fbpx

Dlaczego warto inwestować w grupę na Facebook’u?

W czasach, gdy zasięg każdego posta na Facebook’u jest ograniczany przez algorytmy, coraz lepszym rozwiązaniem okazuje się założenie grupy, która tych ograniczeń nie posiada. Grupy na Facebook’u to dobre miejsce do budowania społeczności, angażowania jej, a także komunikowania się z nią.

Zwiększ sprzedaż lub zainteresowanie

Firmy nadal niechętnie podchodzą do pomysłu założenia grupy, a jest to błąd. Grupa na Facebook’u to doskonałe miejsce do zwiększenia sprzedaży czy zainteresowania innych osób swoją ofertą lub produktami. Jak to zrobić?

  • Zbuduj wizerunek eksperta – Grupa tematyczna, nawiązująca do Twojej działalności, będzie wymagała zasobów, ale jest to głównie Twoja wiedza i czas. Ważne, aby grupy nie wykorzystywać do autopromocji, ponieważ błyskawicznie można sprawić, że użytkownicy będą mieli negatywne nastawienie, gdy zobaczą, że grupa nie daje im nic, oprócz treści promujących właściciela grupy.  
  • Grupa docelowa – Grupy mają na celu zebranie osób o podobnych zainteresowaniach, dlatego informacje, które opublikujesz na swojej grupie, trafią do odpowiedniej grupy docelowej. Każdy członek grupy ma możliwość włączenia powiadomienia o dodawanych postach więc publikując ciekawe materiały, masz możliwość budowania swojego wizerunku.  
  • Zwiększenie sprzedaży – Dzięki takim działaniom zgromadzisz osoby, które będą Ci ufać, więc zwiększasz swoją szansę na to, że skorzystają z Twoich produktów lub usług.   

Dostosuj ofertę do klienta

Dzięki monitorowaniu treści pojawiających się na grupie, możesz zaobserwować, z jakimi problemami spotykają się Twoi klienci albo dowiedzieć się, czego oczekują.  Posty na grupie trafiają do większości jej członków, dlatego grupa daje wiele możliwości.

Na takiej grupie możesz:

  • przedstawiać nowości z branży
  • zbierać opinie o produktach i dostosowywać swoją ofertę pod to, czego oczekują (potencjalni) klienci
  • zapytać o zdanie, gdy chcesz zmienić swoją ofertę albo wykluczyć z niej jakieś usługi lub produkty.

Gdy masz okazję pytać swoich potencjalnych Klientów bezpośrednio  – rób to!  

Reklama na grupie

Facebook nie umożliwia dodawania reklam na grupie. Nie można promować postów i tym samym zwiększać zasięgów. Nie planuje również wprowadzić takiej możliwości, ale jest na to pewien sposób. Można udostępnić link do artykułów innych osób z branży, ale przez Snip.ly dodać baner reklamowy, który wyświetli się w tym artykule i będzie zapraszał na Twoją stronę lub przekierowywał bezpośrednio do Twojego artykułu.

Mam grupę, ale nic się na niej nie dzieje – co robić?

Grup o różnej tematyce jest coraz więcej, dlatego nie wystarczy tylko założyć grupę, dodać najbliższych znajomych i czekać aż grupa sama się rozwinie.  

Przed założeniem grupy warto wypunktować sobie kilka najważniejszych kwestii i je rozwinąć:

  • Co chcesz, żeby się na niej znajdowało?
  • Do kogo kierujesz grupę?
  • Jak zamierzasz ją prowadzić?

Przygotuj kilka gotowych tematów do poruszenia na grupie, pytaj członków grupy czego oczekują,  daj wybór. Angażuj ich w każdy możliwy sposób.

Dostosowanie grupy “pod siebie”

Facebook daje coraz więcej możliwości dostosowania grupy pod swoje preferencje, a to też pokazuje, że coraz bardziej stawia na społeczność w grupach.  Na grupie można skorzystać z kilku nowych narzędzi: dostosować wygląd grupy, dodać ogłoszenia, tworzyć reguły grupy czy monitorować statystyki.  

Osoby zarządzające grupą mogą publikować nawet 10 ogłoszeń, które będą widoczne dla pozostałych członków grupy u góry strony. Statystyki grupy pozwalają natomiast na analizę aktywności członków, sprawdzenie, którzy członkowie grupy są najbardziej aktywni, a także zweryfikowanie jakie posty wywołują największą aktywność. Dodatkowo, osoby prowadzące swoje fanpage mogą w łatwy sposób powiązać swoją stronę z utworzoną przez siebie grupą. Poniżej przedstawiamy krótką instrukcję, w jaki sposób tego dokonać:

  1. W Aktualnościach kliknij pozycję Strony w menu po lewej stronie i wybierz swoją stronę.
  2. Kliknij kartę Grupy w kolumnie z lewej strony, jeśli jest widoczna. W przeciwnym wypadku zarządzaj kartą strony oraz sekcjami, a następnie wróć do strony i kliknij kartę Grupy.
  3. Kliknij opcję Połącz grupę, a później Połącz obok nazwy grupy, z którą chcesz połączyć stronę.
  4. Kliknij opcję Powiąż grupę, aby potwierdzić. W każdej chwili można usunąć powiązanie. Aby to zrobić kliknij opcję i wybierz polecenie Usuń powiązanie grupy obok nazwy grupy.

Każdy z administratorów może zdecydować czy chce posiadać grupę otwartą, zamkniętą czy tajną.  Grupa otwarta nie posiada żadnych ograniczeń – wszyscy mogą ją znaleźć, zobaczyć jej członków i posty.  W grupie zamkniętej tylko członkowie mogą sprawdzić innych członków grupy oraz posty. Grupa tajna może natomiast zostać odnaleziona tylko przez członków.  Wadą jest to, że nikt nie może poprosić o dołączenie do grupy.

Warto pamiętać, że Facebook to osoby prowadzące grupy, a nie osoby posiadające fanpage uważa za twórców i osoby budujące społeczność. Fanpage jest najważniejszy, ale grupa wspiera fanpage i może pozwolić na zbudowanie zaangażowanej i oddanej społeczności.

Zapraszamy Was do naszej nowopowstałej grupy na temat marketingu, reklamy i social mediów – https://www.facebook.com/groups/ogarnieszTO

0 / 5. Liczba głosów: 0

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Jonasz pisze:

    Bardzo dobry poradnik, po przeczytaniu sam zastanawiam się czy nie stworzyć takiej grupy bo okazuje się, ze długoterminowo może przynieść dużo korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *