Przepis na instagramowy sukces
Konto biznesowe
Jeśli chcesz zaistnieć na Instagramie i traktujesz swoje konto jako narzędzie biznesowe, to obowiązkowym krokiem jest przełączenie konta z osobistego na biznesowe. Prawdą jest, że Instagram obcina zasięgi profilom biznesowym w celu “zachęcenia” do promowania konta, lecz mimo wszystko jest wiele powodów, dla których warto takie konto mieć.
Jakie są korzyści?
- zyskujesz dostęp do statystyk konta
- masz możliwość promowania postów z poziomu Instagrama
- możesz dodawać linki do Instastory (pod warunkiem, że uzyskasz 10k followersów) oraz udostępniać w profilu numer telefonu, adres e-mail oraz lokalizację.
Co i kiedy publikować
Przyjęło się, że najlepszą porą na publikowanie postów jest godzina 21:00. Warto jednak obserwować statystyki i aktywność naszych obserwatorów i na tej podstawie określić najlepszą porę na publikowanie postów.
Należy również regularnie przypominać o sobie obserwatorom, najlepiej publikując 1- 2 posty dziennie. W ten sposób zwiększysz prawdopodobieństwo dotarcia do wszystkich obserwatorów. Nie ma jednak złotej zasady – testuj ilość zamieszczanych postów, sprawdzaj, jak reagują Twoi odbiorcy, przyglądaj się zaangażowaniu i ustal swój indywidualny plan działania.
Ważne, aby treść posta była angażująca, prawdziwa i zachęcała odbiorcę do interakcji – nie wklejaj przekopiowanych, gotowych tekstów.
Instagram doskonale wie, ile czasu poświęcił obserwator na twoje zdjęcie i na tej podstawie pozycjonuje posty. Jeśli nie masz pomysłu, o czym możesz napisać pod zdjęciem, zastanów się do kogo chcesz dotrzeć, jak ma wyglądać Twoja grupa odbiorców oraz przede wszystkim, co Ty chcesz przekazać swoją obecnością na Instagramie.
Instastory
Instagram kładzie duży nacisk na aktywność użytkowników poprzez Instastory. Konta, które nie będą korzystały zbyt często z tej funkcji, będą miały obcinane zasięgi. Zastanawiasz się, co możesz publikować na Instastory? Umieszczaj zapowiedzi do postów, krótkie filmiki przedstawiające kulisy Twojej pracy, kody rabatowe. Możesz podzielić się wskazówką, aplikacją, której używasz do obrabiania swoich zdjęć. Ważne, żeby było to naturalne i zachęcało odbiorcę do dalszego oglądania Twojego Instastory. Jeżeli przekroczysz liczbę 10 tysięcy followersów, otrzymasz od Instagrama kolejną przydatną funkcję, jaką jest dodanie linka do Instastory. Pamiętaj, że funkcja “swipe up” dotyczy tylko kont firmowych.
Hashtagi
Kluczową umiejętnością jest dobór odpowiednich hashtagów pod zdjęciem. Po hashtagach masz możliwość dotarcia do konkretnej grupy użytkowników Instagrama i znacznie poprawić zasięgi.
Oto lista kilku najpopularniejszych hashtagów w 2018 roku :
#love
#happy
#ootd
#tbt
#life
#style
#smile
#igers
#nature
#handmade
Istnieje również lista zakazanych hashtagów, która systematycznie się rozszerza. Po ich użyciu możesz spotkać się z tzn. Shadowbanem – posty, które opublikujesz z zakazanym hashtagiem, nie będą widoczne dla użytkowników, którzy jeszcze Cię nie obserwują. Co za tym idzie, nie będziesz miał naturalnego dostępu do nowych odbiorców. Instagram nie poinformuje Cię o tym, że otrzymałeś chwilową blokadę, możesz zaobserwować to sam po znaczącym spadku zasięgów. Pełną listę zakazanych hasztagów opublikowaną przez Kokohash.com znajdziesz tutaj.
Przydatne aplikacje
W ostatnim czasie na topie są zdjęcia w stylu starej fotografii (efekt świetlny, wrażenie prześwietlenia fotografii oraz obowiązkowy efekt kurzu i wyblakłych kolorów). Wspomniane efekty możesz uzyskać za pomocą aplikacji Afterlight (13,99zł).
Jeżeli zależy Ci na bezpłatnych aplikacjach, to idealnie sprawdzi się niezawodna VSCO, która posiada pakiet darmowych filtrów. Wokół tej aplikacji utworzyła się duża społeczność i mimo, że pojawiła się już dość dawno, to w dalszym ciągu jest chętnie używana.
Wśród innych aplikacji, które pomogą Ci w obróbce zdjęć, warto wymienić Snapseed, Ftmimage, Facetune, Perfect365 czy Pixlr, natomiast tworzenie pięknych, przejrzystych Instastory umożliwi Ci aplikacja UNFOLD. W UNFOLD możesz wykorzystywać wszelkiego rodzaju ramki do zdjęć z podpisami. Pierwszy pakiet ramek jest dostępny za darmo, kolejne musisz już wykupić.
Jeśli szukasz aplikacji przeznaczonej do tworzenia Instastory, która umożliwia legalne podłożenie muzyki, wybierz Hype Type. Posiada ona własną bibliotekę plików oraz opcję dodania krótkich animacji tekstowych.
Temat bardzo na czasie! Można powiedzieć, że Instagram to jedno z najlepszych narzędzi służących do promowania działalności firmy szczególnie z branży modowej, lifestylowej.
Wydaje mi się, że już nie same posty, a właśnie Instastory najbardziej wpływa na użytkowników aplikacji, czyli potencjalnych klientów. Prowadzone umiejętnie, pozytywnie wpłynie na kreowanie wizerunku marki.
Super, dzięki za ten artykuł 🙂