fbpx

Kampanie budzące dziecięcą radość – Dzień Dziecka w Social Media

Dzień Dziecka potrafi zamieszać w social mediach i nie tylko. Marki za pomocą prowadzonej przez siebie komunikacji próbują obudzić w nas dziecięcą radość. Przywołują wspomnienia, przenoszą do czasów dzieciństwa, opowiadają zabawne historie z podwórka każdego z nas.

Zobaczcie jakie kreacje w ubiegłych latach przygotowały duże marki oraz na jakie posty postawiły na Facebooku.

Google

Na pierwszy ogień idzie Google. Międzynarodowy Dzień Dziecka, to doskonała okazja dla internetowych gigantów. Zgodnie ze swoim zwyczajem opracowano specjalną grafikę, która została nazwana doodle, z ang. swobodne bazgroły, esy-floresy. Swoją estetyką nawiązuje do rysunku wykonanego kredkami świecowymi. Sam rysunek przedstawia dzieci, które wykonują wspomniany obrazek.

Facebook

Było o Google, teraz czas na Facebooka. Mark Zuckerberg z okazji Dnia Dziecka proponuje grafikę utrzymaną w podobnym tonie jak inne kreacje wykorzystywane przez serwis np. z okazji rocznicy znajomości.

Jesteśmy ciekawi jak zapatrujecie się na takie działania. Korzystacie z takich możliwości? Dajcie koniecznie znać!

Haribo

Czas na coś kolorowego i smacznego. Złotego Misia nie trzeba nikomu przedstawiać. Haribo, to marka, która wzbudza wiele emocji nie tylko w dzieciach, ale również w dorosłych. Bo w końcu każdy z nas ma w sobie coś z dziecka! Wiosenna kampania reklamowa opiera się na nowej taktyce komunikacyjnej. Animowana wizja została porzucona na rzecz realnego świata. Jego bohaterami są dorośli przybierający głosy dzieci. Co prawda kampania nie powstała wyłącznie z myślą o Dniu Dziecka, lecz mimo to doskonale wpisuje się w jego tematykę, dlatego prezentujemy ją w naszym rankingu.

 

Uprzedzamy – bawi do łez i nieodwracalnie poprawia nastrój.

 

Netflix

Netflix nie pierwszy raz udowadnia, że doskonale rozumie potrzeby wszystkich serialowych fanów. Podpowiada jedyną słuszną odpowiedź z okazji 1 czerwca i jednocześnie dowodzi, że schematyczna, minimalistyczna grafika, bardzo często jest dobrym sposobem.

Lubicie takie proste rozwiązania?

Lidl

Lidl jak zwykle trafia w punkt, prezentując grafikę z “przymrużeniem oka”. Zdecydowanie lubimy lidlowski humor. Bo radość życia należy czerpać z każdej możliwej okazji. Niesztampowe nawiązanie do bajki zgodnie z którą dzieci przynosi bocian do kapusty, to świetny RTM. Śmiało można rzec RTM – na miarę Lidla.

The Sims

Zobaczcie również koniecznie jak marka kultowej serii The Sims świętowała Dzień Dziecka. W projekt zaangażowano youtuberkę, która podczas transmisji na żywo rozdawała najaktywniejszym widzom nagrody.

Nieszablonowy sposób komunikacji z okazji Dnia Dziecka z pewnością na długo zapadnie w pamięci. Marka dowodzi, że warto wychodzić poza schematy i sięgać po nieoczywiste rozwiązania.

Czym jest wcześniej wspomniany RTM? Real Time Marketing, bo tak brzmi pełna nazwa, to nic innego jak marketing dziejący się w czasie rzeczywistym. Polega na natychmiastowej reakcji w odniesieniu do bieżących wydarzeń. W przypadku marketingu czasu rzeczywistego liczy się refleks i pomysł. Dobrze opracowana strategia może przynieść fanapge’owi nawet setki obserwujących. Warto śledzić bieżące wydarzenia, a także analizować pod kątem profilu naszej działalności. Czasami jeden opublikowany post może dostarczyć więcej korzyści niż długofalowe starania. Z niecierpliwością czekamy zatem na tegoroczne kreacje z okazji Dnia Dziecka!

/ 5. Liczba głosów:

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *