fbpx

Jak zdobyć obserwujących na twitterze? 6 sprawdzonych porad

jak zdobyć obserwujących na twitterze

Prowadzisz firmę, chcesz wypromować swoje produkty lub po prostu siebie samego? Obecnie możesz korzystać z całego wachlarza dostępnych portali w mediach społecznościowych, które mogą odegrać znaczącą rolę w zbudowaniu popularności. Kluczem jest dopasowanie treści do grupy docelowej zebranej na jednym z portali – Facebooku, Instagramie czy Tik Toku. Jestem zdania, iż bardzo wiele tematów da się pokazać w ciekawy sposób na każdym z nich. Dziś jednak skupię się na prowadzeniu Twitter’a, a dokładniej na tym JAK zdobyć WARTOŚCIOWYCH (a więc niekupionych w Bangladeszu) obserwujących.

Konto na Twitterze – co, jak i dlaczego?

Na polskiej wersji Twittera już od dłuższego czasu można zaobserwować wymieszanie się tematów i grup docelowych. Kiedyś z pełnym przekonaniem powiedzielibyśmy, że to portal od sportu, polityki i dziennikarstwa. Dziś Twitter to też np. młodzi ludzie, którzy uważnie śledzą osoby ze świata muzyki, filmu czy po prostu show biznesu. Na nim znajdziesz też ludzi, którzy szukają rozrywki, śmiesznego contentu lub chcą podejrzeć działania innych.

Dlaczego w dzisiejszych czasach warto mieć konto na Twitterze?

  • Pierwsza i zarazem największa zaleta TT – najświeższe, aktualne informacje z całego świata w Twoim telefonie, tablecie lub na komputerze. Brzmi przekonująco?
  • Jeśli nie, to może to – limit 280 znaków na jednego twitta. Bez zbędnego owijania w bawełnę, wszystko co najważniejsze w maksymalnie 3-4 linijkach.
  • Co możemy dołożyć do tego zgranego duetu? Możliwość interakcji z innymi na dany temat. Pod każdym hashtagiem (#) kryje się potencjalna dyskusja. W każdej możesz wziąć udział!

Jeżeli przekonały Cię te argumenty (innej opcji nie widzę!), to najwyższa pora by… założyć konto na Twitterze.
Tylko jak?
Otóż nie ma chyba takiego portalu społecznościowego, na którym założenie konta trwałoby dłużej niż kilka minut. A kolejną dobrą wiadomością jest to, że na naszym blogu znajdziesz artykuł dedykowany specjalnie temu zagadnieniu 😉
Dotyczy on konta firmowego, ale bez obaw – zakładanie konta prywatnego jest równie proste!
Zobacz: https://brandbay.pl/blog/jak-prowadzic-konto-firmowe-na-twiterze/

Jak zdobyć obserwujących na Twitterze

Do czego są Ci potrzebni obserwujący?

Kiedy wszyscy mówili, że świat bez płci przeciwnej byłby nudny, tak na Twitterze nic by nie miało większego sensu gdyby nie użytkownicy. To oni są jego siłą napędową i to czyni go tak interesującym medium. A teraz wyobraź sobie sytuację analogiczną z Twoim profilem – bez obserwujących dużo nie osiągnie. Jeśli zależy Ci na wypromowaniu określonych produktów, rzeczy czy osób – obserwujący przyczynią się do wzrostu popularności. Dzięki nim:

  • Twój content będzie zwiększał zasięgi….
  • … dzięki czemu będzie docierał do większej ilości osób…
  • … a co za tym idzie – istnieje możliwość, iż popularność będzie miała wpływ na kreowanie wizerunku oraz opinii wśród szerokiej grupy odbiorców!

Budowanie grupy obserwujących jest złożonym procesem i składa się na niego wiele czynników. Warto jednak przed rozwinięciem tematu na dobre nakreślić kilka ważnych prawd:

  • nie wszystkie zadziałają na Twoim profilu (a przynajmniej nie w jednym momencie)
  • nie wszystkie sprawią, że Twój smartfon będzie nieustannie wibrował od nadmiaru powiadomień,
  • nie wszystkie będą pasować do prezentowanej przez Ciebie zawartości.

Kluczowe jest dobranie kilku wybranych metod i TESTOWANIE. Jeśli pierwsza kombinacja nie zadziała – próbuj dalej, ale z innymi sposobami. Początki bywają trudne, ale nikt, kto od podstaw w sposób legalny rozwijał swoją działalność w Social Media, nie miał łatwo. Niektóre sposoby mogą Ci się wydać powtarzalne i niezbyt pomocne – ale to w ich UMIEJĘTNYM wykorzystywaniu tkwi recepta na udany profil.
Pamiętaj również o tym, że zdobywanie obserwujących na Twitterze NIE JEST PROCESEM SKOŃCZONYM. Jeśli jakaś metoda działa przez 3 miesiące i obserwujesz regularne wzrosty – nie oznacza to, że będzie ona efektywna za pół roku. Dlatego co jakiś czas warto optymalizować swoją pracę na profilu, sprawdzać “co działa”, a co należy zastąpić czymś innym.

Jak zwiększyć liczbę obserwujących

“Follow for follow” – stare “ale jare”. Jednakże pamiętaj o kilku rzeczach:

  • nie klikaj “Obserwuj” na profilu każdej napotkanej na Twitterze osoby. To tak nie działa – chyba, że chcesz mieć profil wypełniony przypadkowymi obserwatorami, którzy po jakimś czasie zrezygnują ze śledzenia Twojej działalności, bo temat, na który piszesz, zwyczajnie nie będzie ich interesował.
  • nie zwiększaj liczby obserwujących do ilości hurtowych. Profil, który ma 100 obserwujących i 10000 obserwowanych nie czyni Cię osobą wiarygodną i zachęcającą do podjęcia interakcji, a kimś, kto w bardzo krótkim czasie chce zdobyć szybką popularność. Za wszelką cenę. I coś mu nie wyszło.

Optymalna ilość kont obserwowanych to taka, która jest zbliżona do liczby profili, które w tym momencie Cię obserwują. Ale przede wszystkim zwróć uwagę na to, z czym są związani Twoi potencjalni obserwatorzy – jakie profile obserwują, jakie treści zamieszczają na swoich feed’ach. W jakiej branży pracują oraz co robią w wolnym czasie.

  • Hashtagi – Twitter jest popularny dzięki wielości wątków i dyskusji, w których możemy wziąć udział. Skorzystaj z tego! Sprawdź, czy istnieją hashtagi odnoszące się do Twojej działalności. Jeśli nie – zamieść twitta zawierającego “Twoje” hashtagi + bardziej ogólne, które mogą wspomóc Twoją treść w dotarciu do grupy docelowej. Może znajdziesz osoby, które obracają się w tym samym kręgu tematycznym co Ty?
    Jeśli interesuje Cię np. aktualna sytuacja w kraju – wyraź swoje zdanie (oczywiście w kulturalny sposób, który nikogo nie obraża). Zwróć uwagę na to, które hashtagi odnoszą się do kwestii związanych z Twoim krajem zamieszkania, a które są międzynarodowe. To może być istotne pod kątem promocji w kraju lub poza nim.
  • Zadbaj o jakość Twoich wypowiedzi – nie bierz udziału w dyskusjach, w których nie masz nic do powiedzenia. Zyskiwanie popularności nie polega na komentowaniu każdego tematu, sytuacji, katastrofy czy opinii. Nie kłóć się z obserwatorami, wypowiadaj się w kulturalny sposób. Żarty – jak najbardziej dozwolone, ale ze smakiem i bez obrażania innych 😉
    NIE TROLLUJ – nie twórz fake’owych profili, nie udawaj kogoś innego, nie publikuj treści, których sam pod swoim nazwiskiem lub nazwą firmy byś nie napisał.
  • Bądź aktywny – dbaj o regularne publikacje, rozpoczynaj nowe tematy, zadawaj pytania – niech się dzieje! To zdecydowanie zwiększa szanse na zdobycie obserwujących, których zainteresuje Twoja działalność. Wykorzystuj funkcje dostępne na Twitterze – rób ankiety, jeśli promujesz produkt – zamieść jego zdjęcia i opisz funkcjonalność, jeśli śpiewasz lub budujesz z klocków Lego – zamieść filmik gdzie pokażesz swoją pasję. I nie zapominaj o hashtagach!
    Ten podpunkt tyczy się również aktywności innych osób – przekazuj dalej twitty, które Cię interesują, dodawaj swoje opinie. Rozdawaj polubienia tym, których działalność ma dla Ciebie znaczenie.
  • Promuj się – nie tylko na Twitterze. Zareklamuj swój profil na innych portalach społecznościowych. Jeśli prezentujesz na TT inny rodzaj contentu niż na Facebooku czy Instagramie, ludzie chętniej na niego wejdą i zaobserwują. Poproś swoich przyjaciół o udostępnienie profilu innym – nowi obserwatorzy mogą się znaleźć również w grupach znajomych Twoich najbliższych 😉
  • Zadbaj o Profil – o wiarygodnym profilu było już tu kilka słów, ale myślę, że warto poświęcić czas by zadbać ogólnie o swój profil. Imię i nazwisko – tylko prawdziwe. Nazwę konta zostawiamy Tobie, aczkolwiek im bardziej zbliżona do Twoich personaliów lub promowanego produktu czy usługi, tym lepiej. Zdjęcie profilowe – jeśli to profil prywatny – zalecam własne, nieprzerobione w Photoshopie, a nie przedstawiające kotka pobranego minutę wcześniej z zakładki “Grafika” w Google. Jeśli promujesz produkt, usługę itp – najlepiej logo Twojej firmy.

Jak dbać o obserwujących?

Masz coraz większą grupę osób, które kliknęły “Obserwuj” na Twoim profilu? To super! Oprócz zdobywania nowych, pamiętaj o tych, którzy już są i dbaj o nich! Może sprawdzi się nawiązywanie kontaktu bezpośredniego? A może warto raz na jakiś czas “zejść” z oficjalnego tonu i dać się poznać od strony prywatnej – np. w trakcie spaceru z psem lub na wakacjach?
Dzięki temu profil będzie bardziej wiarygodny, a osoba prowadząca go będzie uważana za bardziej przyjazną dla innych, co sprawi, że będą chcieli go śledzić dalej.

Czego NIE ROBIĆ, aby zdobyć popularność?

Pamiętaj o umiarze w tym, co robisz. Na Twitterze wiele opcji jest wykorzystywanych do granic możliwości, a nawet specjalnie błędnie, aby sztucznie podnieść sobie popularność. O czym warto pamiętać?

  • Postępuj zgodnie z regulaminem Twittera – nieprzestrzeganie zasad może skutkować całkowitym usunięciem profilu,
  • Nie używaj hashtagów kompletnie odległych tematyką od tego, co chcesz zakomunikować – niektórzy stosują popularne hashtagi do tego, by wypromować coś kompletnie z tym niezwiązanego lub tworzą nowe hashtagi będące clickbaitowym fake news’em – co sprawia, że inni nieświadomi niczego użytkownicy zaczynają drążyć temat i szukać więcej informacji.

Mam nadzieję, że przedstawiony poradnik pomoże Ci w stawianiu pierwszych kroków na Twitterze w drodze po wysokie zasięgi i satysfakcjonujące wyniki! Jeśli masz pytania – śmiało, zadaj je w komentarzu pod postem 😉

Autor: Dorota Telepska, Specjalistka Social Media w BrandBay.pl

Na co dzień dba o wizerunek marek, pisze artykuły o prowadzeniu efektywnych działań w Social Media oraz… dba o firmowe roślinki. Prywatnie – specjalistka ds. eksplorowania miasta na hulajnodze, odkrywania klimatycznych kawiarni na mapie Krakowa oraz festiwali muzycznych. Zna Ev’ry Night i wie, gdzie się do tego tańczy.

5 / 5. Liczba głosów: 14

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *