fbpx

Facebook Business Manager – wykorzystaj jego potencjał!

facebook-business-manager

Facebook Business Manager, czyli Menadżer Firmy to narzędzie Facebooka ułatwiające zarządzanie działaniami marketingowymi. Najprościej rzecz ujmując – dzięki niemu możesz mieć wszystko w jednym miejscu (konta reklamowe, strony, którymi zarządzasz). To właśnie w tym narzędziu przyznajesz dostęp do zasobów członkom swojego zespołu, agencjom partnerskim i dostawcom. Dzięki niemu możesz kontrolować swoje zasoby na Facebooku i dbać o to, aby odpowiednie osoby miały prawidłowy dostęp.

Co zyskasz korzystając z Facebook Business Manager?

Jeśli funkcja Business Manager nie jest dla Ciebie zrozumiała, przejdźmy do jego korzyści (mamy nadzieję, że po zapoznaniu się z nimi, wszystko stanie się jasne):

  1. Wszystkie konta, którymi zarządzasz są w jednym miejscu (w jednym widoku).
  2. Podział powiadomień pomiędzy Facebook Business, a prywatnym kontem na Facebooku – Business Manager pozwala oddzielić powiadomienia dotyczące konta reklamowego, czy strony firmowej od tych, dotyczących Twojego konta prywatnego. Z chwilą utworzenia Business Managera powiadomienia służbowe będą pojawiać się wyłącznie w nim.
  3. Łatwiejsze przyznawanie dostępu i uprawnień do poszczególnych zasobów swoim pracownikom lub agencjom. Podpięte do Business Managera konto reklamowe z łatwością udostępnisz osobie, której zlecisz prowadzenie działań reklamowych, mając jednocześnie stałą kontrolę nad tym, co robi)
  4. Bezpieczeństwo konta – dzięki Centrum zabezpieczeń (przestrzeń w Menedżerze Firmy), możesz zadbać o jego bezpieczeństwo. Centrum zabezpieczeń umożliwia:
  • włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego – każda próba uzyskania dostępu do Menedżera Firmy z nowego urządzenia będzie wymagała podania kodu logowania
  • dodanie kolejnego administratora
  • zarządzanie dostępem do konta – zyskujesz kontrolę na tym kto i do jakich informacji ma dostęp (w razie potrzeby z łatwością możesz taki dostęp odebrać)
  • sprawdzenie statusu weryfikacji firmy

Facebook Business Manager (Menedżer Firmy) krok po kroku

Pierwszym, niezbędnym krokiem do stworzenia Business Managera, jest utworzenie konta prywatnego na Facebooku. Jeśli takowe posiadasz, teraz będzie już z górki.

Następnie musisz wejść na stronę https://business.facebook.com/overview i kliknąć niebieski przycisk “Utwórz konto”.

menedżer firmy facebook

Pora wpisać swoje dane (nazwę firmy, imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail). Po wpisaniu wszystkich danych i upewnieniu się, że są poprawne, kliknij “Dalej”.

utwórz konto w menedżerze firmy

W następnym kroku Facebook poprosi Cię o uzupełnienie informacji o firmie, wprowadź je i kliknij “Wyślij”.

dodawanie informacji o firmie na fb

Business Manager utworzony co dalej?

Po utworzeniu Business Managera (Menedżera Firmy) jego panel główny będzie wyglądał tak:

Business Manager panel główny

Czas dodać konto reklamowe, strony, którymi zarządzasz oraz przypisać uprawnienia członkom zespołu. Jak to zrobić?

Przejdź do ustawień firmowych (widoczny na grafice przycisk “przejdź do ustawień firmowych” lub klikając w lewym górnym rogu, Menedżer firmy, następnie przejdź do ostatniej zakładki “Ustawienia” i wybierz “Ustawienia firmowe”. Po lewej stronie zobaczysz rozwijane menu:

ustawienia firmowe managera

Krok 1 – Dodanie Strony

Zacznijmy od dodania Strony. Wejdź w sekcję “Konta” i przejdź do zakładki Strony – tutaj masz możliwość:

  • Zgłosić prawa strony
  • Poprosić o dostęp (jeżeli korzystasz ze strony w imieniu innej firmy – np. będziesz zajmował się działaniami reklamowymi w imieniu Klienta)
  • Utworzyć stronę (jeśli jej nie posiadasz)

Krok 2 – Dodanie konta reklamowego

W rozwijanym menu, w sekcji “Konta” wybierz zakładkę “Konta reklamowe”, następnie “Dodaj”.

Tutaj pojawią się 3 opcje:

  • Dodaj konto reklamowe (wybierz jeśli jesteś właścicielem konta reklamowego, które chcesz dodać)
  • Poproś o dostęp do konta reklamowego (wybierz jeśli będziesz zajmować się reklamami w czyimś imieniu)
  • Utwórz nowe konto reklamowe (wybierz jeśli nie posiadasz jeszcze konta reklamowego).

tworzenie konta reklamowego na fb

W sekcji “Konta” możesz również dodać konta na Instagramie (wystarczy wybrać zakładkę “Konta na Instagramie”, następnie “Dodaj”)

Krok 3 – Dodawanie członka zespołu do Business Manager

Aby dodać członków zespołu do Business Managera, przejdź do sekcji “Użytkownicy”, następnie wybierz zakładkę “Osoby”. Tutaj dodasz administratora lub administratorów Twojego Menedżera firmy (osoby, które mają pełną kontrolę nad Twoją firmą, posiadając uprawnienia administratora, będą mogli edytować ustawienia, osoby, konta i narzędzia) oraz pracowników (umożliwi to tym osobom pracę z przypisanymi kontami i narzędziami).

Przechodząc do zakładki “Partnerzy”, możesz zezwolić innej osobie na prowadzenie poszczególnych działań w Twoim imieniu (np. działań reklamowych) lub poprosić o dostęp do zasobów kogoś innego (to umożliwi Ci prowadzenie działań w jego imieniu).

Krok 4 – Bezpieczeństwo

Warto poświęcić jeszcze odrobinę czasu na sekcję “Centrum zabezpieczeń” – to tutaj ustawisz uwierzytelnianie dwuskładnikowe, dodasz kolejnego administratora (Facebook zaleca dodanie osoby, która pomoże nam w razie utraty dostępu do konta) oraz będziesz miał możliwość weryfikacji firmy, zwiększając tym samym jej transparentność.

Weryfikacja jest również potrzebna do korzystania z niektórych funkcji dla deweloperów w firmie, gier błyskawicznych, indeksu stron z informacjami, WhatsApp Business czy transparentności strony.

centrum zabezpieczeń facebook

Na dobry początek to już wszystko!

Mamy nadzieję, że funkcjonalność Facebook Business Manager jest dla Ciebie bardziej klarowna. Teraz pora zapoznać się ze wszystkimi sekcjami i zakładkami – wierzymy, że wkrótce się z nimi zaprzyjaźnisz, a Twoja praca dzięki Menadżerowi Firmy będzie łatwiejsza i bardziej uporządkowana.

Powodzenia! 🙂

Specjalista Social Media Patrycja Kuklińska

Autor: Patrycja Kuklińska, Social Media Specialist w BrandBay.pl

Jest wielką fanką dobrego jedzenia, które na co dzień fotografuje. Dużo się przy tym uśmiecha, bo wychodzi z założenia, że z uśmiechem wszystko jest łatwiejsze. Oprócz pysznych sesji zajmuje się u nas tworzeniem contentu w social mediach.

5 / 5. Liczba głosów: 7

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *