fbpx

Jak prowadzić konto firmowe na twitterze? Poradnik dla firm!

jak prowadzić konto firmowe na twiterze

Popularność Twittera w Polsce jest kwestią dosyć dyskusyjną. Bardzo często w swojej pracy spotykamy się z opiniami, że ten portal jest przeznaczony głównie dla kilku grup: polityków, dziennikarzy czy fanów sportu. Gdyby postawić go w hierarchii portali, na których warto prowadzić działania promujące firmę – najprawdopodobniej byłby na ostatnim miejscu. Bo niby jak poprowadzić ciekawie np. profil firmy budowlanej lub z branży analityki medycznej?
Otóż jak to niektórzy mówią – wszystko się da. Na Twitterze obecnie można znaleźć bardzo dużo ciekawie prowadzonych stron firmowych, na które redaktorzy mieli bardzo dobry pomysł i z powodzeniem go realizują.

Pytanie brzmi “JAK?”
Zacznijmy od początku – ten poradnik powstał, by wyjaśnić Wam:

  • proces zakładania profilu firmowego na Twitterze,
  • poradnik jak korzystać z tego portalu i prowadzić komunikację atrakcyjną dla użytkownika,
  • jak zacząć – czyli opublikowanie pierwszego tweeta,
  • działanie hashtagów.

Jak założyć konto firmowe na Twitterze

Aby sprawnie i bez problemu przejść proces zakładania profilu Twojej firmy na Twitterze, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Wejdź na stronę www.twitter.com. Po wyświetleniu strony zwróć swoją uwagę na prawą stronę – a dokładniej na prezentowaną poniżej treść i kliknij “Zarejestruj się”.

krok 1 zarejestruj

  1. Następnie postępuj zgodnie z wytycznymi na portalu:
  • W oknie “Imię” wpisz nazwę Twojej firmy, natomiast jeśli chodzi o następne okno, masz dwie opcje: możesz wpisać swój numer telefonu lub adres e – mail:

krok 2 imie telefon

opcja z numerem telefonu

krok 3 email

opcja z adresem e – mail

  • po wpisaniu wymaganych informacji i kliknięciu “Dalej” (prawy górny róg) będziesz mógł dostosować Twittera do własnych potrzeb – tak jak na screenie poniżej:

krok 4 personalizacja

  • przedostatnim krokiem jest zatwierdzenie swoich danych wpisanych na początku poprzez kliknięcie “Zarejestruj się”. W tym momencie Twitter wyśle na Twojego maila lub telefon (w zależności od tego którą opcję wybrałaś/eś na początku) kod weryfikacyjny do wpisania w wyznaczonym do tego polu:

krok 6 weryfikacja

  • po wpisaniu kodu weryfikacyjnego oraz kliknięciu “Dalej” przejdziesz do panelu głównego. Twitter zaproponuje Ci kilka opcji, dzięki którym będziesz mógł bardziej spersonalizować swoje konto – takie jak zainteresowania, dodanie zdjęcia profilowego czy odnalezienie swoich znajomych z innych portali społecznościowych.

Czy Twoja firma ma już konto na LinkedInie? Założenie go jest banalnie proste – zobacz: https://brandbay.pl/blog/jak-zalozyc-i-prowadzic-profil-firmowy-na-linkedin/

A jeśli marzy Ci się konto biznesowe na Instagramie – zobacz jak je szybko założyć: https://brandbay.pl/blog/jak-zalozyc-konto-biznesowe-na-instagramie/

Jak prowadzić konto na Twitterze?

Kluczem do sukcesu profilu firmowego na Twitterze jest właściwe dopasowanie stylu komunikacji do grupy odbiorców – a jak wiemy, w naszym kraju jest ona nadal dosyć specyficzna. Nie ma gotowego przepisu na świetnie prowadzony profil – bardzo często odbywa się to metodą prób, błędów i wyciągania wniosków na przyszłość.

Podstawowe zasady, którymi warto kierować się przy prowadzeniu profilu firmowego:

  1. Obserwuj konkurencję. Może ona stanowić bardzo dobrą inspirację przy tworzeniu swojego niepowtarzalnego stylu. To od Ciebie zależy, jak przedstawisz treść, w której np. poinformujesz obserwujących o godzinach otwarcia sklepu w okresie świątecznym, czy jak przekażesz im inną istotną wiadomość.
  2. Dbaj o grono obserwowanych. Regularnie dodawaj do niego profile, które są związane z Twoją branżą, tweetują o nowinkach, zmianach oraz swoich przemyśleniach. Zaznacz swoją obecność wśród innych!
  3. Bądź aktywny – oprócz tweetowania i obserwowania warto być ciągle “w grze”. Bierz udział w dyskusjach (zachowując przy tym maksimum kultury i szacunku dla innych), retweetuj ważne informacje, staraj się być ciągle na bieżąco. Nie wystarczy, że włączysz Twittera raz dziennie do obiadu lub wieczorem w trakcie oglądania telewizji.
  4. Nie rozpisuj się. To, że tweety mogą mieć długość 280 znaków nie oznacza, że musisz wycisnąć z tej ilości ile się da. Im krócej i konkretniej – tym lepiej. Dłuższe formy zostaw Facebookowi lub LinkedInowi.
    Protip: masz zbyt długi link? Skróć go na www.bitly.com.
  5. Angażuj odbiorców. Pytaj o opinię. Jeśli zastanawiasz się np. co wprowadzić do sprzedaży – zrób ankietę. Twój obserwatorzy są tu dla Ciebie – ale też Ty dla nich. Pozwól im zaangażować się w działalność Twojej firmy, nawet jeśli ogranicza się ona tylko do wyboru między np. dwoma wariantami kolorystycznymi.
  6. Pamiętaj o hashtagach. Umieszczaj je w treści swoich tweetów, rób przeglądy najpopularniejszych i regularnie sprawdzaj, które są najskuteczniejsze dla Twojej branży.

Bardzo ważna informacja – nie porównuj Twittera do innych portali społecznościowych. Każdy rządzi się swoimi prawami, może służyć do kompletnie czego innego, a na podstawie wyników możesz dojść do zupełnie innych wniosków. To, co znakomicie “żarło” na Facebooku czy na LinkedInie, niekoniecznie musi odbić się szerokim echem na TT. Na nim wszystko dzieje się tu i teraz – ważna jest szybka reakcja i pierwszeństwo w przekazie informacji. Wszystkie “breaking news’y” potrafią stracić ważność w ciągu parunastu minut. Jeśli to Ty jesteś pierwszą osobą, która obwieści istotną informację szerokiemu gronu – to Twój tweet będzie najczęściej podawany dalej i cytowany wśród innych.

Twitter z pewnością nie jest portalem od:

  • zdjęć psa/kota/śniegu za oknem,
  • linków do zewnętrznych artykułów branżowych (a już na pewno niezwiązanych z tematyką profilu),
  • pisania o pogodzie, złych warunkach na drodze czy o tym, jakie dzisiaj mamy święto. I czy ryby biorą.

O tym, jakich błędów w Social Media Marketingu nie popełniać, przeczytasz również tutaj: https://brandbay.pl/blog/najwieksze-bledy-w-social-media-marketingu/

Jak opublikować pierwszego tweeta – Twitter dla firm

Cała magia tego portalu polega na ograniczeniu swojego przekazu do 280 znaków w jednym twitt’cie. Mam tutaj na myśli oczywiście: treść, hashtagi, oznaczenia oraz ewentualne linki kierujące użytkownika do zewnętrznych stron. Dużo do “upchnięcia”? Z początku tak może się wydawać ale wystarczy krótka praktyka oraz dopasowanie treści tak, by wcześniej wspomniane elementy stały się jej integralną częścią. Na przykład:

Sprawdźcie nasze godziny otwarcia sklepu w okresie #ŚwiętaBożegoNarodzenia!

Zobacz nasze #realizacje i zapoznaj się z naszą #oferta!

Szukasz dobrego #mechanik w #Warszawa? Skontaktuj się z nami.

Jako że są to przykłady, przekaz został maksymalnie uproszczony. Jeśli już będziesz na etapie, w którym komunikacja na Twoim profilu osiągnie satysfakcjonujący poziom – łatwiej będzie Ci wprowadzać do treści linki, oznaczenia innych profili oraz hashtagi.

Proces tworzenia tweeta możemy rozpocząć na dwa sposoby:

  1. poprzez kliknięcie w pole z hasłem “Co się dzieje” na górze strony,
  2. poprzez kliknięcie niebieskiego przycisku “Tweet” widocznego po lewej stronie, na samym dole – otworzy nam się wtedy oddzielne okno z polem i tym samym hasłem.
  • w polu z hasłem “Co się dzieje” wpisujemy treść tweeta, jaką chcemy opublikować,
  • jeśli chcemy dodać obraz (grafikę/zdjęcie/film), klikamy w ikonę pierwszą z lewej w dolnym panelu,
  • pamiętamy o dodaniu hashtagów – pasujących do tematyki tweeta,
  • w treści oznaczamy również osoby, które mogą być bezpośrednio zainteresowane tematem.

Pamiętajmy, aby przed publikacją sprawdzić, czy treść tweeta została wprowadzona poprawnie – chodzi tu najbardziej o oznaczenia osób i ich profili na Twitterze (warto przed rozpoczęciem tworzenia treści wejść na profil danej osoby i upewnić się, jaką ma nazwę profilu). Po sprawdzeniu klikamy przycisk “Tweet” i gotowe!

Jak działają hashtagi i jak ich używać?

Hashtagi mogą mieć bardzo duży wpływ na odbiór opublikowanej przez Ciebie treści. To między innymi dzięki nim są one zauważane przez osoby niebędące obserwatorami, które szukają informacji na nurtujące ich sprawy i tematy. Podzieliłam je na grupy, by łatwiej było Ci dostosować je do tematyki Twoich tweetów.

JAK UŻYWAĆ HASHTAGÓW?

  • oznaczające profil, np. #TwojaNazwaFirmy,
  • kategoryzujące tematykę treści, np. #projekt #realizacja #konferencja #budowa, #oferta, #sprzedaż,
  • kategoryzujące lokalizację, np. #Polska, #Warszawa, #Krakow,
  • oznaczające wydarzenia, np. #KonferencjaGdynia, #KongresBudowlany
  • można też używać hashtagów znajdujących się na liście najpopularniejszych tego dnia hashtagów, aczkolwiek dobrze to wygląda tylko wtedy, kiedy treść tweeta faktycznie odnosi się choć trochę do tematyki hashtagu z tej listy.

Wiesz już, jak dodawać hashtagi na Twitterze.
A na Instagramie? Zobacz: https://brandbay.pl/blog/jak-dodawac-hashtagi-na-instagramie/

Teraz, kiedy już znasz ogólne zasady korzystania z Twittera oraz wiesz, jak działać i szukać sposobu na niepowtarzalny styl komunikacji – łatwiej będzie Ci dotrzeć do Twojej grupy odbiorców i prowadzić skuteczne działania wizerunkowe dla Twojej firmy. Powodzenia!

Autor: Dorota Majewska, Specjalistka Social Media w BrandBay.pl

Na co dzień dba o wizerunek marek, pisze artykuły o prowadzeniu efektywnych działań w Social Media oraz… dba o firmowe roślinki. Prywatnie – specjalistka ds. eksplorowania miasta na hulajnodze, odkrywania klimatycznych kawiarni na mapie Krakowa oraz festiwali muzycznych. Zna Ev’ry Night i wie, gdzie się do tego tańczy.

4.6 / 5. Liczba głosów: 14

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. totemat pisze:

    A jak zmienić obecnie na tym portalu nazwę użytkownika aby z własnego profilu zrobić profil własnej strony?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *