fbpx

Kampania Adwords (Ads) Grants dla fundacji – jak uzyskać 40 000 zł/ m-c na promocję?

Prowadzisz organizację non-profit i zależy Ci na jej dalszym rozwoju? Dzięki Google Ad Grants możesz uzyskać możliwość bezpłatnej reklamy Google Ads o wartości 40 000 zł miesięcznie. Z programu Google Ad Grants mogą skorzystać organizacje non profit o różnym profilu. Dzięki kampanii Google Ads możesz dotrzeć do użytkowników, którzy w wyszukiwarce szukają informacji powiązanych z obszarem twojego działania.

Jak zarejestrować się w programie Google Ad Grants?

Aby zarejestrować się w programie Google Ad Grants, w pierwszej kolejności sprawdź, czy twoja organizacja zarejestrowana jest w kraju, w którym dostępny jest program Google Ad Grants oraz czy spełnia następujące warunki uczestnictwa:

  • organizacja musi mieć ważny status organizacji charytatywnej;
  • organizacja powinna posiadać witrynę z merytoryczną treścią;
  • organizacja powinna potwierdzić oświadczenie dotyczące przyjmowania i wykorzystania darowizn oraz niestosowania dyskryminacji.

Jeśli kwalifikujesz się do programu, w kolejnym kroku musisz poprosić o założenie konta Google dla Organizacji Non-Profit. W tym celu zarejestruj ją w TechSoup – podmiot ten dokonuje weryfikacji organizacji. Gdy zostanie ona zweryfikowana, otrzymasz maila z powiadomieniem i od tego momentu będziesz miał możliwość aktywować poszczególne usługi.

Otrzymasz dwie możliwości zarządzania kontem Ads Grants:

Pierwszą z nich jest Adwords Express. To usługa, która automatycznie zarządza miejscem i czasem wyświetlania twoich reklam. Jest to rozwiązanie typu „fast food” – będzie szybko, ale niekoniecznie dobrze, ponieważ Adwords Express ma ograniczone możliwości optymalizacji kampanii, a co za tym idzie zwiększania jej skuteczności.

Drugim jest Google Ads, dzięki któremu otrzymujesz dostęp do skutecznych narzędzi, umożliwiających tworzenie i optymalizację kampanii. Pełna kontrola nad prowadzonymi działaniami, pozwoli jak najefektywniej wykorzystać budżet reklamowy, uzyskując określone rezultaty. Jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych, poproś o pomoc agencję, która się w tym specjalizuje.

Po utworzeniu i skonfigurowaniu kampanii musisz przesłać ją do sprawdzenia. Pamiętaj że:

1. Kampania musi realizować cel organizacji (słowa kluczowe muszą wiązać się z organizacją non-profit, a przekaz reklamy powinien być jasny).
2. Strona internetowa, do której będzie kierowana kampania, musi być odpowiednio przygotowana (treść strony powinna odpowiadać reklamie i słowom kluczowym).

Prowadzenie kampanii Google Ad Grants

Prowadzenie kampanii linków sponsorowanych dla Organizacji nie różni się wiele od tego, jak robią to inni reklamodawcy. Należy jednak pamiętać o kilku regułach:

1. Kampanie prowadzone w ramach Google Ad Grants mogą być prowadzone tylko w sieci wyszukiwania.
2. Nie możesz prowadzić kampanii banerowych, mogą to być tylko reklamy tekstowe.
3. Kampania może kierować wyłącznie do witryny, która została podana w zgłoszeniu. Jeśli chcesz promować dodatkową witrynę w ramach tego samego konta, wyślij odpowiedni wniosek za pomocą strony https://support.google.com/grants/contact/grants_v.
4. Budżet dzienny (329 USD), który nie zostanie wykorzystany danego dnia, przepada.
5. Maksymalny koszt za kliknięcie nie może być wyższy niż 2$, chyba że korzystasz ze strategii ustalania stawek zwanej: Maksymalizuj liczbę konwersji. W takim przypadku system sam ustali stawkę.
6. Nie możesz tworzyć reklam o charakterze komercyjnym.

Jak zachować możliwość udziału w programie Google Ad Grants?

W styczniu 2018 roku wiele fundacji, które prowadziło kampanie linków sponsorowanych Google Ad Grants, musiało zacząć uważniej przyglądać się temu, jak wydatkowane są środki, aby ich nie utracić. Wtedy to gigant z Mountain View zaostrzył wymagania dotyczące jakości prowadzonych działań reklamowych. Dostosowanie do nowych wymogów wymaga wielu ulepszeń, rezygnacji z zarządzania kampaniami poprzez Google Adwords Express, a większości przypadków przekazania opieki nad reklamami w ręce agencji.

Zmiany, które zostały wprowadzone to:

1. Konto musi mieć ustawioną geolokalizację – twoje reklamy powinny wyświetlać się w lokalizacjach związanych z działalnością Organizacji.
2. Konto musi posiadać co najmniej dwie aktywne grupy reklam, z odpowiednio pogrupowanymi frazami kluczowymi.
3. Każda grupa reklam musi posiadać przynajmniej dwa teksty reklam.
4. Konto musi posiadać co najmniej dwa rozszerzenia linków do podstron.
5. Współczynnik klikalności nie może być niższy niż 5%.
6. Aby konto nie zostało zlikwidowane, jego właściciel musi uzupełnić roczną ankietę.
7.Osoba zarządzająca kontem musi logować się na nim przynajmniej raz w miesiącu oraz dokonywać zmian co najmniej raz na 90 dni.
8. Organizacje nie mogą reklamować się na brand konkurencji.
9. W kampaniach nie wolno wykorzystywać jednowyrazowych słów, chyba że jest to nazwa własna organizacji.
10. W kampaniach nie wolno wykorzystywać ogólnych fraz kluczowych.
11. W kampaniach nie wolno wykorzystywać miejsc, wszelkich wydarzeń, imion i nazwisk osób z kart historii.
12. Wynik jakości fraz kluczowych nie może być niższy niż 2.
13. Strony, do których są prowadzone kampanie, muszą być zarządzane przez Organizację, być wysokiej jakości, a ich głównym celem nie może być działalność komercyjna.

W związku z obostrzeniami, bardzo ważne jest doświadczenie w zarządzaniu kampaniami, dlatego też Google pozwala na korzystanie z usług zewnętrznych specjalistów w kampaniach Google Ad Grants. Warto pamiętać, że naruszenie zasad powoduje usunięcie z programu i utratę bezpłatnej reklamy o wartości 40 000 zł miesięcznie.

Masz pytania dotyczące rejestracji w programie? A może potrzebujesz pomocy w prowadzeniu kampanii dla twojej Organizacji? Napisz do nas – formularz kontaktowy.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *