fbpx

Kampanie budzące emocje! Czyli jak Dzień Matki wyglądał w social media w poprzednich latach

To chyba ostatni dzwonek na tworzenie postów na Dzień Matki!
Głęboko wierzymy, że nikt nie zapomniał o tym święcie. Jednak gdyby ktoś przypadkiem nie miał jeszcze pomysłu, to przybywamy z pomocą i podsuwamy kilka propozycji z poprzednich lat, aby móc się zainspirować!

1. E.Wedel i voucher na lekką chwilę

Napisz, co zrobisz za mamę w Dzień Mamy? 🙂 http://najslodszezyczenia.pl/dzienmamy/

Opublikowany przez E. Wedel Piątek, 26 maja 2017

Na pierwszy ogień idzie producent słodkości – E.Wedel. Post ten zachęcał do napisania w komentarzu tego, co obiecujemy swojej mamie. Dodatkowo w treści posta widoczny jest link, który przekierowywał do specjalnej oferty z kuponem promocyjnym (nie musicie w niego klikać z nadzieją, że dostaniecie jeszcze kupon – link jest już nieaktywny ;)).

2. Familiada z PEPCO

Zbliża się Dzień Matki! To Wasze święto i z tej okazji mamy dla Was małą zabawę. :)Jak myślicie: co mamy lubią najbardziej w byciu mamą? Wpisujcie w komentarzach Wasze typy oznaczając je #. Jeśli będą trafne, pojawią się na naszej interaktywnej tablicy. Mamy nadzieję, że do końca dnia uda Wam się ją całą zapełnić! 🙂

Opublikowany przez PEPCO Czwartek, 25 maja 2017

Pepco skierowało swoją transmisję live do Mam zadając im pytanie “Co najbardziej lubią w byciu mamą?”. Odbiorcy mieli za zadanie napisać w komentarzach hasła, a interaktywna tablica aktualizowała się po wskazaniu właściwej odpowiedzi. W zabawie wzięło udział ponad 3 854 użytkowników, a łączna suma wyświetleń wyniosła 93 000. Pepco uczy jak angażować i tworzyć ciekawy content. Czasami nie potrzeba wiele, wystarczy wyłącznie dobry pomysł i odrobina kreatywności.

3. Coca-cola i wycieczka dla mamy!

Dziś Dzień Matki! ❤ Gdzie zabrałbyś w podróż swoją Mamę z okazji jej święta? 🙂 Wybierz reakcję lub napisz w komentarzu! #TasteTheFeeling

Opublikowany przez Coca-Cola Czwartek, 25 maja 2017

W poście Coca-coli pomimo produktu na grafice, sama publikacja nie nakłania nachalnie do zakupu Coli. Grafika przedstawia 4 butelki, na każdej z nich napisane jest miejsce (Bali, Toskania, Sopot oraz Nieznane), a nad każdym z nich umieszczono reakcje (Lubię to, Super, Ha ha oraz Wow).
W treści posta zadane jest pytanie, gdzie odbiorca zabrałby swoją mamę i za pomocą reakcji lub wpisania nazwy w komentarz fan ma wybrać jedno z miejsc. Publikacja ta w łatwy sposób zachęca do interakcji, wystarczy jedno kliknięcie lub słowo.

4. McDonalds i post rozwijany

Daj dziś mamie odpocząć od gotowania, oznacz ją pod postem i zabierz do Maka 😀 <3

Opublikowany przez McDonald's Piątek, 26 maja 2017

Marka postanowiła nawiązać do dialogu obecnego w kuchni. Każdy chociaż raz w życiu na pytanie “kiedy będzie obiad?” usłyszał odpowiedź “jak się ziemniaki ugotują”, a marka McDonald’s świetnie wykorzystała to w swojej komunikacji, stosując przy tym format rozwijanego posta, który ukazuje odpowiedź mamy dopiero po kliknięciu w grafikę.. Obecność elementów humorystycznych wpływa na dobry odbiór komunikatu, a także buduje zaangażowanie odbiorców. Jaki z tego płynie wniosek? McDonald przychodzi na ratunek każdej strudzonej Mamie. W końcu każda okazja jest dobra na Maka.

5. DOVE – #RealMom

Dove nie pierwszy raz tworzy reklamę opartą na emocjach czy relacjach. Tym razem kampania sprzed 2 lat #RealMom pokazuje, że każda matka chce jak najlepiej dla swojego dziecka, działa instynktownie i jest wiele sposobów na wychowanie oraz opiekę nad dzieckiem, bez względu na to co mówi nam otoczenie.  Marka podkreśla, aby pozostać sobą, bo każda matka wie, co jest najlepsze dla jej dziecka.

6. NIVEA – #MamaMiałaRację

Spot bardzo mocno oddziałuje na emocje, jest wręcz wzruszający.  Przedstawia historię dorosłych kobiet, które w przeszłości spotkały się z dylematami czy wątpliwościami, a rozwiązaniem na te trudności były rady mamy, która dobrze wiedziała jaka decyzja będzie dla córki najlepsza.
Kampania zatytułowana #MamaMiałaRację jest z 2015 roku, ale zdecydowanie jest aktualna również teraz.
I na co warto zwrócić uwagę – przez cały filmik nigdzie nie pojawia się produkt. Jedynie na początku można zauważyć logo marki. Natomiast na samym końcu pojawia się plansza z napisem “W czym Twoja mama miała rację?”, a to pytanie daje do myślenia.

Podsumowanie postów i kampanii

Co można zauważyć w postach czy kampaniach na Dzień Matki?
Działają przede wszystkim na emocjach. Przy tworzeniu treści z okazji tego święta producenci nie pokazują produktu na pierwszym planie i nie nakłaniają bezpośrednio do jego zakupu. Firmy na piedestale stawiają na emocje, które w późniejszym czasie mogą wpłynąć na zakup produktu.

Co natomiast same portale społecznościowe oferowały z tej okazji?

W lutym 2017 roku Facebook pozwolił reagować na posty nie tylko za pomocą “Lubię to!”, ale wprowadził pięć innych reakcji (Super, Ha ha, Wow, Przykro mi oraz Wrr!). Natomiast 3 miesiące później – w maju – właśnie na Dzień Matki uruchomił kolejną opcję czyli kwiatka.
Ponadto rok temu narzędzie Zuckerberga umożliwiło wysyłanie spersonalizowanych kartek do swoich rodzicielek czy ustawienia tymczasowego zdjęcia profilowego.

Instagram jako portal społecznościowy należący do Facebooka, w poprzednich latach nie odstawał i na Insta Stories wprowadzono specjalnie dedykowane naklejki pod to święto.

Jesteśmy bardzo ciekawi, co w tym roku Social Media (zarówno portale społecznościowe, jak i sam Facebook czy Instagram) szykują z okazji tego święta.

/ 5. Liczba głosów:

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *