fbpx

Jak dodawać hashtagi na Intagramie? Ile, gdzie i jakie?

Podstawową wiedzę na temat tego, co to jest hashtag znajdziesz w naszym wcześniejszym artykule. Tym razem idziemy krok do przodu i serwujemy informacje dla tych, którzy z Instagrama chcą wycisnąć jeszcze więcej!

Po co używa się hashtagów? 

Przede wszystkim po to, aby dotrzeć do większej liczby osób. Jak to działa? Kiedy wpisujesz pod postem konkretny hashtag, Instagram wrzuca go do danej kategorii.  Dajmy przykład: interesujesz się szyciem i pokazujesz w sieci to, co stworzyłeś. Wpisując pod postem #szycienamaszynie zdjęcie trafi do zbioru, w którym znajdują się rzeczy uszyte przez innych. Użytkownicy szukający inspiracji zaglądają pod ten tag, gdzie wyświetli się Twoje zdjęcie.

Powinieneś też wiedzieć, że istnieje coś takiego jak obserwowanie hashtagów. Co to oznacza w praktyce? Na Twojej tablicy między postami znajomych pojawią się losowe (nie wszystkie) publikacje spod danego hashtagu – wpływa to pozytywnie na zasięg Twojego posta, bo użytkownik widzi Twoją publikację, nie musi dodatkowo “przeklikać się”, żeby poszukać publikacji pod danym hashtagiem, ma je podane na swojej tablicy.

Innym powodem może być po prostu podkreślenie danego słowa. Jeśli hashtag jest aktywny, zmieni się jego kolor na niebiesko, co sprawi, że dane słowo wyróżni się na tle całego tekstu.

Gdzie sprawdzić czy i jak działają hashtagi?

Najlepiej zrobić to oczywiście w statystykach.  Aby mieć do nich dostęp, potrzebujesz przede wszystkim zmienić konto prywatne na konto twórcy lub firmowe. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz tutaj.  Jeśli już posiadasz takowe konto, wystarczy że klikniesz w zdjęcie, a tuż pod nim pojawi Ci się belka z napisem ”Zobacz statystyki”.

  • Klikamy i wysuwają nam się podstawowe statystyki (liczba polubień, ilość komentarzy, liczba przesłanych zdjęć oraz liczba zapisanych).
  • Wysuwając menu do góry, pokażą nam się bardziej szczegółowe statystyki. To tam znajdziesz odpowiedź na to czy hashtagi działają – w sekcji “Z hashtagów” zobaczysz informacje, ile osób widziało Twoje zdjęcie z profilu głównego,  a ile właśnie z hashtagów.

Jak wpisać aktywny hashtag? 

  • Jest na to proste działanie: # + słowo = hashtag
  • Pomiędzy #, a słowem nie może być spacji – wtedy hashtag będzie nieaktywny (nie podświetli się na niebiesko i klikając w niego nie przejdziemy do publikacji).
  • Nie można także używać znaków interpunkcyjnych podczas wpisywania #, jednak  Instagram daje zielone światło na dodawanie emotek.

Limit hashtagów

Maksymalna ilość hashtagów to 30. Można je dodawać w opisie lub w komentarzach – w obu miejscach będą one aktywne.  Instagram daje nam możliwość użycia 30 hashtagów i uważamy, że należy tę możliwość wykorzystać. Krążą legendy o najlepszej liczbie hashtagów, jedni mówią, że 15, inni że 27, a jeszcze inni że wystarczy ich 5.  Skoro jest limit 30 – wykorzystajmy to!

Najpopularniejsze hashtagi – czy warto używać?

Problemem w najpopularniejszych hashtagach jest to, że… są popularne! Co za tym idzie, pod nimi jest bardzo dużo publikacji i dodając hashtag, pod którym jest np 200 milionów zdjęć, Twoje zdjęcie może po prostu “zginąć w tłumie”. Dlatego hashtagi lepiej dobierać adekwatnie do wielkości konta.

Wielkość hashtagów 

Wielkość dobieranych hashtagów (czyli ilość publikacji jaka kryje się pod danym tagiem) powinna być adekwatna do wielkości konta. Nie ma złotej zasady, że konta na przykład od 10 tysięcy followersów powinny używać konkretnej wielkości tagów. Najważniejsze jest, aby nie popadać ze skrajności w skrajność – nie nadużywać bardzo małych tagów (po kilkaset publikacji) czy tych gigantycznych (po kilkaset milionów postów). Każde konto i jego tematyka rządzi się własnymi prawami. Dlatego dobrze jest podglądać co robi nasza ścisła konkurencja, jakich ona używa tagów.

Których hashtagów lepiej nie używać, czyli o zbanowanych hashtagach

Instagram niestety banuje niektóre hashtagi i lepiej nie używać takowych, gdyż mogą negatywnie wpłynąć na zasięg posta. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy Instagrama dodawali pod nim niestosowne treści, niezgodne z tematyką samego hashtagu lub po prostu były one o treści erotycznej. Jednak niektóre zblokowane tagi mogą naprawdę zaskoczyć, jak na przykład: #alone #brain #boho czy #always. Dlatego warto co jakiś czas kontrolować to, co się wpisuje. Lista zbanowanych hashtagów często się zmienia i bywa tak, że hashtag zostaje odblokowany przez Instagrama.

Jak sprawdzić czy Twój hashtag jest bezpieczny?

Są dwa sposoby:

1. Możesz sprawdzić swoje hashtagi za pomocą strony: https://iqhashtags.com/banned-hashtags, jednak możesz przetestować tylko 40 hashtagów na godzinę, jeśli nie posiadasz płatnego konta. 
2. Możesz także wejść w dany hashtag i jeśli wyświetli się komunikat: “Ostatnie posty #alone są obecnie ukryte, ponieważ członkowie społeczności zgłosili zawartość, która może być niezgodna z zasadami społeczności Instagramu” jest to znak, że hasztag #alone jest zablokowany.

Hashtagi jako źródło inspiracji

Hashtagi poza możliwością dotarcia do szerszej grupy odbiorców dają nam coś jeszcze! Niesamowite źródło inspiracji.  Wybierając się w podróż za granicę, na przykład do Rzymu, możesz śmiało poszukać inspiracji na piękne miejsca do zwiedzenia czy restauracje, w których trzeba zjeść. Na Instagramie znajdziesz nawet inspiracje kulinarne. Nie wiesz co zdrowego ugotować dziś na obiad? Wejdź przykładowo w hashtag #fitprzepisy i  po kilku minutach oglądania smakowitych zdjęć i czytania przepisów szybko znajdziesz inspiracje na dzisiejsze danie. Instagram prezentuje znacznie więcej dziedzin, w których można się inspirować – od urządzania domu, przez makijaż, motoryzację, rękodzieło, modę, aż po samo robienie zdjęć – jest to nieskończenie duża skarbnica pomysłów!

Czy warto używać hashtagi na InstaStories? 

Zdecydowanie tak! Dodając hashtag na InstaStories mechanizm jest podobny, jak w przypadku dodawania ich pod postem.  Przyjmijmy, że jesteśmy na Rynku Głównym w Krakowie, nagrywamy piękne stories z widokiem na Kościół Mariacki. Oprócz samej lokalizacji, możemy dodać także #krakow, który może dodatkowo podbić ilość wyświetleń Twojego Stories. Dlaczego? Dlatego, że wchodząc w tag #krakow u góry po  lewej, zobaczymy okrągłe zdjęcie w czerwonej ramce. Klikając w nie przejdziemy do stories osób, które użyły właśnie tego hashtagu. W ten sposób na przykład osoby planujące podróż do Krakowa zobaczą Twoje stories.

Jak taki hashtag dodać?

Są dwa sposoby:

1. stosując odpowiednią naklejkę – instrukcja poniżej:

2. klasycznie wpisując tekst poprzedzając go # – pamiętaj jednak, aby hashtag był podkreślony, tylko wtedy będzie on aktywny. Plusem tego rozwiązania jest to, że można dodać więcej hastagów, a dokładnie to 10.

Na koniec serwujemy Wam kilka tipów, które mogą ułatwić Wam wpisywanie i szukanie hashtagów:


1. Jeśli Twój hashtag jest za duży, mamy na to 3 sposoby:

  • możesz dodać do niego “s/es” – zamiast #lunchbox (posiadający 5.4 miliona publikacji), spróbuj dodać #lunchboxes (81 tysięcy publikacji)
  • dodaj emotikonę do hashtagu. Przykład #christmas (147 milionów publikacji) oraz #christmas🎄 (957 tysięcy publikacji)
  • trzecim sposobem na modyfikację jest użycie skrótu danego słowa, na przykład #christmasgift (3.8 miliona publikacji) lub #xmasgift (563 tysięcy publikacji)

2. Jeśli jesteś na przykład zapalonym rowerzystą i chcesz dodać zdjęcie z ostatniej wycieczki zamiast #bike, który ma ponad 37 milionów publikacji, lepiej poszukać innych, mniejszych i pokrewnych tagów. Ale gdzie ich szukać? Odpowiedź jest prostsza niż Ci się wydaje, bo w samym Instagramie. Jeśli wejdziesz pod hashtag #bike, pojawią Ci się zarówno publikacje spod tagu, ale także propozycje. Na screenie poniżej zaznaczone jest miejsce gdzie szukać propozycji.

sugerowane hash tagi na instagramie

 

Autor: Anna Wąsik, Social Media Team Leader w BrandBay.pl

Nie wyobraża sobie życia bez: kawy, Instagrama oraz szycia. Łączy te 3 rzeczy w jedną całość, prowadząc własnego Instagrama o szyciu, popijając przy tym kofeinowy napój. W pracy uwielbia odkrywać nowości, które serwują jej social media.

5 / 5. Liczba głosów: 18

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. Marta pisze:

    Pani Aniu , bardzo cenne porady!
    Prośbę bym miała techniczną. Czy może Panie używać imiesłowu wspólczesnego w sposób poprawny?
    “Wchodząc pod hashtag #bike,pojawią Ci się” Wchodząc + czynność jakiejś osoby” a nie bezosobowa. Wchodząc widzę ciekawy tekst… Wychodząc – już go nie widzę”.

    • Brandbay.pl pisze:

      Cieszymy się, że znalazła Pani cenne wskazówki w artykule.
      Poprawiliśmy błąd i dziękujemy za czujność 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *