fbpx

Facebook Audience Insights, czyli jak poznać statystyki grup odbiorców

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Facebookiem lub po prostu wolisz korzystać z darmowego narzędzia aby poznać odbiorców fanpage’a – wykorzystaj Facebook Audience Insights (Statystyki Grupy Odbiorców). To narzędzie wewnętrzne Facebooka, które pomaga poznać zainteresowania, zachowania oraz weryfikuje postawy Twoich konsumentów.  Pozwala “prześwietlić” aktywność oraz polubienia grupy, którą się interesujesz.

Przeczytaj wskazówki, dzięki którym dowiesz się krok po kroku, w jaki sposób rozpocząć analizę wybranych grup. Poznasz,  jakie są ich zachowania w sieci, poziom edukacji, sprawdzisz ich polubienia oraz  dowiesz się, w jaki sposób korzystają z serwisu (mobilnie i/lub stacjonarnie).  Pamiętaj, że wykorzystywane informacje są widoczne wyłącznie dla administratorów Twojej strony, to dzięki nim ustalisz najlepszą porę dnia, dzień tygodnia na publikację oraz określisz najbardziej popularny rodzaj treści.

1. Zaczynamy od wejścia do menedżera reklam Facebook’a (Ads Manager) i wybrania opcji Audience Insights (Statystyki grupy odbiorców). Na samym początku możemy wybrać dwie podstawowe grupy odbiorców:

  • Wszyscy na Facebooku
  • Użytkownicy połączeni z Twoją stroną

Wybieramy opcję: “Wszyscy na Facebooku”. W tym miejscu otwiera się okno, w którym możemy poznać odbiorców, którzy mają kluczowe znaczenie dla naszej firmy. Informacje pomogą nam stworzyć treści, pomocne dla dalszego naszej działalności.

2. Następnie przystępujemy do czynności związanych z analizą naszych odbiorców. Zaczynamy od ustawienia lokalizacji – w polu kraj i miasto zmieniamy ze Stanów Zjednoczonych na Polskę. Kolejno wybieramy płeć naszej grupy wraz z zainteresowaniami.

3. Po wybraniu wskaźników na górze głównego pulpitu możemy sprawdzić, ile w przybliżeniu wynosi grupa odbiorców – są to wszystkie osoby, które korzystają miesięcznie z Facebook’a. Poniżej zobaczymy wykres przedstawiający rozkład wiekowy, a jeszcze niżej, mamy status w związku, poziom wykształcenia a nawet stanowisko zawodowe.

4.  Sam panel główny posiada 4 zakładki: dane demograficzne, polubienia strony, lokalizację oraz aktywność:

 

Dzięki nim możemy uzyskać więcej informacji, takich jak w przypadku polubień: top 10 kategorii stron, które lubią nasi użytkownicy wraz z listą najpopularniejszych fanpage’y, które już zostały polubione przez moją grupę docelową. Są one uszeregowane według wielkości. W polubieniach strony znajduje się jeszcze jeden ciekawy wskaźnik, czyli “powiązanie”,  odwołujący się do tego, jak chętnie konkretna strona jest lajkowana przez użytkowników z danego Audytorium.

Jeśli chcemy, możemy również zawężać naszą grupę ze względu na język, status związku, wykształcenie oraz szereg innych możliwości. Dane będą pokazywały, jakie aktywności podejmują wybrani przez nas użytkownicy (komentarze, lajki pod wpisami, a nawet udostępnienia lub kliki w reklamę). Daje nam to możliwość wyboru pomiędzy reklamą w prawej belce reklamowej lub w newsfeedzie.  Możemy również zweryfikować, z jakich urządzeń najczęściej korzystają użytkownicy przeglądając Facebooka i ponownie sprawdzić, który format będzie najlepszy.

5 / 5. Liczba głosów: 7

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *