Planowanie postów na Instagramie | 4 najlepsze aplikacje
Dowiedz się jak planować posty na Instagramie. Poznaj najlepsze aplikacje, które Ci w tym pomogą!
O tym, że Instagram zyskuje coraz większą popularność chyba pisać nie trzeba – jego użytkowników liczymy już w miliardach, ponadto ich liczba cały czas się zwiększa!
Kiedyś użytkownicy spontanicznie dzielili się zdjęciami, czasem nakładając instagramowe filtry. Z biegiem lat na znaczeniu zyskał aspekt wizualny – powstało mnóstwo aplikacji i programów do mniej lub bardziej profesjonalnej edycji zdjęć. Obecnie wiele osób sięga przed publikacją po programy z pakietu Adobe, nie mówiąc już o sprzęcie, którym wykonują zdjęcia. Kiedyś był to tylko i wyłącznie telefon, następnie pomocne narzędzia – dodatkowe mini obiektywy, które można było podpiąć do swojego telefonu. Jakość aparatów, w które wyposażone są telefony znacznie się poprawiła, jednak mimo tego coraz więcej użytkowników sięga po profesjonalny aparat fotograficzny. Wygląd profilu jest przemyślany, spójny, nierzadko zaplanowany. Oczywiście twórcy aplikacji i programów również wychodzą naprzeciw potrzebom użytkowników robiąc wszystko, by ułatwić ich życie.
Po co ta spójność?
Najprościej rzecz ujmując – spójny profil przyciągnie więcej osób. Odkrywając nowe konto widzimy 6 lub 9 pierwszych zdjęć. Jeśli są one miłe dla oka, nie “gryzą się” i do siebie pasują, jest duża szansa, że zachęcą do kliknięcia magicznego przycisku “Obserwuj”.
W życiu postaw na spontaniczność, na Instagramie – na planowanie
Warto zadbać o to, by wchodząc na Twój profil pierwszy raz nikt nie pomyślał “co za chaos! “. Zaplanuj siatkę zdjęć i żyj spokojnie! Pomogą Ci w tym strony internetowe i aplikacje.
Niektóre z nich są płatne, inne posiadają zarówno wersję płatną jak i darmową.
Jeśli obsługujesz wiele kont możesz rozważyć wykupienie płatnych pakietów. Jeśli jednak chcesz poprawić spójność własnego profilu, wersje darmowe powinny w zupełności wystarczyć.
Bierzemy pod lupę kilka przydatnych narzędzi
1. Hootsuite
Zacznijmy od https://hootsuite.com/ . Strona umożliwia profilom biznesowym (jeśli jeszcze nie posiadasz profilu biznesowego zerknij do naszego poradnika i dowiedz się jak to zmienić https://brandbay.pl/blog/jak-zalozyc-konto-biznesowe-na-instagramie/ ) publikację postów bezpośrednio z tablicy Hootsuite na Instagram, analizę statystyk i monitoring profilu. Z Hootsuite możesz zaplanować publikację postów nie tylko na Instagram, lecz również na Facebooka, Youtube, Twitter czy LinkedIn.
Warto dodać, że serwis nie oferuje darmowego planu, można wprawdzie przetestować jego funkcjonowanie korzystając z 30-dniowego okresu próbnego, jednak po jego zakończeniu należy zakupić jeden z pakietów.
2. Plann
PLANN – aplikacja występuje w wersji płatnej i bezpłatnej. Płatna wersja umożliwia podpięcie kilku kont i dodawanie nielimitowanej liczby zdjęć na Instagram za pośrednictwem aplikacji, repostowanie, udostępnia bibliotekę zdjęć, umożliwia stworzenia własnych zestawów hasztagów, zapewnia dostęp do statystyk z każdego okresu (wersja bezpłatna pokazuje tylko ostatni tydzień).
Głównym ograniczeniem jakie występuje w wersji bezpłatnej jest limit dodawanych zdjęć – do aplikacji możemy dodać 120 fotografii miesięcznie, jednak za jej pośrednictwem możemy opublikować tylko 30 z nich na Instagramie.
Obie wersje oprócz planowania postów umożliwiają także planowanie InstaStories.
Narzędzie w pełnej wersji możesz przetestować przez 7 dni za darmo i po tym czasie zdecydować, którą wersję wybierasz.
3. Planoly
Planoly obie aplikacje (Plann i Planoly) są przejrzyste i raczej intuicyjne. Najtańszy pakiet dla jednego użytkownika to w obu przypadkach 9$ miesięcznie (lub 7$ przy subskrypcji rocznej). W odróżnieniu od Plann, Planoly umożliwia udostępnienie w bezpłatnej wersji aplikacji tylko 30 zdjęć miesięcznie. Jest to spore ograniczenie dla osób, które publikują zdjęcia codziennie – chcąc dopasować każde z nich do feedu niekiedy potrzebują wgrać ich więcej niż 30.
Korzystając z darmowej wersji nie ma również możliwości automatycznego publikowania postów, można natomiast zaplanować publikację i ustawić powiadomienie (aplikacja wysyła powiadomienie, jednak post musimy opublikować sami).
4. Preview
Preview – aplikacja również występuje w wersji płatnej i bezpłatnej, jednak w przeciwieństwie do poprzednich nie ma limitu wgranych zdjęć. Aplikacja zapewnia dostęp do statystyk (rozszerzony w wersji płatnej m.in. o “najlepszy czas do publikacji” – określony na podstawie godzin zaangażowania obserwujących określone konto na Instagramie, “top hashtags”, “top hashtags groups”).
Kilka funkcji w darmowej wersji aplikacji:
- edycja zdjęć – zarówno opcje ręcznej poprawy parametrów i nałożenie filtrów (w tej wersji do wyboru mamy ich 8),
- wyszukanie hasztagów (za pomocą kategorii),
- nałożenie filtra na cały feed na Instagramie (można sprawdzić jak wyglądałyby wszystkie zdjęcia po nałożeniu określonego filtra – może to odmieni spójność i wygląd Twojego konta?).
Płatna wersja oprócz większego dostępu do statystyk daje także dostęp do większej ilości filtrów, zapisuje ustawienia i utworzone grupy hasztagów po wylogowaniu z aplikacji.
Czas uporządkować konto
No to do dzieła! Wybierz aplikację odpowiednią do swoich potrzeb (w zależności, czy zarządzasz kilkoma czy tylko jednym kontem na Instagramie), wgraj zdjęcia i działaj! Stwórz spójną siatkę i zaskocz swoich obserwatorów pozytywną zmianą. Powodzenia w prowadzeniu instagramowego profilu!
Autor: Patrycja Kuklińska, Social Media Specialist w BrandBay.pl
Jest wielką fanką dobrego jedzenia, które na co dzień fotografuje. Dużo się przy tym uśmiecha, bo wychodzi z założenia, że z uśmiechem wszystko jest łatwiejsze. Oprócz pysznych sesji zajmuje się u nas tworzeniem contentu w social mediach.
konkretny artykuł, dziękuję szukałam takiego opisu – przydał się 🙂
Bardzo się cieszę! 🙂 Mam nadzieję, że teraz prowadzenie konta na Instagramie będzie dla Ciebie znacznie łatwiejsze :).
Dziękuje bardzo świetna wiedza:)
Miło to słyszeć :). Ciekawe, które narzędzie do planowania okaże się Twoim ulubionym 🙂
który z tych programów umożliwia oznaczanie produktów w poście ?
Cześć Emma! 🙂
Jeśli masz na myśli nazwę, cenę produktu i przekierowanie do odpowiedniej witryny, nie potrzebujesz do tego osobnego programu, lecz uruchomienia funkcji Zakupy na Instagramie. By to zrobić konieczne jest:
1. Zmiana konta na Instagramie na firmowe i powiązanie go ze stroną na Facebooku.
2. Utworzenie katalogu produktów na Facebooku
3. W zakładce katalogów należy połączyć profil na Instagramie (dzięki temu udostępnisz katalog produktów z Facebooka do aplikacji Instagram)
W tym momencie następuje weryfikacja (potrwa od kilku do kilkunastu dni).
Jeśli weryfikacja przejdzie pozytywnie na Twoim koncie na Instagramie, w sekcji “Ustawienia firmowe” pojawi się zakładka “Zakupy”.
Prawidłowe wgranie produktów do katalogu i połączenie kont , umożliwi Ci oznaczanie produktów na zdjęciach :).
Powodzenia! 🙂
Hejka a co jeśli zostałam odpowiem negatywną nie wiem co mam teraz zrobić