fbpx

Aktualne wymiary grafik na Facebooku

Na każdej grupie marketingowej pytanie o aktualne wymiary grafik na Facebooku wraca jak boomerang. I nie ma się czemu dziwić, bowiem jest to jeden z najczęściej zmieniających się elementów w mediach społecznościowych. Niedostosowana kreacja nie tylko wpłynie negatywnie na wygląd  Twojego fanpage, ale również może osłabić skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych.

Zalecenia Facebooka a rzeczywistość

W sieci znajdziesz wiele artykułów na temat, jakie rozmiary powinno mieć zdjęcie w tle, czy też tło grupy lub do wydarzenia. Pamiętaj jednak o tym, że zalecenia te często się zmieniają. Nie bądź też zaskoczony, jeśli grafiki przygotowane w wymiarze rekomendowanym przez Facebooka, będą się źle prezentować.  Aby ułatwić Ci zadanie,  przygotowaliśmy propozycje szablonów, które sami wykorzystujemy dla naszych Klientów. Jeśli chcesz sprawdzić, czy będą one pasować do Twoich kreacji,  odwiedź fanpage Wymiary Grafik Social Media. Sukcesywnie będziemy dodawać tam również nowe formaty oraz aktualizować bieżące, jeśli ulegną one zmianie.

Najważniejsze wymiary grafik

Avatar – Facebook rekomenduje grafikę w rozmiarze o rozdzielczości nie mniejszej niż  320 x 320 px, jednak z naszych obserwacji wynika, że znacznie lepiej sprawdzi się plik o wyższej rozdzielczości.

Cover foto (zdjęcie w tle) – zalecany rozmiar to  1920 x 730 px. Należy jednak pamiętać o tym, że większość użytkowników korzysta z social mediów na urządzeniach mobilnych, a tam cover zostanie  wykadrowany centralnie do rozmiaru 640 x 360 px.

Facebook stories – rekomendowanym rozmiarem dla pełnoekranowego wideo jest 900 x 600 px.

Zdjęcie poziome – w przypadku tego formatu rekomendowanym rozmiarem jest 1200 x 900. Warto dodać, że jest to jeden z najpopularniejszych formatów wykorzystywanych na Facebooku.

O czym powinieneś pamiętać?

  1. Dobierz wymiar, format i rodzaj posta do materiałów/informacji, które chcesz przekazać
  2. Sprawdzaj aktualność wymiarów grafik, zanim przystąpisz do pracy
  3. Pamiętaj, że Facebook obniża zasięgi “zatekstowanych” grafik
  4. Kompresuj – według zaleceń Facebooka, pliki ważące do 100 kB pozwolą przyspieszyć ładowanie strony.
  5.  Porównuj – badaj elementy, które wpływają na zaangażowanie ze strony odbiorców
  6. Eksperymentuj – twórz swoje szablony
  7.  Sprawdzaj – załóż konto testowe, na którym zweryfikujesz wygląd grafiki, zanim umieścisz ją na fanpage
  8. Korzystaj z wiedzy innych:) – poniżej znajdziesz paczkę z gotowymi szablonami do pobrania. Udostępniamy Ci je również w formacie psd.

 

Powodzenia!

P.s. Jeśli chciałbyś poznać inne rekomendowane rozmiary grafik, napisz o tym w komentarzu!

 

 

/ 5. Liczba głosów:

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *