fbpx

Jak zdobyć followersów na Instagramie? #Więcej obserwujących

jak zdobyć followersów na instagramieProwadząc działania zarówno swoje, jak i firmowe na Instagramie, wiele razy zadawałeś sobie pytanie co zrobić, aby zdobyć więcej followersów? Na wstępie powiemy, czego na pewno nie robić, a następnie damy Ci 8 wskazówek, które pomogą Ci zdobyć więcej fanów na Instagramie.

Pomimo zapewnień portali, na których kupuje się fanów, że followersi ci są realni, wartościowi i nie są botami – niestety musimy Cię zmartwić, konta te nie mają praktycznie żadnej wartości. Poza ładnie wyglądającą liczbą na górze feedu, sztuczni followersi nie dają żadnych korzyści, a wręcz przeciwnie. Potrafią oni zdecydowanie zaniżyć wskaźnik zaangażowania – są to nieaktywni fani, którzy nie reagują na Twoje publikacje, a każdy, kto widzi liczbę kilkunastu tysięcy followersów, a pod zdjęciami po kilkanaście serduszek i zero komentarzy, od razu zorientuje się, że jest coś nie tak z kontem.

Dodatkowo tacy obserwatorzy z czasem uciekną z Twojego konta, za sprawą samego Instagrama, który na bieżąco czyści portal z nieużywanych kont, które nie wykazują działań.

Podobnie sytuacja wygląda z działaniami follow/unfollow, czyli obserwowaniem innych użytkowników, po to, aby zaraz ich “odobserwować”. Tak jak masowe komentowanie czy dawanie serduszek innym użytkownikom. Działanie to może i przynosi jakiś efekt, jednak Instagram walczy z tego typu aktywnością, blokując na takim koncie daną czynność, a po kilku blokadach – nawet usunąć konto! Oczywiście nie zabraniamy, a wręcz zachęcamy do aktywności na innych kontach, jednak należy to robić z rozsądkiem!

To skoro już wiesz czego na pewno nie robić na Instagramie, przejdźmy do rzeczy, które warto wprowadzić na swoje konto i o których należy pamiętać:

1. Estetyczne zdjęcia.

Instagram jako portal skupia się w pierwszej kolejności na zdjęciach i to one są widoczne najbardziej. Dlatego zadbaj, aby Twoje fotografie były dobrej jakości, bez pikseli, z dobrym światłem.
Przemyśl także sam pomysł na zdjęcie, Instagram jest przepełniony fotografiami, ciężko zaproponować coś nowego, ale warto próbować i działać nieszablonowo. Kreatywność to podstawa!

2. Spójny wygląd Twojego konta, czyli spójny feed.

Ponoć nie ocenia się książki po okładce, jednak Instagram wygląda trochę inaczej. Jeśli użytkownik trafi na Twoje konto, dobrze, aby Twój feed po prostu prezentował się estetycznie. Jeśli na Twoim Instagramie będzie totalny bałagan i ciężko będzie użytkownikowi połapać się, czego właściwie dotyczy Twoje konto, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że szybko je opuści.
Zadbaj także o uporządkowany feed. Nie chodzi oczywiście, abyś publikował sztucznie przerobione fotografie, spójne do granic możliwości, takie konta nie sprawiają wrażenia autentycznych.

Jeśli jesteś fanem filtrów na Instagramie lub używasz presetów – używaj takich, które są zbliżone do siebie, najlepiej 2-3. Nie mieszaj filtrów.
Spróbuj wyrobić swój własny styl, pomyśl o kilku kolorach, które ze sobą współgrają, na przykład beżowy, szary, biały i czarny. Staraj się, aby na zdjęciach wyraźnie pojawiał się jeden z wymienionych kolorów, a zobaczysz jak Twój feed z czasem nabierze spójności.
Dodatkowo w układaniu estetycznego i przemyślanego feedu na Instagramie pomogą Ci aplikacje, o których pisaliśmy już artykuł: https://brandbay.pl/blog/planowanie-postow-na-instagramie/
Możesz dodać zdjęcia do aplikacji, po to, aby przesuwać je w takiej kolejności, która będzie najciekawsza dla odbiorcy.

Niestety piękne zdjęcia, estetyczny feed to nie wszystko!

3. Regularna publikacja.

Algorytmy Instagrama nie lubią przesady ani w jedną, ani w drugą stronę. W praktyce oznacza to tyle, żeby nie publikować kilku zdjęć tego samego dnia, po to, aby następnie mieć kilka dni przerwy. Algorytmy lubią systematyczność – Twoi odbiorcy także!
Dodatkowo nie “zaspamujesz” użytkownika kilkoma zdjęciami pod rząd, po to, aby w następstwie zapomniał o Tobie na dłuższy czas. Postaraj się zaplanować zdjęcia tak, aby dodawać je raz dziennie lub raz na dwa dni.

4. Używaj hashtagów tematycznych.

Jak dotrzeć do nowych odbiorców? Za pomocą hashtagów tematycznych!
Użytkownicy często szukają inspiracji w danej dziedzinie za pomocą hashtagów danym temacie.
Jeśli poszukują na przykład inspiracji do zdjęć w stylu flatlay, wpisują #flatlayinspo #flatlaypoland #flatlaytoday itp. W ten sposób osoba, która szuka kont ze zdjęciami w takim konkretnym stylu, może trafić na dane konto, gdzie znajdzie więcej inspirujących zdjęć. W zależności od dziedziny, jaką się zajmujesz, staraj się tak dobierać hashtagi, aby osoby o podobnych zainteresowaniach mogły znaleźć Twoje zdjęcie, a w dalszej kolejności odwiedziły Twoje konto.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dodawania hashtagów na Instagramie, sprawdź koniecznie nasz wcześniejszy artykuł: https://brandbay.pl/blog/jak-dodawac-hashtagi-na-instagramie/

5. Używaj Stories.

Instagram Stories wciąż rośnie w siłę!
To za ich pomocą możesz poinformować odbiorcę o nowym zdjęciu na profilu lub dodać zdjęcia z backstage Twojej pracy, czy z kulis powstawania zdjęcia, które ma pojawić się na profilu. Dzięki temu odbiorca będzie zainteresowany efektem końcowym i chętnie zajrzy na Twój profil.
Co ważne, na Insta Stories także możesz dodawać hashtagi, co sprawi, że dotrzesz do szerszego grona potencjalnych fanów – ten temat także poruszamy w artykule o hashtagach!

6. Daj coś od siebie.

Użytkownicy Instagrama stają się coraz bardziej wymagający i poza ładnym zdjęciem szukają czegoś więcej. Nie wystarczy już dodać zdjęcia z cytatem piosenki po angielsku i czekać aż fani sami przybiegną i zaczną być aktywni na Twoim koncie. Odbiorca chce czerpać z aplikacji jak najwięcej.
W opisie do zdjęcia możesz dodać przepis na potrawę, która widnieje na zdjęciu, dodając zdjęcie swojego dziecka, możesz napisać swój sposób na zabawę podczas deszczowych dni, a publikując zdjęcie z rowerowej wycieczki, możesz przedstawić i opisać trasę, jaką przebyłeś.
Pamiętaj też, że wartość dodana nie musi być tajną wiedzą naukową, a po prostu Twoim sposobem na codzienność.

7. Wchodź w interakcje.

Co najważniejsze: jeśli użytkownik skomentuje Twój post, nie zostawiaj go bez reakcji i odpowiedzi. Osoba komentująca, nie może mieć wrażenia, że “mówi do ściany”.
Jeśli będzie taka możliwość – pociągnij temat dalej, wejdź w dyskusję, poznaj swojego odbiorcę i sam daj się poznać.

Oczywiście publikowanie posta i czekanie, aż tłum ludzi zacznie odpowiadać, niestety może nie zadziałać tak łatwo. Możesz odwiedzać profile o podobnej tematyce do Twojej, czytać posty, odnosić się do nich dodając rzeczowe komentarze, by sprawdzić, żeby odbiorca zaglądnął także na Twoje konto i zostawił “follow”.
Uprzedzamy: dodawanie komentarzy typu “Super fotka” może nie przynieść rezultatów!

8. Zadawaj pytania.

Co zrobić, aby dodatkowo skłonić odbiorcę do aktywności? Zadawaj pytania!
Z pozoru proste do wykonania, aczkolwiek odpowiednio zadawane pytanie może być kluczem do sukcesu!
Pytanie należy odpowiednio wpleść w tekst, który piszesz pod postem i najlepiej zrobić to tak, aby odbiorca nie miał wrażenia, że jest ono sztucznie napisane na siłę. Przykładowo: Opisz swoje domowe sposoby na odporność i zapytaj odbiorców, czy oni także codziennie piją wywar na bazie mleka i czosnku, albo czy znają inne przepisy.

Sposobów na zdobycie większej liczby followersów jest wiele, pamiętaj że proces zdobywania followersów jest długotrwały i należy uzbroić się w cierpliwość. Jednak skrupulatne i przemyślane działania mogą przynieść po czasie oczekiwane rezultaty!
I tego Ci życzymy!

Trzymamy kciuki za rozwój Twojego konta!

Autor: Anna Wąsik, Social Media Team Leader w BrandBay.pl

Nie wyobraża sobie życia bez: kawy, Instagrama oraz szycia. Łączy te 3 rzeczy w jedną całość, prowadząc własnego Instagrama o szyciu, popijając przy tym kofeinowy napój. W pracy uwielbia odkrywać nowości, które serwują jej social media.

5 / 5. Liczba głosów: 5

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *