fbpx

Jak promować gabinet psychologiczny on-line?

jak promować gabinet psychologiczny

Podstawowe informacje dotyczące promocji gabinetu psychologicznego w internecie

Przed rozpoczęciem promocji gabinetu psychologicznego należy ustalić jakie cele chcemy osiągnąć dzięki akcji promocyjnej, do jakiej grupy docelowej kierowana jest akcja promocyjna, jak wygląda bezpośrednia konkurencja promowanego gabinetu psychologicznego, w czym specjalizują się psychoterapeuci pracujący w gabinecie.

W psychoterapii wyróżnia się wiele nurtów pracy z pacjentami / klientami, wiele podejść do rozumienia problemów psychicznych oraz sposobów radzenia sobie z tymi problemami. Wyróżniamy terapie psychodynamiczne, poznawcze, poznawczo-behawioralne, systemowe, etc.

Pamiętając, że psycholog specjalizować się może w pomaganiu osobom z konkretnymi zaburzeniami (anoreksja, nerwice, psychozy, etc.), w konkretnym wieku (dzieci, młodzież, starsi), sytuacji życiowej (dorastanie, kryzys małżeński, dzieci po rozwodzie, żałoba po utracie bliskiej osoby, etc.), należy uwzględnić te wszystkie zmienne w swojej promocji, aby móc wykorzystać te informacje dla dotarcia do najbardziej dopasowanej grupy docelowej.

Strona www dla gabinetu psychologicznego

Strona www dla gabinetu psychologicznego jest bardzo ważną wskazówką dla klientów / pacjentów czego mogą się spodziewać po terapii, usługach oferowanych przez gabinet psychologiczny. Warto zadbać więc o to, aby strona ta była stworzona w optymistycznych i stonowanych kolorach oraz zawierała wszelkie niezbędne informacje dla klientów / pacjentów. Na stronie powinny znaleźć się informacje dotyczące podejścia do terapii, rodzaju terapii, specjalizacji terapeutów, doświadczenia terapeutów.

Na stronie można też zamieścić osobiste relacje pacjentów / klientów dotyczące ukończonych terapii.
Na stronie gabinetu psychoterapeutycznego można także prowadzić bloga z poradami, które mogą wesprzeć odwiedzających nawet jeśli Ci nie zdecydują się w danym momencie na wizytę u terapeuty.

Pozycjonowanie strony gabinetu psychoterapeutycznego

Pozycjonowanie strony gabinetu psychologicznego może dotyczyć pozycjonowania w wyszukiwarce tekstowej oraz w mapach Google. Ponieważ dla wielu osób kluczowym może być miejsce odbywania terapii, szczególnie istotne może być pozycjonowanie na lokalne wyszukiwanie na urządzenia mobilne (np. na hasła: dobry terapeuta anoreksja Warszawa centrum, sprawdzony psychoterapeuta lęki społeczne Wrocław, etc.).

Ciekawą opcją może być także kampania Google Adwords skierowana do odpowiedniej grupy docelowej. Reklama w Google Adwords może uzupełniać efekty pozycjonowania dzięki czemu informacja o promowanym gabinecie psychologicznym może znajdować się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na większą liczbę słów kluczowych.

Promowanie gabinetu psychoterapii w sieciach społecznościowych i mediach tradycyjnych

Prowadzenie fanpage gabinet psychologiczny powinien traktować jako jeszcze jeden ze sposobów docierania do potencjalnych klientów oraz miejsce w którym można budować profesjonalny wizerunek gabinetu i poszczególnych psychoterapeutów pracujących w gabinecie.

W ramach fanpage na Facebooku czy profilu na Instagramie, gabinet psychologiczny można promować dzięki wpisom z pozytywnymi hasłami, poradami, czy artykułami poszczególnych psychologów zatrudnionych w gabinecie.

Gabinet psychoterapii można też promować w mediach lokalnych czy o zasięgu ogólnokrajowym poprzez udział psychoterapeutów w programach telewizyjnych czy radiowych w charakterze ekspertów. Należy jednak dbać o to, aby eksperci wypowiadali się tylko na tematy, w których są ekspertami.

0 / 5. Liczba głosów: 0

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *