LinkedIn – biznes „lubi to!”
Nie wymyślono dotąd na świecie lepszego serwisu społecznościowego, który umożliwiałby kontakty zawodowo-biznesowe i dawał tak dużą wiedzę na temat firmy. Chyba wiecie o czym mowa – tak, to LinkedIn.
Po co Ci LinkedIn?
Jeśli działasz w biznesie; jesteś przedsiębiorcą, szefem firmy, pracownikiem wyższego lub niższego szczebla, a jeszcze nie masz na nim konta – nie wiemy na co czekasz. Sprawdź, co robi na nim Twoja największa konkurencja, bo to, że istnieje na LinkedIn jest więcej niż pewne.
Sprawdziłeś? I jak? Są tam? Zatem do dzieła!
Skup się na klarownym i rzetelnym uzupełnieniu Twojego profilu lub profilu Twojej firmy. Zapomnij o skromności. Pisz tutaj o wszystkich sukcesach, realizacjach, nowościach, chwal się! Rób to profesjonalnie, oficjalnie. Chcesz chyba uchodzić za prominenta i fachowca w swojej branży. Im większy prestiż zbudujesz, tym więcej ludzi zaciekawisz.
Co w przypadku, jeśli Twojej konkurencji na LinkedInie nie ma? Jeśli jesteś osobą, która zarządza firmą i odczułeś smutek, a w chwilę później pomyślałeś nawet: po co mi LinkedIn? Musimy powiedzieć Ci jedno: błąd. Powinieneś ociekać szczęściem!
To oznacza, że jest tutaj duża przestrzeń dla Ciebie i Twojej firmy. Zakładając konto powodujesz, że to inni będą musieli się wspinać – Ty z marszu znajdziesz się na szczycie. Ale pamiętaj: nie popadaj w pychę. O profil należy troszczyć się na bieżąco.
„ISTNIEĆ” a „ZAISTNIEĆ”.
Wiesz, że jest różnica między tymi słowami. Jak skutecznie wykorzystać LinkedIn?
Poniżej przedstawiamy nasz dekalog:
- Dbaj o swój profil osobisty oraz firmowy. Pamiętaj, że LinkedIn to sieć kontaktów, którą należy maksymalnie rozbudowywać, a najważniejszy jest profesjonalny wizerunek – zarówno w warstwie graficznej, jak i słownej.
- Podepnij LinkedIna do swojej witryny. Niech dołączy do Twojej listy social mediów. To działa w dwie strony, więc na LinkedInie także umieść linki do pozostałych serwisów, na których obecna jest Twoja firma.
- Zamieść ofertę swojej firmy. Pomyśl przy tym o zamieszczaniu infografik, np. z aktualnościami (rozm. 180×110).
- Publikuj unikalne treści (post zawiera 600 znaków), linkuj do artykułów na swoim blogu, korzystaj też z opcji „Pulse” (pamiętaj o coverphoto – wymiar 698×400 px.), która umożliwia zamieszczenie dłuższej formy. Pisz rzeczowo, treściwie, bez zbędnych ozdobników. Wybieraj przy tym grupę odbiorców i obserwuj statystyki. Unikaj stosowania emotikonów. Pamiętaj, że dobry lid to podstawa.
- Nie pisz od przypadku do przypadku, czekając na wenę. Publikacje możesz zaplanować. Ważnym jest, by treści pojawiały się w określonych, stałych porach. Z badań wynika, że warto wybierać wtorki, środy lub czwartki. Godziną szczytu jest 12.00, a także 17.00-18.00.
- Szukaj pracowników przeglądając profile i zamieszczaj oferty pracy – możesz to zrobić również za pomocą reklam. Płaci się za kliknięcia albo wyświetlenia. Formaty reklam to:– sponsorowane aktualizacje– reklama tekstowa i graficzna.
- Dołącz do grup tematycznych i śledź tam nowinki, bądź aktywny: zadawaj pytania, udzielaj odpowiedzi.
- Nie bój się wysyłać do użytkowników wiadomości prywatnych z ofertą produktów lub usług. Tutaj nikt się za to nie obrazi. Tam się tego oczekuje. Nie czaj się przy tym – pisz konkretnie.
- Obserwuj profile, które pomogą Ci w rozwoju.
- Śmiało proś swoich klientów, pracowników o pozostawienie opinii na Twoim profilu. Dzięki temu zyskasz wiarygodność i zaufanie.
Postaw na sukces z LinkedIn!
Aby odnieść sukces należy zadbać o całokształt profilu Twojej firmy, nie zapominając o szczegółach, bo jak wiadomo to w nich tkwi diabeł. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności – najpierw zadbaj o uzupełnienie swojego profilu, który służy za Twoją wizytówkę na Linkedinie, a dopiero później nawiązuj kontakty z innymi. Pierwszego wrażenia nie da się zrobić drugi raz.
Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Powodzenia!