fbpx

Wymiary grafik na FB | Pobierz aktualne (2020) rozmiary zdjęć!

wymiary grafik na facebooku

Stała aktualizacja rozdzielczości zdjęć to jeden z największych problemów, z którym borykają się nie tylko graficy, ale także użytkownicy Facebooka. Ponad 90% facebookowiczów swoją uwagę skupia głównie na zdjęciach, dlatego odpowiednio dobrana grafika powinna być kluczem do budowania niezwykłego przekazu na fanpage’u. Zatem jeśli chcesz się dowiedzieć jakich aktualnych wymiarów grafik używać, aby przyciągać obserwatorów – przeczytaj ten artykuł!

Podejście Facebooka a rzeczywistość

Dostosowanie grafik do wytycznych przedstawionych przez Facebooka często może zakończyć się niepowodzeniem. Z autopsji wiemy, że zastosowanie rekomendowanych przez platformę wymiarów nie zawsze prezentuje się dobrze, dlatego zachęcamy Was do skorzystania z wymiarów przygotowanych przez naszych grafików, dzięki czemu treści będą w dobrej rozdzielczości i spełnią podstawowe wymagania przedstawione poniżej.

Jak zaprojektować odpowiednią grafikę?

Zanim przystąpisz do dobierania odpowiedniego rozmiaru zdjęcia do celu, jaki ma pełnić, musisz wiedzieć o kilku podstawowych zasadach, które obowiązują przy tworzeniu grafik. Pozwolą one na budowanie zaufania do Twojej marki, a także sprawią, że wyróżnisz się spośród konkurencji i zbudujesz spójny wizerunek.

Krok 1 – NARZĘDZIA

Obecnie na rynku możemy przebierać we wszelkiego rodzaju programach graficznych. W przypadku początkujących idealnym rozwiązaniem może być łatwa w obsłudze Canva, która może być używana bez konieczności uiszczania opłat za dostęp. Prosta rejestracja oraz intuicyjny i dobrze wyposażony kokpit pozwolą na tworzenie projektów na najwyższym poziomie nawet amatorom. Korzystając z gotowych szablonów oraz elementów szybko stworzysz projekt, który z pewnością wszystkich zachwyci.

Jeśli jednak Twoja przygoda z grafiką trwa już dłuższy czas, naszym faworytem będzie zdecydowanie Photoshop. Jest to bardziej zaawansowane narzędzie, które wymaga posiadania pewnych umiejętności i wiedzy. Oczywiście zawsze możesz na własną rękę próbować nauczyć się obsługi programu lub skorzystać z gotowych materiałów zamieszczonych w Internecie.

Krok 2 – TREŚĆ

Chcąc opublikować jakąś grafikę, musisz po pierwsze mieć plan i pomysł. Zadaj sobie pytanie „Jaką informację chcę przekazać?”, „Kto jest moim odbiorcą?”. Dzięki temu Twój projekt będzie skondensowany i będzie zawierał tylko najważniejsze informacje. Grafika i jej treść w krótkim czasie musi trafić do odbiorcy tak, aby go zaciekawić i zachęcić do zgłębienia treści posta, dlatego warto postawić na jasny i łatwy przekaz. Warto czasami zastosować element zaskoczenia, który zainteresuje przeglądających Twój fanpage.

Krok 3 – KOLORY

Kolorystyka mówi bardzo dużo o rodzaju informacji, którą chcemy przekazać odbiorcy w ciągu kilku sekund. Używanie intensywnych i jaskrawych kolorów niekoniecznie sprawdza się w praktyce. Najlepiej stosować jeden przeważający kolor, a jako dodatek – kolor jaskrawy. Ważny jest dobór koloru do treści, jaką przekazujesz na danym profilu, ponieważ starannie dobrana kolorystyka i proporcje wzbudzą emocje wśród Twoich odbiorców.

Krok 4 – HIERARCHIA

Najczęstszym błędem przy projektowaniu grafik jest zamieszczenie zbyt dużej ilości informacji lub elementów graficznych, które zakłócają przekaz. Obraz inaczej oddziałuje na odbiorcę niż tekst. Ma zaintrygować i pobudzić do działania. Zatem nie warto umieszczać na grafice wszystkich informacji. Podkreśl tematykę i najważniejsze szczegóły, które możesz odpowiednio wyszczególnić poprzez zastosowanie koloru, rozmiaru i rodzaju fontów czy wielkich liter. Takie rozmieszczenie z pewnością przyczyni się do „klikalności” Twojego posta.

Krok 5 – SPÓJNOŚĆ

Publikując grafiki, staraj się, aby ich kolorystyka, kształty, fonty czy hasła były do siebie podobne. Będą wtedy ściśle utożsamiane z Twoją marką. Zgodność tych elementów daje możliwość stworzenia przejrzystej grafiki, która zainteresuje przeglądających, a identyfikacja wizualna przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności w mediach społecznościowych.

Ogólne techniczne wytyczne dotyczące grafiki

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z prowadzeniem stron na Facebooku, musisz wiedzieć, że każda grafika: baner, zdjęcie profilowe, relacja czy karuzela musi mieć odpowiednio dobrany wymiar do funkcji, jaką pełni na stronie. Dzięki temu osoby przeglądające Twój profil zobaczą grafikę, która wyświetli się prawidłowo. Problem nieostrości lub rozmytego obrazu grafiki jest codziennością administratorów prowadzących fanpage na Facebooku. Aby temu zaradzić, zastosuj się do poniższych wytycznych, stosując:

  • rozdzielczość – 72 dpi
  • format – .png
  • tryb kolorów – sRGB
  • ilość tekstu na grafice – do 20%
  • wagę – ok. 100-350 kB

Przywiązując wagę do tych zaleceń, Twoje grafiki będą przejrzyste, w dobrej jakości, a przede wszystkim nie ulegną one zmianie.
Dlatego na podstawie naszego doświadczenia przygotowaliśmy poniżej wszystkie wymiary grafik, które powinieneś zastosować, aby zadowolić swoich obserwatorów.

Aktualne wymiary grafik na Facebooku

Zdjęcie profilowe – Avatar

profilowe na fb 900x900

Zignoruj rekomendacje Facebooka i zastosuj rozdzielczość o wymiarach 900 × 900 px. Dzięki temu grafika będzie wyświetlała się w wysokiej jakości na każdym rodzaju urządzenia.

Zdjęcie w tle – Cover photo

cover photo na fb 820x312

Sposób wyświetlania grafiki na różnej wielkości ekranach jest inna dla urządzeń mobilnych oraz dla komputerów. Na komputerach zobaczysz rozmiar 820 × 312 px, a na urządzeniach mobilnych 820 × 461 px. Pamiętaj o umieszczaniu tekstu lub ważnych informacji w centralnej części zdjęcia.

Wideo jako cover photo

wideo jako zdjęcie w tle 1920x730

Kreując film z docelowym przeznaczeniem na zdjęcie w tle, musisz pamiętać o tym, że wyświetli się on nie tylko użytkownikom komputerów. Ważna jest także długość filmu – 20-90 sekund. W tym wypadku rozdzielczość będzie wynosiła 1920 × 730 px.

Grafika w formie posta na tablicy

 

Obecnie Facebook oferuje nam różnorodność wyboru stosunku boków, dzięki czemu możemy stworzyć posty w formie:

  • kwadratu – o rozdzielczości 1200 × 1200 px. Ten sam rozmiar będzie odpowiedni dla postów w wydarzeniu.

post kwadratowy na facebooku 1200x1200

  • postów pionowych – o wymiarach 960 × 640 px

post pionowy na facebooku 640x960

  • postów poziomych – w stosunku 1200 × 800 px

post poziomy na facebooka 1200x800

Tylko od Ciebie zależy, w jakim ułożeniu grafikę zastosujesz, jednak pamiętaj, że duże znaczenie ma tutaj treść twojego posta. Do niego dobierz format.

Cover w wydarzeniu

cover w wydarzeniu na facebooku wymiary 1200x628

W tym wypadku odpowiedni wymiar zdjęcia gwarantuje, że Facebook nic nie przytnie, nawet na urządzeniach mobilnych. Zalecamy rozdzielczość 1200 × 628 px.

Reklama pozioma

reklama pozioma na fb wymiary 1200x628

Najważniejszą kwestią jest zastosowanie odpowiedniego rozszerzenia – .png, a także wymiaru 1200 × 628 px, które nie dopuszczą do tego, aby Facebook przyciął wasze grafiki.

Karuzela

karuzela na fb wymiary 1080x1080

Tworząc grafiki do reklam, które możemy przeglądać, przesuwając w prawo lub w lewo należy pamiętać o ilości kart – 2-10. Rozmiar plików również powinien mieścić się w granicy 4 GB, a same wymiary grafik powinny być zaprojektowane w stosunku 1080 × 1080 px.

Zdjęcie w tle na grupie

zdjęcie w tle na grupie wymiary 1640x856

Dodanie zdjęcia o rozdzielczości 1640 × 856 px spowoduje, że jakość obrazu będzie o niebo lepsza, a sama grafika zyska na ostrości. Wpasuje się w sposób ich wyświetlania zarówno na urządzeniach mobilnych jak i komputerze.

Relacja

relacja na fb wymiary 900x1600

Znaczenie reklamy czy posta w formie relacji jest często pomniejszane. Jednak jest to świetne narzędzie, w którym powinieneś zastosować wymiary 900 × 1600 px.

Sekcja „O Nas”

facebook sekcja o nas wymiary 1200x445

W części informacyjnej fanpage można dodać zdjęcie, które w sekcji „O nas” jest widoczne w rozmiarze 1200 × 445 px natomiast na stronie głównej fanpage widać wycinek wielkości 800 × 445 px.

Podsumowując wszystkie rozważania na temat grafiki i jej rozdzielczości musisz pamiętać, że:

  • kluczowym elementem jest dobór odpowiedniej treści, kolorystyki, a także narzędzi służących tworzeniu grafik,
  • istotą dobrej grafiki jest spójność oraz hierarchia budujące zaufanie i rozpoznawalność Twojej marki,
  • należy stosować się do założeń technicznych, które pozwolą na stworzenie przejrzystej i dobrej jakościowo treści,
  • najważniejszym punktem jest dobranie odpowiedniej rozdzielczości grafiki, dopasowanej do rodzaju i celu danego posta.

Jeśli tylko zastosujesz się do tych wymogów, obiecujemy, że Twoje posty zyskają większe zainteresowanie, a Twój fanpage będzie bardziej atrakcyjny. Pobierz wszystkie opisane grafiki w formacie .psd i stwórz wyjątkowe grafiki.

5 / 5. Liczba głosów: 3

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *