LinkedIn – biznes „lubi to!”

Nie wymyślono dotąd na świecie lepszego serwisu społecznościowego, który umożliwiałby kontakty zawodowo-biznesowe i dawał tak dużą wiedzę na temat firmy. Chyba wiecie o czym mowa – tak, to LinkedIn.

Po co Ci LinkedIn?

Jeśli działasz w biznesie; jesteś przedsiębiorcą, szefem firmy, pracownikiem wyższego lub niższego szczebla, a jeszcze nie masz na nim konta – nie wiemy na co czekasz. Sprawdź, co robi na nim Twoja największa konkurencja, bo to, że istnieje na LinkedIn jest więcej niż pewne.

Sprawdziłeś? I jak? Są tam? Zatem do dzieła!

Skup się na klarownym i rzetelnym uzupełnieniu Twojego profilu lub profilu Twojej firmy. Zapomnij o skromności. Pisz tutaj o wszystkich sukcesach, realizacjach, nowościach, chwal się! Rób to profesjonalnie, oficjalnie. Chcesz chyba uchodzić za prominenta i fachowca w swojej branży. Im większy prestiż zbudujesz, tym więcej ludzi zaciekawisz.

Co w przypadku, jeśli Twojej konkurencji na LinkedInie nie ma? Jeśli jesteś osobą, która zarządza firmą i odczułeś smutek, a w chwilę później pomyślałeś nawet: po co mi LinkedIn? Musimy powiedzieć Ci jedno: błąd. Powinieneś ociekać szczęściem!

To oznacza, że jest tutaj duża przestrzeń dla Ciebie i Twojej firmy. Zakładając konto powodujesz, że to inni będą musieli się wspinać – Ty z marszu znajdziesz się na szczycie. Ale pamiętaj: nie popadaj w pychę. O profil należy troszczyć się na bieżąco.

„ISTNIEĆ” a „ZAISTNIEĆ”.

Wiesz, że jest różnica między tymi słowami. Jak skutecznie wykorzystać LinkedIn?

Poniżej przedstawiamy nasz dekalog:

  1. Dbaj o swój profil osobisty oraz firmowy. Pamiętaj, że LinkedIn to sieć kontaktów, którą należy maksymalnie rozbudowywać, a najważniejszy jest profesjonalny wizerunek – zarówno w warstwie graficznej, jak i słownej.
  2. Podepnij LinkedIna do swojej witryny. Niech dołączy do Twojej listy social mediów. To działa w dwie strony, więc na LinkedInie także umieść linki do pozostałych serwisów, na których obecna jest Twoja firma.
  3. Zamieść ofertę swojej firmy. Pomyśl przy tym o zamieszczaniu infografik, np. z aktualnościami (rozm. 180×110).
  4. Publikuj unikalne treści (post zawiera 600 znaków), linkuj do artykułów na swoim blogu, korzystaj też z opcji „Pulse” (pamiętaj o coverphoto – wymiar 698×400 px.), która umożliwia zamieszczenie dłuższej formy. Pisz rzeczowo, treściwie, bez zbędnych ozdobników. Wybieraj przy tym grupę odbiorców i obserwuj statystyki. Unikaj stosowania emotikonów. Pamiętaj, że dobry lid to podstawa.
  5. Nie pisz od przypadku do przypadku, czekając na wenę. Publikacje możesz zaplanować. Ważnym jest, by treści pojawiały się w określonych, stałych porach. Z badań wynika, że warto wybierać wtorki, środy lub czwartki. Godziną szczytu jest 12.00, a także 17.00-18.00.
  6. Szukaj pracowników przeglądając profile i zamieszczaj oferty pracy – możesz to zrobić również za pomocą reklam. Płaci się za kliknięcia albo wyświetlenia. Formaty reklam to:– sponsorowane aktualizacje– reklama tekstowa i graficzna.
  7. Dołącz do grup tematycznych i śledź tam nowinki, bądź aktywny: zadawaj pytania, udzielaj odpowiedzi.
  8. Nie bój się wysyłać do użytkowników wiadomości prywatnych z ofertą produktów lub usług. Tutaj nikt się za to nie obrazi. Tam się tego oczekuje. Nie czaj się przy tym – pisz konkretnie.
  9. Obserwuj profile, które pomogą Ci w rozwoju.
  10. Śmiało proś swoich klientów, pracowników o pozostawienie opinii na Twoim profilu. Dzięki temu zyskasz wiarygodność i zaufanie.

Postaw na sukces z LinkedIn!

Aby odnieść sukces należy zadbać o całokształt profilu Twojej firmy, nie zapominając o szczegółach, bo jak wiadomo to w nich tkwi diabeł. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności – najpierw zadbaj o uzupełnienie swojego profilu, który służy za Twoją wizytówkę na Linkedinie, a dopiero później nawiązuj kontakty z innymi. Pierwszego wrażenia nie da się zrobić drugi raz.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Powodzenia!

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *