fbpx

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego i jak skutecznie go prowadzić?

dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego może być przydatne z trzech podstawowych względów:

Blogi firmowe pomagają firmom kreować wizerunek eksperta, zwiększają ruch na stronie pochodzący z wyszukań w Google, mediów społecznościowych, wspierają relacje z klientami i są źródłem leadów sprzedażowych.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego ze względu na relacje z klientami

Mówi się, że blog jest jedną z najważniejszych technik inbound marketingu (marketingu przychodzącego, za przyzwoleniem) obok promocji w mediach społecznościowych i na pewno jest w tym wiele prawdy.

Podstawowa wartość dodana bloga polega na tym, że dajemy klientom coś co naprawdę ich interesuje, coś dla nich pożytecznego, zabawnego całkowicie za darmo. Dajemy im też możliwość nawiązania kontaktu, dyskusji z ekspertami na interesujące ich tematy.

Prowadzenie bloga może pozwolić firmie uzyskać wizerunek takiego eksperta w dziedzinie.

Warto prowadzić blog firmowy również dlatego, że dzięki niemu możemy też nawiązać z klientami inny rodzaj relacji niż sprzedawca – klient. To może być relacja ekspert – uczeń, ale także uczeń – uczeń, ekspert – ekspert.

Prowadzenie bloga pomaga też budować zaufanie w relacjach z klientami i podtrzymywać ich zainteresowanie tym co się dzieje w firmie.

Dodatkowo, newsletter, który będzie połączony z blogiem pomaga zdobywać nowych klientów, nawiązywać nowe relacje (rozbudowanie bazy mailingowej) i utrwalać obecne (klient powracający).

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego ze względu na SEO

Przede wszystkim warto prowadzić bloga ze względu na to, że możemy w nim umieścić wiele wartościowej treści, której nie moglibyśmy zamieścić w opisach produktów czy opisie firmy.

Dzięki prowadzeniu blogu rozbudowujemy więc także swój content marketing. Prowadzenie bloga daje nam możliwość używania ważnych dla nas słów kluczowych i fraz z długiego ogona.

Zaletą prowadzenia bloga firmowego jest też to, że zyskujemy szansę na zdobycie linków do strony gdy publikujemy ciekawe treści (przez social media, na blogach naszych klientów, innych firm, stronach i forach branżowych).

Zyskujemy też szansę na stworzenie linków wewnętrznych prowadzących do konkretnych stron z produktami, usługami.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego ze względu na rozwój firmy i jej pracowników

Prowadzenie bloga firmowego pozwala rozwijać się pracownikom firmy, gdyż aby przekazać wiedzę – stworzyć wartościowe wpisy na blogu muszą sobie tę wiedzę sobie ustrukturyzować lub czasami też poszerzyć poprzez research w Internecie.

Prowadzenie bloga może pozwolić także zdobyć wiedzę nowym pracownikom, którzy zaczynają pracę w firmie.

Jak skutecznie prowadzić bloga firmowego?

Jak skutecznie prowadzić bloga firmowego ze względu na klientów

Żeby skutecznie prowadzić bloga firmowego ze względu na klientów warto:

  • zastanowić się co może być dla klientów interesujące i o tym właśnie pisać;
  • ustalić stałe terminy pojawiania się treści, żeby klienci wiedzieli kiedy się spodziewać czegoś nowego;
  • reagować na pojawiające się wątpliwości, ważne tematy;
  • zachęcać klientów do zapisania się do newslettera, dostępu do najświeższych treści na blogu;
  • pisać regularnie (raz na tydzień, raz na miesiąc), w zależności od branży;
  • tworzyć teksty krótsze i dłuższe, takie w których czasami tylko zaznaczymy interesujące problemy (damy sygnał, że trzymamy rękę na pulsie w kwestii nowości), a czasami dogłębnie przeanalizujemy temat (damy sygnał, że jesteśmy ekspertami w dziedzinie);
  • umieścić pod wpisami przycisk ‘dodaj komentarz’ umożliwiając tym samym klientom nawiązanie z nami relacji.

Jak skutecznie prowadzić bloga firmowego ze względu na SEO

Żeby skutecznie prowadzić bloga ze względu na SEO warto:

  • wykonać audyt seo strony,
  • sprawdzić trendy wyszukiwania i pisać o tym, co jest często wyszukiwane w danym czasie. Istnieją dwie opcje wyboru tematu: najgorętszy, ale najbardziej oblegany lub stosunkowo gorący, ale z proporcjonalnie niewielką konkurencją;
  • dbać o to, aby wpisy zawierały słowa kluczowe, na które chcemy się pozycjonować oraz frazy z długiego ogona;
  • używać fraz w podtytułach;
  • stosować te same zasady, które stosuje się przy pozycjonowaniu całej strony (metatagi, opisy zdjęć, znaczniki H1, H2, etc.);
  • używać narzędzi do generowania fraz pomagających w pozycjonowaniu na dane słowa kluczowe;
  • tworzyć unikatowe treści, które są cenniejsze dla robotów wyszukiwarek od treści często powtarzanych w Internecie;
  • tworzyć wpisy, które mogą cieszyć się dużym zainteresowaniem, generować ruch na stronie i sprzyjać linkowaniu dochodzącemu do strony;
  • linkować z bloga do konkretnych stron ze swoimi produktami, usługami;
  • używać synonimów słów kluczowych;
  • uaktualniać starsze wpisy (sprawdzać czy linki prowadzą do stron, do których powinny).

Zobacz również kompleksowy poradnik jak skutczenie pozycjonować sklep internetowy.

Jak skutecznie prowadzić bloga firmowego ze względu na rozwój firmy i jej pracowników

Żeby skutecznie prowadzić bloga ze względu na rozwój firmy i jej pracowników warto:

  • prosić pracowników o czytanie wpisów;
  • dyskutować o tworzonych wpisach;
  • rozbudowywać wpisy po przeprowadzonych dyskusjach;
  • wykorzystywać wpisy do stworzenia spotkań branżowych, podczas udziału w konferencjach, etc.

Jak widać, jest wiele powodów dla których warto prowadzić bloga firmowego i wiele kwestii na które należy zwrócić uwagę, aby prowadzić tego bloga skutecznie. Najważniejszym z tego wszystkiego wydaje się, aby w ogóle zacząć oraz tworzyć tego bloga regularnie i uczyć się tworząc go, tak aby kolejne wpisy były coraz lepsze od poprzednich i coraz mocniej przyczyniały się do sukcesu całej strony.

5 / 5. Liczba głosów: 8

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *