fbpx

Facebook czy Linkedin? Gdzie zamieszczać oferty o pracę?

Na Facebooku znajduje się obecnie ponad 2 196 milionów użytkowników, na Linkedinie 294 miliony. W Polsce jest to odpowiednio: 16 milionów i 2,6 miliona osób. Nowa opcja na Facebooku pozwala zwiększyć pracodawcom szanse na pozyskanie odpowiedniego kandydata. Pozostaje tylko pytanie: jak się do tego zabrać?

W panelu po lewej stronie fanpage’a pojawiła się zakładka- Oferty pracy, co pewnie już zostało przez Was zauważone. Co ważne, aby móc zamieścić ogłoszenie trzeba być administratorem strony. Zamieszczona oferta, poza tą zakładką, pojawia się w aktualnościach i w Marketplace.

Jak przygotować post rekrutacyjny?

Możliwość opublikowania oferty pracy znajduje się tam, gdzie publikacja postów.

 

Po kliknięciu zakładki „Praca” bądź opcji „Opublikuj post z ofertą pracy”, otworzy się edytor, w którym będziesz miał do wypełnienia pola ze szczegółami oferty, m.in. Stanowisko, Pensja, czy Rodzaj pracy.

Zasady tworzenia posta

1. Zacznij od konkretnych informacji.
W nierozwiniętym widoku posta wyświetli się tylko część napisanego przez Ciebie tekstu, w związku z tym warto, aby na początku pojawiły się najważniejsze informacje.
2. Krótko i zwięźle.
Jak wszyscy wiemy Facebook nie lubi jak jest za dużo tekstu, dlatego im więcej konkretów, tym lepiej.
3. Zdjęcie przykuwające uwagę.
Pamiętaj, że wybór zdjęcia jest bardzo ważny, musi przykuwać uwagę, aby nie zaginąć w News Feedzie. W końcu walczysz nie tylko z innymi ogłoszeniami, ale każdą zamieszczaną treścią.
4. Usunięcie posta.
Jeżeli znajdziesz odpowiedniego kandydata szybciej niż po 30 dniach (po tym czasie ogłoszenie samo znika) usuń posta. Unikniesz otrzymywania zgłoszeń po zamknięciu rekrutacji.

Dlaczego warto?

1. Wszystkie ogłoszenia są widoczne w specjalnej zakładce facebook.com/jobs, która jest generowana dla każdego użytkownika.
2. Dodawanie ogłoszeń jest darmowe, jeżeli bazujemy na zasięgu organicznym.
3. Aplikacje możesz zbierać bezpośrednio przez Facebooka. Każda z zainteresowanych osoba ma możliwość szybkiej odpowiedzi na ogłoszenie, nie ma konieczności załączania CV.
4. Aby jeszcze bardziej ułatwić kontakt z potencjalnym kandydatem, możesz w tym celu wykorzystać Messengera.
5. Istnieje możliwość płatnej promocji posta, dzięki czemu możesz dotrzeć do tych osób, na których najbardziej Ci zależy.
6. W ogłoszeniu masz możliwość zawarcia wszystkich podstawowych informacji: miejsce pracy, forma zatrudnienia, czy wysokość zatrudnienia.
7. Możesz wykorzystać pytania jako pierwszy etap rekrutacji. Na takie zadanie odpowiedzą te najbardziej zmotywowane osoby.

Co z Linkedinem?

Dotychczas to właśnie Linkedin był bardziej od Facebooka kojarzony z ofertami pracy. Jednak ma on zdecydowanie mniej użytkowników, a zamieszczanie ofert jest rozwiązaniem płatnym. W związku z czym warto przyglądać się rozwiązaniom podsuwanym przez Facebooka, który dopiero raczkuje w rekrutacji.

5 / 5. Liczba głosów: 1

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *