Jak tworzyć (ciekawe) posty? Nieoczywiste sposoby na zbudowanie niezwykłego przekazu na fanpage’u
Wyobraźmy sobie taką sytuację: siadasz do biurka i otwierasz w swoim laptopie harmonogram postów na fanpage’u jednego z Twoich klientów w celu zaplanowania nowych publikacji. I… pojawia się pustka.
Jaki tym razem zrobić post? Jak przedstawić dany produkt lub usługę? – zgaduję, że każdy z Was zadawał sobie tego typu pytania. Praca Specjalisty ds Social Media to nieustanne monitorowanie, testowanie oraz wymyślanie nowych, niewykorzystanych jeszcze sposobów na wzbudzenie zainteresowania w użytkownikach mediów społecznościowych.
Zastanawiasz się, jak jeszcze możesz udoskonalić swój feed? Zebrałam dla Ciebie posty, które zrealizowaliśmy u kilku naszych klientów – są trochę inne niż typowe grafiki, galerie czy pokazy slajdów ale równie warte przetestowania – niektóre z nich w bardzo ciekawy i przystępny sposób przedstawiły produkty lub usługi obsługiwanych przez nas marek. Niech będą inspiracją i dla Ciebie!
Galeria złożona z 4-ech „kafelków”
Wykorzystaj ją w przypadku, gdy chcesz zaprezentować kilka kluczowych produktów, ale np. nie chcesz zamieszczać na grafice dużej ilości tekstu – bo w końcu od czego są opisy do zdjęć? 😉
Zobacz, jak wykorzystaliśmy ten pomysł na fanpage’u CorpoJob – portalu z ofertami pracy w branży BPO/SSC:
Chcesz zrobić podobną galerię? Zrób grafikę w formacie 2400 x 2400 px i podziel ją liniami pomocniczymi na cztery równe kwadraty. Umieść hasło w najbardziej widocznym miejscu (my najczęściej wybieramy środek), a cztery najważniejsze rzeczy które chcesz przekazać (np. usługi, hasła, nazwy produktów) – na oddzielonych liniami czterech kwadratach. Po dopracowaniu grafiki (dodaniu tła i elementów typu strzałki) wykadruj każdy kwadrat i zapisz jako oddzielny plik.
Pamiętaj, by po załadowaniu galerii dodać opis do każdego zdjęcia! Możesz w nim zawrzeć więcej informacji o danej usłudze/produkcie lub podać ceny.
Grafika pionowa – tzw. rozwijana
Chcesz zachęcić użytkowników do wejścia w interakcję z postem, a co za tym idzie – sprawić by osiągnął lepsze wyniki? Każdą promocję, kod rabatowy lub „łamiącą” wiadomość możesz przedstawić w formie rozwijanej grafiki pionowej!
Zobacz nasz przykład:
Nie wiesz jaki format powinna mieć grafika rozwijana? Zapoznaj się z artykułem Karoliny – naszej graficzki “Aktualne wymiary grafik na Facebooku“.
Post 360 (panorama)
Świetne rozwiązanie w przypadku, gdy chcesz w niebanalny sposób zaprezentować kilkanaście produktów ze swojego sklepu, lub np. zrobić zagadkę. Użytkownik widzący taki post na swoim smartfonie może poznać jego zawartość na dwa sposoby:
– obracając się ze smartfonem wokół własnej osi,
– przesuwając obraz palcem.
Zobacz w jaki sposób zastosowaliśmy panoramę u jednego z naszych klientów:
Post z panoramą możesz dodać przez aplikację Facebook dostępną na Smartfony, wybierając grafikę z galerii. Pamiętaj, by przelogować się na widok z poziomu fanpage’a 😉
Lista
Mała, niepozorna… na niektórych fanpage’ach nawet niedostępna! Sprawdź, czy jest możliwość stworzenia listy na chociaż jednym z Twoich fanpage’y i… koniecznie ją wykorzystaj!
Ta prosta forma ku naszym zdziwieniu osiągnęła jedne z lepszych wyników jeśli chodzi o zaangażowanie pod postami naszego klienta „U Jędrusia”.
Zainspiruj się:
Galeria z okładką
Masz ogrom zdjęć z różnych wydarzeń, którymi chcesz się pochwalić, ale nie wiesz jak je przedstawić w atrakcyjny (i widoczny) sposób?
A może prowadzisz fanpage zawierający dużo poradników i zastanawiasz się, jak w miły dla oka i estetyczny sposób przekazać daną treść? Zrób post – galerię z okładką!
Wystarczy, że pierwsze zdjęcie (lub grafika) w galerii będzie prostokątne (lub np. zmienisz jego rozmiar na 1200 x 800 px) a w programie do obróbki graficznej dodasz na nim hasło – może nim tytuł, nazwa wydarzenia z którego jest relacja itp. Kolejne zdjęcia/grafiki nie muszą już mieć konkretnych wymiarów – nie wpłynie to negatywnie na efekt końcowy :).
Wszystkie przedstawione wyżej przykłady to pomysły zrealizowane u klientów, którzy zaufali nam i powierzyli pracę nad rozwojem ich fanpage’y. Ważny jest regularny research oraz obserwowanie stron, które w prosty (acz niebanalny) sposób przedstawiają daną tematykę. Aczkolwiek równie istotna jest również umiejętność zgrabnego przeniesienia pomysłu na „rodzimy” grunt, by nie stworzyć czegoś co osiągnie odwrotny efekt od zamierzonego 😉