykazują na Facebooku zainteresowanie świętami, odzieżą oraz w ostatnich 7 dniach kliknęły przynajmniej raz przycisk “kup teraz” w innych reklamach.
Średni koszt za przekierowanie użytkownika do sklepu internetowego na rynku hiszpański wyniósł 0,61 zł, a na rynku polskim 0,27 zł. W przeciągu dwóch tygodni reklamy wyświetliły się łącznie 225 908 razy 124 680 osobom. Facebook dał nam mocną 8 w skali trafności.
Dodatkowo podnosiliśmy aktywność użytkowników na Facebooku i Instagramie poprzez promowane filmy. Cena za aktywność użytkownika wynosiła 1 grosz.
Aby zwiększyć zaangażowanie na profilu Instagram, zorganizowaliśmy konkurs, w którym zadaniem uczestników było dokończenie zdania: “Mój najbardziej nietrafiony prezent świąteczny… “.
Jeśli komuś z Was zdarzyło się otrzymać „pod choinkę” trójkąt do samochodu, szampon przeciwłupieżowy czy dezodorant do stóp, to wiedzcie, że nie jesteście sami!
Efekty działań w social media
Działania prowadzone w social media przyczyniły się nie tylko do zwiększenia rozpoznawalności marki czy też do wzrostu zaangażowania na profilach firmowych, ale przede wszystkim do wzrostu sprzedaży. Facebook okazał się jednym z głównych kanałów sprzedażowych, generując jedną piątą wszystkich transakcji w sklepie.
Jeśli chcesz, abyśmy zaopiekowali się twoją kampanią i zwiększyli sprzedaż w twoim sklepie internetowym, skontaktuj się z nami.