fbpx

Jak promować kancelarię prawną on-line?

jak promować kancelarię prawną

Podstawowe informacje pomocne w promocji usług prawnych w internecie

Jak w przypadku każdej firmy, tak i w przypadku kancelarii prawnej, przed rozpoczęciem promocji wato ustalić sobie konkretne cele działań w oparciu o autoanalizę dotychczasowej działalności kancelarii, oferowane usługi prawne, obecności w mediach, odbioru publicznego, grup docelowych (aktualnych i potencjalnych klientów) oraz bezpośredniej konkurencji i sytuacji rynkowej.

Wśród usług prawnych kancelarii prawniczej mogą znajdować się: obsługa prawna działalności gospodarczej, obsługa prawna inwestycji budowlanych, obsługa prawna w zakresie ubezpieczeń majątkowych, doradztwo podatkowe, doradztwo księgowe, arbitraż, obsługa prawna sektora medycznego, obsługa prawna spółek handlowych, fundacji, stowarzyszeń, usługi z zakresu prawa rodzinnego, prawa karnego, prawa cywilnego, sprawy spadkowe czy sprawy rozwodowe.

Reklama różnych usług prawnych może wyglądać trochę inaczej, dlatego warto ustalić które z usług prawnych kancelarii i dla jakich konkretnych grup docelowych chcemy promować oraz jaki chcemy budować wizerunek kancelarii.

Strona www dla kancelarii prawnej

Na stronie kancelarii prawnej przede wszystkim należy zamieścić informacje dotyczące zakresu oferowanych usług, informacje o partnerach w kancelarii i pracownikach kancelarii, informacje o dotychczasowych klientach (po wcześniejszym uzyskaniu ich zgody), aktualności z życia kancelarii, aktualności dotyczące zmian w prawie, które mogą być istotne dla klientów kancelarii.

Warto zadbać o to, aby treść znajdująca się na stronie kancelarii była przyjazna wyszukiwarkom i dzięki temu zapewniała kancelarii wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania, jak i aby treść ta była zrozumiała dla potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie strony kancelarii prawnej

Pozycjonowanie strony kancelarii prawniczej zaczyna się już od projektowania samej strony, doboru odpowiednich słów kluczowych, zadbanie o to, aby strona była przyjazna wyszukiwarkom (lekka, responsywna, etc.).

Pozycjonowaniu strony kancelarii mogą też pomóc wzmianki w internecie na temat kancelarii dlatego warto nawiązać kontakty z portalami branżowymi i udzielać się na forach, a przy swoich wypowiedziach zamieszczać link do strony kancelarii.

Należy także pamiętać o założeniu wizytówki w Google Moja Firma oraz o oznaczeniu kancelarii na mapach Google, gdyż dzięki temu można uzyskać lepsze wyniki pozycjonowania (zwłaszcza przy wyszukiwaniach lokalnych).

Prowadzenie kampanii Google Ads (Adwords) kancelarii prawnej

Mając wybrane odpowiednie słowa kluczowe (np. prawnik Warszawa, prawnik prawo pracy Wrocław, obsługa prawna spółek handlowych Poznań), można także skorzystać z możliwości jakie oferuje reklama Google Adwords. Kancelaria prawna może skorzystać bardzo na tym, że znajdzie się na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania, dlatego tego typu reklama może mieć bardzo wysoki ROI.

Dla osiągnięcia jak najwyższego zwrotu z inwestycji w kampanię Google Adwords należy rozpoznać na jakie słowa kluczowe strona kancelarii jest już naturalnie dobrze wypozycjonowana, a na jakie jeszcze nie osiągnęła pierwszej dziesiątki w wynikach wyszukiwania i spośród tych drugich wybrać słowa dotyczące usług, które są szczególnie istotne dla kancelarii.
Należy także pamiętać, aby przetestować przynajmniej kilka opcji kampanii, aby wybrać najlepszą możliwą.

Promowanie kancelarii prawnej w sieciach społecznościowych

Budowanie wizerunku profesjonalnej i skutecznej kancelarii prawnej w mediach społecznościowych powinno opierać się o obecność zarówno na tych bardziej popularnych portalach, typu Facebook czy Instagram, jak i na tych bardziej profesjonalnych, jak LinkedIn, Twitter.

W mediach społecznościowych można dzielić się informacjami z wygranych spraw, aktualnościami związanymi ze zmianami w prawie, przydatnymi dla klientów, ale też pokazać bardziej ludzkie oblicze kancelarii, informacje dotyczące poszczególnych prawników, tak aby potencjalni klienci mogli poczuć, że w kancelarii spotkają się z profesjonalistami z ludzką twarzą.

Public relations kancelarii prawniczej

Osobnym zagadnieniem promocyjnym dla kancelarii prawnej jest dbanie o odpowiedni PR i kontakty z mediami (zarówno lokalnymi, jak i ogólnonarodowymi). Warto kontrolować jakie informacje związane z prowadzonymi przez kancelarię sprawami pojawiają się w mediach i reagować odpowiednio, zarówno przy pozytywnych wzmiankach jak i w sytuacjach kryzysowych.

0 / 5. Liczba głosów: 0

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *