fbpx

Wizytówka Google Moja Firma – krok po kroku. Gdzie i jak założyć? Jak i co edytować? Ile kosztuje?

Wizytówka Google jest niezwykle istotna w odniesieniu do zwiększania popularności firmy w wyszukiwarce Google. Posiadanie wizytówki to także element niezbędny, aby pojawić się na Mapach Google. Aspekt ten jest szczególnie ważny dla biznesów działających lokalnie.

Dzięki poprawnie zoptymalizowanej wizytówce potencjalny klient otrzymuje tak istotne informacje o firmie jak lokalizacja wraz ze wskazówkami dojazdu, godziny otwarcia, numer telefonu (który wystarczy kliknąć na urządzeniu mobilnym, aby bezpośrednio wykonać połączenie telefoniczne). Wizytówka daje także możliwość przedstawienia swojej oferty i gromadzenia opinii dotyczących jakości wykonywanych usług/sprzedawanych produktów. Założenie wizytówki nie wymaga dużego nakładu pracy i jest darmowe, a benefity płynące z poprawnie zoptymalizowanej wizytówki i wysokiej pozycji w Mapach Google są ogromne.

Gdzie założyć?
Wizytówkę Google tworzymy poprzez utworzenie profilu w narzędziu Google Moja Firma. Aby utworzyć profil musimy posiadać konto mailowe Google. Jeśli posiadasz już konto Google, wizytówkę tworzysz tutaj: https://www.google.pl/business/

Jak założyć?
1. Pierwszą informację, którą musisz podać, to nazwa firmy. Jeśli Twoja oficjalna nazwa to np. ‘Cukiernia Domowa Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością’, wystarczy, że jako nazwę wpiszesz ‘Cukiernia Domowa’.

2. Następnie akceptujemy chęć dodania informacji o lokalizacji firmy i podajemy dane adresowe.

3. Kolejny krok to podanie informacji związanych z obsługą klientów poza podaną we wcześniejszym kroku lokalizacją. Jeśli jesteś np. lekarzem rodzinnym i oferujesz usługę dojazdu do klienta, możesz o tym poinformować potencjalnego pacjenta, wybierając opcję obsługi również poza wyznaczoną lokalizacją.

4. Następny etap to wybór kategorii prowadzonej działalności. Na tym etapie wybieramy jedną kategorię, którą później możemy zmienić lub dodać dodatkowe.  Po wpisaniu kilku pierwszych liter typu prowadzonej działalności Google podpowie nam sugerowane kategorie.

5. W dalszym kroku podajemy podstawowe dane kontaktowe: numer telefonu, adres witryny (jeśli taki posiadamy, posiadanie witryny nie jest warunkiem koniecznym do założenia wizytówki; Google umożliwia także bezpłatne stworzenie prostej strony internetowej, o czym dowiesz się w dalszej części artykułu).

6. Ostatni etap wstępnej konfiguracji wizytówki to weryfikacja firmy. Możemy ją wykonać na dwa sposoby: poprzez odebranie kodu weryfikacyjnego od Google drogą pocztową na podany adres firmy lub dzięki połączeniu telefonicznemu na podany numer kontaktowy firmy. Zdecydowanie szybsza formą weryfikacji jest wybór połączenia telefonicznego.
Dopiero zweryfikowana wizytówka pozwala na jej wyświetlanie w wyszukiwarce i Mapach Google, umożliwia dodawanie zdjęć i wpisów, odpowiadanie na opinie klientów i daje możliwość śledzenia danych analitycznych bezpośrednio z profilu Google Moja Firma.

Jak i co edytować?
Posiadając gotową i zweryfikowaną wizytówkę mamy dostęp do panelu, w którym możemy wykonać pełną i szczegółową personalizację profilu. Szczególnie ważne jest dodanie opisu firmy, zdjęć (zarówno z wewnątrz jak i zewnątrz firmy – statystyki pokazują, że firmy, które zamieszczają zdjęcia, mają o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu w Mapach Google oraz o 35% więcej kliknięć w witrynie niż firmy, które tego nie robią), godzin pracy. Ciekawym uzupełnieniem jest opcja dodania wirtualnego spaceru po firmie.

Szczegółowe dane możemy edytować także z pozycji zakładki ‘Informacje’.

 

Czy wizytówka oferuje coś więcej?
Na profilu Google Moja Firma nowością jest opcja dodania kolekcji produktów. Za pomocą dodanych zdjęć, nazw i opisów flagowych produktów, jeszcze bardziej wyróżniamy swój profil i efektywnie przykuwamy uwagę potencjalnych klientów.

 

Jeśli nie posiadamy jeszcze witryny naszego biznesu, z łatwością możemy założyć jej prostą wersję z poziomu konta w Google Moja Firma. Stworzenie witryny jest bezpłatne. Witryna jest skonfigurowana pod każdy typ urządzenia, w tym pod urządzenia mobilne. Strona generowana jest automatycznie na podstawie danych pobieranych z profilu Google Moja Firma. Uzupełniamy ją jedynie o unikalne treści i dodatkowe zdjęcia.

 

Pokaż się swoim klientom!
Jeśli zależy Ci na lokalnym pozycjonowaniu, chcesz zwiększyć ilość klientów i budować pozytywny wizerunek firmy – wizytówka Google jest jednym z narzędzi, które umożliwi Ci to bez pochłaniania dodatkowych inwestycji finansowych i generowania dużej ilości czasu Twojej pracy!

/ 5. Liczba głosów:

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *