Konto biznesowe na Instagramie – jak poprawnie założyć?
Instagram bez wątpienia kreuje trendy wśród Internautów, dając szereg korzyści swoim użytkownikom. To jeden z powodów, dlaczego wiele marek przeniosło swoje działania właśnie na tę platformę, komunikując się za jej pośrednictwem zarówno z użytkownikami indywidualnymi, jak i Klientami biznesowymi. Dziś pokażemy Ci, jak przełączyć profil prywatny na biznesowy i otworzyć nowe możliwości promocji Twojego biznesu. Pamiętaj, że konto firmowe może być wykorzystywane w różnego rodzaju działalnościach – od sklepów internetowych po duże, rozwinięte przedsiębiorstwa.
Zastanawiasz się, jakie korzyści daje profil firmowy?
Przede wszystkim dostajesz dostęp do Instagram Insights, czyli natywnej platformy analitycznej, która udostępnia informacje takie jak: wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania swoich odbiorców. Będziesz miał wgląd również w niezbędne informacje dotyczące bezpośrednio Twoich postów: zasięg, wyświetlenia, liczba osób, które zapisały Twojego posta lub udostępniły go dalej (w stories lub w wiadomości prywatnej) oraz statystyki dotyczące aktywności – liczba wizyt na profilu, w jakiej godzinie i w jakim dniu tygodnia Twoi użytkownicy są najbardziej aktywni.
Widzisz więc, że warto założyć konto firmowe, chociażby dla samych informacji do których masz dostęp, a które pomogą kreować Ci efektywną komunikację oraz lepiej zrozumieć twoich obserwatorów. Poza cennymi statystykami, kolejną korzyścią posiadania konta biznesowego jest możliwość udostępnienia numeru telefonu, adresu e-mail czy lokalizacji, po to chociażby, aby Klienci mogli się z Tobą błyskawicznie skontaktować za pomocą jednego przycisku.
Plusem jest również możliwość tworzenia postów reklamowych bezpośrednio w aplikacji. Jeśli więc jeszcze nie założyłeś konta firmowego na Instagramie, koniecznie przeczytaj ten artykuł – znajdziesz w nim przydatne wskazówki, jak to zrobić.
Jak założyć konto biznesowe na Instagramie?
Tak naprawdę istnieją dwa sposoby, aby założyć konto biznesowe na Instagramie. Możesz przełączyć konto osobiste na firmowe lub stworzyć od początku nowe konto, po czym przełączyć je na profil biznesowy.
Pierwszy sposób: przekształcanie konta prywatnego na firmowe
Na samym początku, jeżeli Twoje konto ma charakter jest prywatny, zmień je na publiczny, ponieważ kont prywatnych nie można przełączyć na konta firmowe. Następnie wystarczy, że na swoim profilu przejdziesz do opcji: “ustawienia” (trzy kropki na telefonach z systemem Android i koło zębate na urządzeniach z iOS) oraz naciśniesz “przełącz na konto firmowe”.
Zajmie Ci to zaledwie chwilę, a korzyści jakie dostaniesz są nieporównywalne. Jeśli masz dodatkowo profil firmowy na Facebooku, zaleca się ich połączenie. Wystarczy, że wybierzesz stronę na Facebooku, którą chcesz powiązać ze swoim profilem firmowym na Instagramie i gotowe. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej korzystać ze wszystkich funkcji dostępnych dla firm. Pamiętaj, aby dodać szczegóły, takie jak kategoria firmy lub konta oraz informacje kontaktowe.
Druga metoda: utworzenie nowego konta na Instagramie
Możesz utworzyć nowe konto zarówno z pozycji aplikacji, jak i strony Instagrama. Następnie pierwszym krokiem jest rejestracja z wykorzystaniem adresu e-mail lub numeru telefonu. Wybierz nazwę użytkownika oraz bezpieczne hasło. Istnieje możliwość zarejestrowania się, korzystając z konta na Facebooku. W takim przypadku będziesz musiał zalogować się bezpośrednio do Facebooka. Gdy masz już założone konto prywatne, wystarczy zmienić je na konto biznesowe, tak jak zostało to opisane powyżej.
Konto binzesowe na Instagramie – nie tylko dla firm
Pomimo swojej nazwy, konto tego typu nie jest przeznaczone tylko dla firm! Coraz częściej korzystają z niego również influencerzy i hobbyści. Możesz traktować swój profil biznesowy jako ulepszoną wersję osobistego konta, w której możesz zdziałać o wiele więcej.