fbpx

Nadawanie dostępów do konta Google Ads i Google Analytics

Nadawanie dostępów dla kont Google Ads i Google Analytics

Zlecając wykonanie i optymalizację kampanii Google Ads zewnętrznej agencji lub specjaliście, przed rozpoczęciem prac należy nadać dostęp do konta danemu użytkownikowi lub grupie użytkowników. 

Aby móc w sposób poprawny analizować dane dotyczące prowadzonych działań w Google Ads, niezbędnym wręcz narzędziem w pracy marketera jest Google Analytics. Dlatego zlecając pracę agencji lub specjaliście powinieneś zostać poproszony także o nadanie dostępu do konta Google Analytics.

W artykule tym przedstawimy Ci krok po kroku w jaki sposób udostępnić konto Google Ads i Google Analytics.

Konto Google Ads

Udostępnienie konta Google Ads może odbywać się na dwa sposoby. Współpracując z agencją w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads, Twoje konto najczęściej podłączane będzie do konta managera (MCK – Mojego Centrum Klienta), natomiast współpracując ze specjalistą nadanie dostępów odbywać się będzie z poziomu Twojego konta Google Ads.

Nadanie dostępu dla agencji, która posiada konto managera (MCK):

  1. Podaj 10-cyfrowy numer klienta, który znajduje się w prawym rogu górnego menu konta Google Ads. Numer ten pojawi się także po kliknięciu na avatara, który także znajduje się w prawym górnym rogu platformy.

  1. Zaakceptuj zaproszenie – po wprowadzeniu numeru klienta, Agencja wyśle na maila (na adres, na które zostało założone konto Google Ads) zaproszenie do podpięcia konta, które należy zaakceptować. W razie problemów z otrzymaniem maila, akceptację można wykonać także bezpośrednio z poziomu konta Google Ads. Czynność ta wykonujemy w zakładce ‘Dostęp do konta’ (prawy górny róg → Narzędzia i ustawienia → Konfiguracja ‘Dostęp do konta’).

Nadanie dostępu dla indywidualnego specjalisty:

  1. Kliknij zakładkę ‘Narzędzia i ustawienia’ (w prawym rogu górnego menu)
  2. Wybierz ‘Dostęp’ do konta z sekcji ‘Konfiguracja’
  3. Kliknij na niebieskie kółko z symbolem ‘+’
  4. Wpisz adres email użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp do konta
  5. Wybierz poziom dostępu (w zależności od zakresu prac, jakie mają wykonywać konkretni użytkownicy, możesz wybrać różny poziom możliwości zarządzania kontem)
  6. Kliknij ‘Wyślij zaproszenie’

Konto Google Analytics

Dodawanie użytkownika odbywa się w zakładce ‘Administracja’ (zakładka na samym dole menu znajdującego się po lewej stronie).

Po wejściu w zakładkę ‘Administracja’:

  1. Kliknij w sekcję ‘Zarządzanie użytkownikami konta’ na poziomie Konta
  2. Kliknij na niebieskie kółko z symbolem ‘+’, następnie w ‘Dodaj użytkowników’
  3. Wpisz adres email użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp do konta
  4. Wybierz poziom dostępu (w zależności od zakresu prac, jakie mają wykonywać konkretni użytkownicy, możesz wybrać różny poziom możliwości zarządzania kontem).
    Przy współpracy z agencją rekomendujemy, aby nadając uprawnienia wybrać: 1. Edycję, 2. Współpracę i 3. Odczyt i analizę. Zalecane jest, aby uprawnienie Zarządzanie użytkownikami posiadał jedynie właściciel konta. Dzięki temu unikniesz sytuacji utraty konta.
    1. Kliknij przycisk ‘Dodaj’

System nadawania dostępów do kont pozwala kontrolować kto otrzymuje dostęp i w jakim zakresie dany użytkownik może wprowadzać zmiany na otrzymanych kontach. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciel konta może w prosty sposób dobierać odpowiednie funkcje danej osobie, a także odebrać dostęp w momencie zakończenia współpracy.

 

Autor: Karolina Lewicka, PPC Specialist w BrandBay.pl

Certyfikowana specjalistka Google Ads i Google Analytics. Na co dzień zajmująca się wdrażaniem nowych funkcjonalności Google Ads, optymalizowaniem kampanii, a także rekomendowaniem odpowiednich kierunków rozwoju dla klientów. W centrum jej zainteresowań znajdują się także analiza i wykorzystanie danych.

5 / 5. Liczba głosów: 9

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *