fbpx

Internetowe rewolucje Google 2020 – Zalety i wady kursu „Podstawy marketingu internetowego”

kurs internetowe rewolucje google
Poszukując ciekawych materiałów i kursów online z dziedziny marketingu, z pewnością natrafiłeś na Internetowe Rewolucje Google. Zastanawiasz się, czy darmowy kurs jest w stanie poszerzyć twoją wiedzę oraz umiejętności? Czy warto? Sprawdziliśmy to za Ciebie, dlatego jeśli chcesz dowiedzieć się ile trwa kurs, jak zdać egzamin i otrzymać certyfikat to koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Co to w ogóle są „Internetowe Rewolucje Google”?

Jeśli jeszcze nie spotkałeś się z tym kursem online, już spieszymy z wytłumaczeniem. To darmowe szkolenie mające na celu przybliżenie podstawowych informacji z zakresu marketingu oraz zarządzania firmą w Internecie. Sam Google nie określa docelowej grupy odbiorców, jednak poruszane zagadnienia skupiają się głównie na osobach początkujących, które dopiero zaczynają swoją przygodę z działalnością w Internecie. Zapewniamy, że Internetowe Rewolucje dla firm, jak i dla samouków, przyniosą tylko i wyłącznie same korzyści.

Jak zapisać się na kurs?

Gdy zdecydujesz się na podejście do certyfikacji, po pierwsze musisz zalogować się na stronie kursu. Możesz wybrać czy chcesz skorzystać z Diagnostyki Potrzeb służącej stworzeniu indywidualnego planu szkoleniowego lub przeglądać materiały bez konkretnego celu. Z Internetowych Rewolucji możesz korzystać na wszelkiego typu urządzeniach w trybie online.

Internetowe Rewolucje od strony formalnej

Forma tego kursu to filmiki instruktażowe z dołączonymi transkrypcjami, które podzielone są na odrębne lekcje, po których należy rozwiązać zadania testowe ułatwiające przyswojenie informacji. Internetowe Rewolucje kojarzą nam się z książką – mamy 7 działów, które poruszają zagadnienia z zakresu reklamy, mediów społecznościowych, sprzedaży internetowej, rynku globalnego i tak dalej. Każdy rozdział zawiera 26 podrozdziałów zwanych modułami. W każdym z nich znajduje się od 2 do 6 paragrafów, czyli tak zwanych lekcji, które dokładnie opisują dane zagadnienie. Po każdej lekcji musisz rozwiązać krótki test, pozwalający na przejście do kolejnego tematu.

internetowe rewolucje dostępne moduły

panel szkoleniowy internetowych rewolucji

Jak długo trwa kurs?

Zapewne nie zdziwisz się, jeśli powiemy, że to zależy. Google mówi o 40 godzinach, jednak każdy ma indywidualne tempo pracy. Dodatkowo niektóre tematy mogą być już dla Ciebie znane, więc w takim wypadku pominiesz kilka kwestii i automatycznie skrócisz czas trwania kursu. Forma filmików również wydłuża zakres trwania kursu, więc wystarczy, że przeczytasz transkrypty i już! Jesteś o kilka godzin do przodu. Nasze doświadczenie pokazuje, że test można rozwiązać nawet w 12 godzin, wystarczy pomijać treści (jeśli posiadasz wiedzę na ten temat) i przechodzić od razu do rozwiązywania testów!

Czy wystarczy postrzelać?

Nie do końca. Niektóre z pytań na koniec lekcji są naprawdę podchwytliwe i warto uważnie śledzić treść transkryptu (spokojnie, można wrócić zarówno do treści jak i filmików w każdym czasie). Nie są to też zadania typowo na wiedzę, wymagają logicznego myślenia i umiejętności kombinowania. Są one w różnej formie – pytań zamkniętych, ułożenia podpunktów w kolejności chronologicznej lub w postaci wyboru obrazka z opisem. Jeśli odpowiesz błędnie – nie martw się, Google zezwala na skorygowanie Twoich odpowiedzi.

Przykładowe zadanie:

egzamin podsumowujący lekcję z kursu

Ukończony test kończący moduł i nowa odznaka:

odznaka ukończenia lekcji z kursu

Internetowe Rewolucje Google – odpowiedzi

Jeśli masz problem z ukończeniem kursu i zdaniem egzaminu, nie załamuj się. Przejrzyj materiały jeszcze raz i podejdź do testu ze spokojem. Pamiętaj, że ilość prób jest nieograniczona.

W serwisie YouTube cyklicznie pojawiają się filmiki z odpowiedziami do testów w języku angielskim, jednak my gorąco zachęcamy do samodzielnego rozwiązania kursu i satysfakcji z certyfikatu oraz nowej wiedzy!

Prawdziwy certyfikat czy ściema?

Po uzyskaniu zaliczenia ze wszystkich modułów kursu możesz w końcu przystąpić do egzaminu końcowego, który daje możliwość otrzymania certyfikatu akredytowanego przez IAB. Nie przejmuj się, jeśli nie uda Ci się za pierwszym razem. Pytania bywają podchwytliwe, dlatego Google oferuje możliwość wielokrotnego przystąpienia do testu.

internetowe rewolucje google certyfikat

Czego można się nauczyć w trakcie trwania kursu?

Internetowe Rewolucje przeszły już swoistą transformację, ponieważ istnieją na rynku od kilku lat, a Google stale aktualizuje treści. Przyswajanie wiedzy na pewno ułatwią Ci przedstawione w filmach case study znanych polskich marek (Oponeo, Chocolissimo, Pixers). Zagadnienia omawiane w czasie kursu to:

  1. Możliwości w Internecie – moduł przedstawiający obraz korzyści płynących z prowadzenia działalności internetowej.
  2. Twoje pierwsze kroki w drodze do sukcesu online – dział opisujący ustalanie celów działalności internetowej, sposoby zaistnienia w Sieci, analizę działalności internetowej.
  3. Zadbaj o swoją obecność w Internecie – porusza kwestie promocji online, funkcjonowania witryn internetowych i elementów stron www., związku między celami biznesowymi a stroną, tworzenia „przyjaznej” witryny.
  4. Utwórz strategię biznesową online – mówi o zaletach strategii online, budowaniu obecności w Sieci, rozpoznaniu potencjalnych klientów, odróżnieniu od konkurencji, scharakteryzowaniu jasnych celów, które można śledzić.
  5. Pierwsze kroki z wyszukiwarkami – moduł skupiający się na podstawach w funkcjonowaniu i działaniu wyszukiwarek, widoczności w wyszukiwarkach, bezpłatnych i płatnych wynikach wyszukiwania, narzędziu Google Search Console.
  6. Daj się poznać dzięki wyszukiwarce internetowej – część poruszająca kwestię SEO, jego znaczenia, działania, celów, optymalizacji stron www, doboru słów kluczowych.
  7. Wykorzystaj potencjał wyszukiwania – opisuje zagadnienia związane z ułatwieniem wyszukiwania Twojej strony w Sieci, wykorzystywaniem innych stron do własnej promocji, wprowadzaniem zmian na stronie wchodząc na rynek międzynarodowy.
  8. Daj się zauważyć dzięki reklamom w wyszukiwarkach – treści skupiające się na SEM – aukcjach, słowach kluczowych, wyróżnianiu reklam w nagłówkach, wezwaniu do działania.
  9. Udoskonalaj swoje kampanie w wyszukiwarkach – dział opisujący maksymalizację potencjału słów kluczowych, wpływ SEM na trafność wyszukiwania, odpowiedni typ dopasowania słów kluczowych, konwersję i narzędzia do jej śledzenia.
  10. Pokaż się lokalnie – dzięki temu modułowi dowiesz się jak promować się na rynku lokalnym i co to są katalogi teleadresowe.
  11. Pomóż osobom z okolicy znaleźć Cię w Internecie – tutaj zostaną omówione kwestie reklamy lokalnej i jej przekierowania lokalnego, wykorzystania SEO do działań lokalnych firm oraz sposoby na dotarcie do klientów lokalnych za pomocą urządzeń mobilnych.
  12. Pokaż się dzięki mediom społecznościowym – dowiesz się podstawowych informacji o mediach społecznościowych, jakie social media wybierać i jak je obsługiwać oraz jak formułować cele w działaniach społecznych.
  13. Poznaj lepiej świat mediów społecznościowych – w tym module skupisz się na długoterminowym planie działania w social mediach, reklamach w serwisach społecznościowych i Twojej aktywności oraz poznasz pułapki, których należy unikać w social mediach.
  14. Odkryj możliwości urządzeń przenośnych – dowiesz się, jak rozwinęły się urządzenia przenośne na przestrzeni ostatnich dekad, jakie strony i aplikacje powstały z myślą o nich oraz jak działają te witryny.
  15. Wykorzystaj zalety urządzeń przenośnych – znajdziesz odpowiedź na pytanie, co warto wiedzieć o reklamie mobilnej na początek? Moduł omawia tematykę kampanii w sieci wyszukiwania i urządzeń przenośnych, display na urządzeniach przenośnych, kampanie social na tych urządzeniach oraz odtwarzanie filmów za ich pomocą.
  16. Wypróbuj marketing treści – materiały wyjaśniające, czym jest marketing treści, segmentacja odbiorców Twoich treści, jakie są rodzaje treści, odbiór treści, jak promować treść w Sieci i analizować wpływ treści na wyniki.
  17. Nawiąż kontakt przez e-mail – moduł mówiący o tym, co warto wiedzieć o e-mail marketingu, przydatnych narzędziach, skutecznej kampanii (a przede wszystkim, jak ją stworzyć), zarządzaniu kampaniami mailowymi oraz miernikach i ich analizie.
  18. Reklama w innych witrynach – omówienie reklam displayowych, różnic między reklamą w sieci wyszukiwania a displayem, tworzenia kampanii – dobór odbiorców, omówienie reklam, organizacja.
  19. Szczegółowe omówienie reklam displayowych – jak display pomaga w realizacji celów, działanie sieci reklamowych oraz retargeting (ukierunkowana reklama online, która pozwala dotrzeć do klientów już wcześniej odwiedzających konkretną stronę internetową).
  20. Wykorzystaj w pełni możliwości filmów – materiały przekrojowe od rozwoju popularności filmów online przez filmy, a strategię firmy, porad jak tworzyć treści wideo, mając ustalony budżet, jak udostępniać i promować wideo, aż do reklamy w serwisach streamingowych i pomiaru skuteczności działań wideo.
  21. Wypróbuj analitykę – treści skupiające się na podaniu podstawowych informacji, takich jak, co warto wiedzieć o analityce internetowej, jak z niej korzystać i mierzyć oraz śledzić zmiany.
  22. Odnieś sukces dzięki analityce – moduł dotyczący pomiaru skuteczności bezpłatnych wyników wyszukiwania, narzędzi do pomiaru skuteczności SEM, badań szczegółowych danych.
  23. Wyciągaj wnioski na podstawie danych – dział, który pozwoli Ci zrozumieć odbiorców, poznać cykl Deminga, tworzyć statystyki, stosować arkusze kalkulacyjne oraz prezentować dane.
  24. Zbuduj swój sklep internetowy – opisanie tematu handlu elektronicznego, sprzedaży oraz płatności i zamówień w sprzedaży online.
  25. Zwiększ sprzedaż w Internecie – dowiesz się, jak stworzyć niezawodną stronę www przyjazną użytkownikom oraz, jak promować produkty.
  26. Rozwój międzynarodowy – last but not least, ostatni moduł, podstawy marketingu międzynarodowego i eksportu, język w działalności międzynarodowej, infrastrukturze, łańcuchu dostaw, przepisach prawnych, międzynarodowej obsłudze klienta oraz kilka słów o tym, jak trafnie wybrać rynek, reklamować się za granicą.

Wady i zalety kursu, czyli nasze subiektywne opinie

Nasz zespół, który ukończył szkolenie od Google (tak, każdy pisał sam!), chciałby podzielić się wrażeniami z kursu.

Zacznijmy od plusów:

  • zdecydowanym pozytywem jest bezpłatność oraz dostępność kursu – tak naprawdę każdy może z niego skorzystać i uzyskać certyfikat
  • na plus można również zaliczyć różnorodność poruszanych zagadnień, dzięki czemu można „liznąć” informacji z wielu dziedziny marketingu
  • dodatkowo istotna jest akredytacja certyfikatu przez Interactive Advertising Bureau
  • takie wprowadzenie w świat marketingu zdecydowanie może zachęcić uczestników do dalszego zgłębiania informacji
  • taki kurs może dobrze wyglądać w CV – pamiętaj, że będzie to dodatek, który może zadecydować o Twoim „być albo nie być”
  • filmiki, transkrypcja – wybór należy do Ciebie, możesz zdecydować się na jedną z opcji lub urozmaicać sobie formę kursu, co kilka modułów
  • możliwość powrotu do wideo/ tekstu podczas rozwiązywania testów po podrozdziale, jedynie w trakcie egzaminu końcowego nie możesz wrócić do zawartości kursu

Nic nie jest idealne tak jak i kurs marketingu internetowego Google. Zdecydowanymi minusami są na pewno:

  • treści wideo są prezentowane w dość monotonny sposób, przez co nie zyskują dużego zainteresowania ze strony odbiorcy
  • fakt, że kurs skierowany jest głównie do początkujących i nie dostarcza przydatnych informacji osobom z doświadczeniem
  • brak możliwość pobrania materiałów w formie pdf.

A na koniec mamy złotą radę, 26 działów to naprawdę sporo, więc jeśli chcesz faktycznie przyswoić konkretną wiedzę, radzimy podzielić sobie cały kurs na kilka dni i robić go w wolnych chwilach. Dzięki temu nie zmęczysz się materią i więcej zapamiętasz.

O tym, czy ten kurs jest dla Ciebie, musisz zdecydować sam, biorąc pod uwagę swoje doświadczenie i oczekiwania. Jeśli zależy Ci tylko i wyłącznie na sprawdzeniu swoich kompetencji – lepiej ten czas spożytkować inaczej, natomiast, jeśli niedawno zacząłeś się interesować marketingiem i stawiasz w nim pierwsze kroki, jak najbardziej powinieneś skorzystać z kursu marketingu internetowego Google. Życzymy powodzenia!

4.4 / 5. Liczba głosów: 18

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. ktaroi pisze:

    jak odebrać ten certyfikat?

    • Weronika Kozłowska pisze:

      Cześć. 🙂 Aby odebrać certyfikat należy ukończyć cały kurs, przystąpić do egzaminu końcowego i uzyskać pozytywny wynik. Jeśli te warunki zostaną spełnione, po zdanym teście pojawi się komunikat informujący o możliwości pobrania spersonalizowanego certyfikatu w formacie PDF. Powodzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *