Konkursy na Facebooku – dlaczego warto je organizować?
Niedawno pisaliśmy o tym, że sfera social mediów może być doskonałym narzędziem do marketingu internetowego. O tym, że portale społecznościowe są świetną platformą dla firm pisaliśmy w artykule: Social media – rewelacyjne rozwiązanie dla firm. Opisywaliśmy w nim dlaczego firmy, które inwestują w social media mają większą szansę na sukces.
W dzisiejszym artykule rozszerzymy ten temat działania i opiszemy jedno z działań które może w przyszłości zaprocentować lojalnością i przywiązaniem klientów. Dziś dowiemy jak zorganizować konkurs na Facebooku, czym kierować się przy wyborze nagrody oraz jak dzięki temu złapać kilka plusów da siebie.
Jakie korzyści niesie za sobą organizowanie konkursów na Facebooku?
Wielu przedsiębiorcom konkursy na Facebooku wydają się stratą czasu i pieniędzy. Bo niby dlaczego mają dać komuś za darmo swój produkt, bon czy zestaw kosmetyków?
Niestety takie myślenie jest dość częste, a to poważny błąd, ponieważ w konkursach społecznościowych nie chodzi o zarobek!
Zaangażowanie swoich klientów lub fanów w działania związane z naszą marką powinny związać ich jeszcze bardziej z wybranym produktem. Sprawić by uosabiał on pewien sposób myślenia oraz to, że sprzedaż nie jestem naszym głównym celem. Jeśli poprosimy, by klienci sklepu spożywczego pokazali swoje zdjęcia z wodą mineralną (która akurat jest na promocji) i wybranym sportem, pokażemy, że nasz sklep wspiera sportowców, zdrowe odżywianie i ruch. Dzięki temu nasi obecni i potencjalni klienci będą kojarzyć naszą markę z pozytywnymi cechami.
Ponadto, dzięki konkursom możemy wzbudzić zainteresowanie nowym produktem. Jeśli będzie on motywem przewodnim zdjęcia lub przepisu, my zyskamy pokaźną bazę pomysłów a nasi użytkownicy zaangażują się w tworzenie ciekawych pomysłów przy użyciu danego produktu.
Widzimy więc, że konkursy na Facebooku lub Instagramie mają obopólne korzyści. Nam zapewniają rozgłos oraz stylizację wizerunku, natomiast naszym użytkownikom zabawę oraz możliwość wygranej.
Jak zorganizować konkurs na profilu społecznościowym?
Planowanie konkursy powinno rozpocząć się od określenia celu. Czy chcemy zdobyć nowych fanów, wykreować produkt czy może poprawić swój wizerunek? Jeśli określimy cel, dużo łatwiej będzie nam wymyślić zadanie konkursowe.
Jeśli zależy nam na wizerunku warto rozszerzyć konkurs o wybrany sport, pasję, pupila itp. Jeśli chodzi o promocję produktu możemy sprawić, by był on motywem przewodnim do przesyłanych zdjęć lub opisów.
Warto by w zadaniach konkursowych nie wiało nudą. Pozwólmy naszym uczestnikom na kreatywne podejście do tematu. Konkursy, w których trzeba wykonać mechaniczne czynności pt. Lajkuj i wpisz w komentarzu słowo „super”, sprawiają, że użytkownik czuje się nieważny i lekceważony. Inaczej sprawa ma się, jeśli bierzemy pod uwagę jego zdjęcie, autorski tekst czy piosenkę.
Doceńmy naszych użytkowników a wtedy oni także docenią nas.
Co z wygraną?
Wygrana musi być na tyle atrakcyjna by nasi użytkownicy chcieli brać udział w konkursie. Może być to zestaw naszej nowej linii kosmetyków, lub produkt o konkretnej tematyce: dla fanów zwierząt, zdrowego odżywiania itp. Zrezygnujmy z nagród pieniężnych. Nie wyglądają one zbyt dobrze. Jeśli chcemy dać użytkownikowi więcej wolności w wyborze – świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju bony.
Prezent powinien wyróżniać się dodatkowym gadżetem – nietypową smyczą z naszym logiem, kosmetyczką do zestawu kosmetyków czy kubkiem w barwach firmy. Warto pokazać, że zależy nam na odbiorcach a wygrana nie jest przypadkowa.
Wasze doświadczenia z konkursami.
Jeśli sami macie ciekawe doświadczenia z konkursami na Facebooku piszcie do nas. Jak odbieracie firmy, które je organizują? Co Was w nich najbardziej denerwuje a co Wam się podoba? Czekamy na wasze komentarze.