fbpx

Jak promować gabinet dentystyczny on-line?

jak promować gabinet dentystyczny

Podstawowe informacje dotyczące promocji gabinetu dentystycznego w internecie

Rozpoczynając promocję gabinetu stomatologicznego warto ustalić cel promocji takiego gabinetu. Warto też dokonać analizy gabinetu, ustalić jakie usługi dany gabinet stomatologiczny może prowadzić, jakie usługi dentystyczne są najpopularniejsze wśród klientów, jakie są najbardziej opłacalne.

Przykładowo, być może najbardziej popularnym zabiegiem dentystycznym jest uzupełnianie ubytków, plombowanie zębów, ale w ofercie znajduje się także chirurgia szczękowa, wykonywanie protez lub zakładanie koronek, które są dużo bardziej opłacalne dla gabinetu, jednak nie są zbyt popularne wśród klientów. Celem może być więc promocja tego typu usług.

Przed rozpoczęciem promocji usług dentystycznych warto też sprawdzić kim są osoby korzystające z usług danego gabinetu dentystycznego (grupa docelowa promocji), jaka jest bezpośrednia konkurencja (czy w okolicy są inni dentyści), jakie są ewentualne zagrożenia i szanse (np. potencjalni nowi klienci przyjeżdżający z Ukrainy (studenci, pracownicy), nowo-otwierający się gabinet w okolicy, etc.).

Warto też dokładnie zapoznać się z tym jaka, zgodnie z prawem dotyczącym reklamowania usług medyczny może być nasza reklama. Gabinet dentystyczny zobowiązany jest bowiem do przestrzegania uchwał dotyczących reklamowania świadczeń zdrowotnych.

Po dokonaniu tych wstępnych ustaleń możemy przystąpić do promocji i reklamy gabinetu dentystycznego.

Strona www dla gabinetu stomatologicznego

Tworząc stronę internetową dla gabinetu dentystycznego warto zwracać uwagę na potrzeby potencjalnych klientów. Wśród najważniejszych informacji na stronie gabinetu stomatologicznego powinny znaleźć się informacje o wykonywanych usługach dentystycznych, o dentystach – doświadczeniu stomatologów pracujących w gabinecie, godzinach przyjmowania pacjentów, lokalizacjach gabinetów (gdy kilka), możliwościach umawiania się przez telefon, internet, przyjścia ‘z ulicy’ w sytuacji nagłego bólu zęba.

Warto też zadbać o spójną wizję i estetykę strony, które sprawią, że strona będzie bardziej przyjazna wizualnie dla klientów, ale też będzie się lepiej pozycjonowała.

Pozycjonowanie strony gabinetu dentystycznego

Pozycjonowanie stron dentysta może rozpocząć wybierając najważniejsze słowa kluczowe, których używają klienci poszukujący usług stomatologicznych.
Warto tutaj skupić się na pozycjonowaniu lokalnym, stworzeniu profilu / wizytówki gabinetu dentystycznego w Google Moja Firma i oznaczeniu lokalizacji gabinetu na mapach Google.Można też pokusić się o prowadzenie bloga z nowinkami ze świata stomatologii (nowe możliwości dbania o zęby, przywracania zębom białego koloru, używania aparatów ortodontycznych, wskazywania na to, że wizyta u dentysty nie musi być nieprzyjemna, między innymi dzięki redukcji bólu podczas zabiegu, etc.). Taki blog mógłby pomóc w pozycjonowaniu strony gabinetu dzięki swojemu atrakcyjnemu i wartościowemu contentowi.

Prowadzenie kampanii Google Adwords gabinetu dentystycznego

Oprócz optymalizowania strony gabinetu pod kątem poszczególnych słów kluczowych, dobrą opcją reklamowania gabinetu jest prowadzenie kampanii adwords.
Prowadzenie adwords gabinet dentystyczny powinien rozpocząć od wyboru odpowiednich słów kluczowych, grupy docelowej, sloganów, haseł reklamowych, terminów i zasięgu geograficznego danej kampanii. Dobrze jest przeprowadzić wstępne testy kampanii, aby ustalić jakie parametry przyniosą najlepsze rezultaty.

Promowanie gabinetu stomatologicznego w sieciach społecznościowych

Prowadzenie fanpage gabinet stomatologiczny powinien także rozpocząć od analizy celów tego fanpage, grupy docelowej i konkurencji. Bazując na tych informacjach możemy zdecydować jakie posty chcemy publikować.

Konto społecznościowe można założyć na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn, w zależności od tego czy klientami mają być głównie ludzie 30+, młodzież, pracownicy korporacji, etc.
Wykorzystać można wideo, historie influencerów związane z wizytami u dentysty, animacje obrazujące procedury, etc.
Na portalach społecznościowych można też prowadzić kampanie reklamowe gabinetów dentystycznych.

0 / 5. Liczba głosów: 0

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *