Nadawanie dostępów do konta Google Ads i Google Analytics
Zlecając wykonanie i optymalizację kampanii Google Ads zewnętrznej agencji lub specjaliście, przed rozpoczęciem prac należy nadać dostęp do konta danemu użytkownikowi lub grupie użytkowników.
Aby móc w sposób poprawny analizować dane dotyczące prowadzonych działań w Google Ads, niezbędnym wręcz narzędziem w pracy marketera jest Google Analytics. Dlatego zlecając pracę agencji lub specjaliście powinieneś zostać poproszony także o nadanie dostępu do konta Google Analytics.
W artykule tym przedstawimy Ci krok po kroku w jaki sposób udostępnić konto Google Ads i Google Analytics.
Konto Google Ads
Udostępnienie konta Google Ads może odbywać się na dwa sposoby. Współpracując z agencją w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads, Twoje konto najczęściej podłączane będzie do konta managera (MCK – Mojego Centrum Klienta), natomiast współpracując ze specjalistą nadanie dostępów odbywać się będzie z poziomu Twojego konta Google Ads.
Nadanie dostępu dla agencji, która posiada konto managera (MCK):
- Podaj 10-cyfrowy numer klienta, który znajduje się w prawym rogu górnego menu konta Google Ads. Numer ten pojawi się także po kliknięciu na avatara, który także znajduje się w prawym górnym rogu platformy.
- Zaakceptuj zaproszenie – po wprowadzeniu numeru klienta, Agencja wyśle na maila (na adres, na które zostało założone konto Google Ads) zaproszenie do podpięcia konta, które należy zaakceptować. W razie problemów z otrzymaniem maila, akceptację można wykonać także bezpośrednio z poziomu konta Google Ads. Czynność ta wykonujemy w zakładce ‘Dostęp do konta’ (prawy górny róg → Narzędzia i ustawienia → Konfiguracja ‘Dostęp do konta’).
Nadanie dostępu dla indywidualnego specjalisty:
- Kliknij zakładkę ‘Narzędzia i ustawienia’ (w prawym rogu górnego menu)
- Wybierz ‘Dostęp’ do konta z sekcji ‘Konfiguracja’
- Kliknij na niebieskie kółko z symbolem ‘+’
- Wpisz adres email użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp do konta
- Wybierz poziom dostępu (w zależności od zakresu prac, jakie mają wykonywać konkretni użytkownicy, możesz wybrać różny poziom możliwości zarządzania kontem)
- Kliknij ‘Wyślij zaproszenie’
Konto Google Analytics
Dodawanie użytkownika odbywa się w zakładce ‘Administracja’ (zakładka na samym dole menu znajdującego się po lewej stronie).
Po wejściu w zakładkę ‘Administracja’:
- Kliknij w sekcję ‘Zarządzanie użytkownikami konta’ na poziomie Konta
- Kliknij na niebieskie kółko z symbolem ‘+’, następnie w ‘Dodaj użytkowników’
- Wpisz adres email użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp do konta
- Wybierz poziom dostępu (w zależności od zakresu prac, jakie mają wykonywać konkretni użytkownicy, możesz wybrać różny poziom możliwości zarządzania kontem).
Przy współpracy z agencją rekomendujemy, aby nadając uprawnienia wybrać: 1. Edycję, 2. Współpracę i 3. Odczyt i analizę. Zalecane jest, aby uprawnienie Zarządzanie użytkownikami posiadał jedynie właściciel konta. Dzięki temu unikniesz sytuacji utraty konta.
-
- Kliknij przycisk ‘Dodaj’
System nadawania dostępów do kont pozwala kontrolować kto otrzymuje dostęp i w jakim zakresie dany użytkownik może wprowadzać zmiany na otrzymanych kontach. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciel konta może w prosty sposób dobierać odpowiednie funkcje danej osobie, a także odebrać dostęp w momencie zakończenia współpracy.
Autor: Karolina Lewicka, PPC Specialist w BrandBay.pl
Certyfikowana specjalistka Google Ads i Google Analytics. Na co dzień zajmująca się wdrażaniem nowych funkcjonalności Google Ads, optymalizowaniem kampanii, a także rekomendowaniem odpowiednich kierunków rozwoju dla klientów. W centrum jej zainteresowań znajdują się także analiza i wykorzystanie danych.