Jak promować gabinet medycyny estetycznej w Internecie?
Podstawowe informacje dotyczące promocji gabinetu medycyny estetycznej w internecie
Przed rozpoczęciem promowania gabinetu medycyny estetycznej konieczne jest ustalenie celu promocji, dokonanie analizy działań gabinetu, oferowanych usług, analizy klientów i konkurencji.
Warto pamiętać, że medycyna estetyczna to bardzo rozbudowana dziedzina i ludzie do gabinetów medycyny estetycznej mogą chcieć się zgłosić z różnymi problemami, takimi jak: lwia zmarszczka, kurze łapki, rozszerzone pory, nadpotliwość, cienie pod oczami, wypadające włosy, włosy zniszczone, etc.
Zabiegi medycyny estetycznej mogą więc dotyczyć różnych aspektów poprawiania wyglądu i obejmować takie działania jak: lifting skóry twarzy, nieinwazyjne usuwanie rozstępów, zamykanie naczynek, likwidacja cieni i worków pod oczami, zahamowanie nadmiernego wypadania włosów, wypełnianie ust, chirurgiczna i niechirurgiczna korekta kształtu nosa, modelowanie owalu twarzy, ujędrnianie skóry, redukcja cellulitu, redukcja tkanki tłuszczowej, laserowe usuwanie owłosienia, zabiegi ginekologii estetycznej, etc.
Warto też zdawać sobie sprawę z tego, że gabinety medycyny estetycznej w celu pomocy swoim klientom i klientkom mogą korzystać z różnych technik i materiałów, wśród których są takie jak: toksyna botulinowa ((czyli inaczej jad kiełbasiany, botulinotoksyna, botulina, BTX) w preparatach typu botox, dysport, etc.)), kwas hialuronowy, laser frakcyjny, ultradźwięki, mezoterapia igłowa, mezoterapia bezigłowa, radiofrekwencja mikroigłowa, osocze bogatopłytkowe (i wampirzy lifiting), nici liftingujące i rewitalizujące, karboksyterapia, elektrokoagulacja, Cosmelan, lipoliza, kriolipoliza, mikrodermabrazja, etc.
Przed wybraniem zakresu i sposobu reklamy gabinetu medycyny estetycznej konieczne jest ustalenie jakie zabiegi chcemy przede wszystkim promować (np. ze względu na to w czym specjalizują się lekarze medycyny estetycznej pracujący w gabinecie), kim są osoby z grupy docelowej (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, poziom zarobków, etc.). Po dokonaniu tych wstępnych ustaleń możemy rozpocząć efektywną reklamę i promocję gabinetu estetycznej.
Strona www dla gabinetu medycyny estetycznej
Ponieważ medycyna estetyczna dotyczy przede wszystkim wyglądu i estetyki, w pierwszej kolejności warto zadbać o elegancką, estetyczną stronę www, gdyż dla osób zainteresowanych poprawą własnego wyglądu, wygląd strony gabinetu z którego mają skorzystać może być bardzo ważny.
Na stronie internetowej gabinetu medycyny estetycznej warto zamieścić informacje o tym jakie zabiegi są oferowane, jakie są efekty zabiegów, wskazania i przeciwwskazania, terminy, informacje o lekarzach (doświadczenie, certyfikaty, nagrody, etc.), cennik.
Stronę warto też wzbogacić o zdjęcia z efektów zabiegów (przed i po) uwiarygodniające placówkę.
Na stronie można także umieścić bloga z informacjami o różnych procedurach, najnowszych doniesieniach z zakresu medycyny estetycznej, etc.
Pozycjonowanie strony gabinetu medycyny estetycznej
Pozycjonowanie strony gabinetu medycyny estetycznej powinno opierać się na słowach kluczowych związanych z prowadzonymi zabiegami oraz tym w jaki sposób potencjalni klienci wyszukują gabinetu (np. zabiegi botoksem warszawa centrum, redukcja zmarszczek bez botoksu Wrocław dobry lekarz, etc.).
Warto też zadbać o pozycjonowanie w Google Maps, gdyż dzięki obecności w mapach Google i posiadaniu wizytówki w Google Moja Firma można uzyskać ogólnie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na różne słowa kluczowe.
Prowadzenie kampanii Google Ads (Adwords) gabinetu medycyny estetycznej
Oprócz optymalizowania strony pod kątem wyników wyszukiwania, pozycjonowania typu SEO (search engine optimization), dobrą opcją może być skorzystanie z możliwości prowadzenia kampanii Adwords gabinetu medycyny estetycznej. Projektując tego typu kampanię warto sprawdzić na jakie słowa kluczowe gabinet osiąga wyższe miejsca w Google, a na jakie jest niżej i korzystać z możliwości reklamy Google Adwords przy tych słowach kluczowych przy których znajduje się poza TOP 10 wyników wyszukiwania.
Należy pamiętać o odpowiednim doborze grupy docelowej dla tego typu kampanii reklamowej i przetestowaniu kampanii, aby uzyskać jak najlepsze efekty i ROI.
Promowanie gabinetu medycyny estetycznej w sieciach społecznościowych
Prowadzenie fanpage gabinet medycyny estetycznej powinien traktować jako jeden z ważniejszych elementów swojej strategii promocyjnej. To bowiem właśnie na Instagramie i Facebooku ludzie potrafią docenić czyjś wygląd, dzięki czemu z wartościowymi postami można dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów.
Jednym z najwdzięczniejszych portali społecznościowych dla gabinetów medycyny estetycznej będzie oczywiście Instagram. Na Instagramie dużo bardziej stawia się na zdjęcia niż na platformach typu Facebook czy Twitter.
Gabinet medycyny estetycznej może przede wszystkim dzielić się zdjęciami efektów swoich działań, zarówno tych mniej spektakularnych, jak usuwanie drobnych zmarszczek, jak i tych bardziej spektakularnych.
Warto jednocześnie pamiętać, że reklama medycyny estetycznej to bardzo wrażliwy społecznie temat i dbać o to aby reklamując swoje usługi gabinet medycyny estetycznej pomagał ludziom w akceptacji swojego wyglądu w zgodzie z myślą ruchu body positive. Reklama medycyny estetycznej nie powinna powodować body shamingu, a raczej pokazywać ludziom, że mogą akceptować swoje ciało, ale jednocześnie chcieć je w jakimś aspekcie zmienić, tak samo jak mogą akceptować swoją urodę psychiczną, a jednocześnie chcieć się zmienić.