fbpx

Jak stworzyć wydarzenie na Facebooku?

Facebook, to idealne miejsce do promocji wydarzenia na szeroką skalę. Chcesz dowiedzieć się, jak w prosty i skuteczny sposób stworzyć wydarzenie na Facebooku? Nie zapominaj o trzech kluczowych elementach, które sprawią, że Twój przekaz będzie wartościowy, są to: grafika, copywriting oraz strategia. Jeśli zależy Ci na tym, aby jak najwięcej osób zainteresowało się Twoim wydarzeniem oraz aktywnie wzięło w nim udział, koniecznie przeczytaj nasze wskazówki, które Ci w tym pomogą.

Zanim zaczniesz, zrób research! Zdecyduj, jakie efekty chcesz osiągnąć i jakie korzyści otrzyma klient. Zbadaj swoich odbiorców: kim są z zawodu, ile mają lat, jakiej są płci, co lubią, a czego nie itp. Przygotuj plan i harmonogram postów, które będziesz publikował w wydarzeniu. Użytkownik, który dołączy do wydarzenia powinien otrzymać sprecyzowane informacje.

1. Zaczynamy od utworzenia wydarzenia

Wydarzenie na Facebooku, możemy utworzyć z poziomu fanpage’u lub z poziomu profilu osobistego. Będąc na profilu, kliknij w zakładkę “wydarzenia”, następnie w niebieski przycisk “utwórz wydarzenie”.

2. Następnie pojawi się nowe okno, w którym musisz uzupełnić brakujące pola:

– Zdjęcie lub film wydarzenia (powinny być atrakcyjna wizualnie, skuteczną formą przyciągania wzroku jest wideo)
– Nazwa wydarzenia (postaraj się wymyślić ciekawą nazwę, która będzie jasno mówiła o tym, czego dotyczy wydarzenie)
– Lokalizacja (podaj adres, gdzie będzie przeprowadzane wydarzenie)
– Częstotliwość (najlepiej wybierz opcję „Jednorazowo”, nawet w przypadku cyklicznych wydarzeń)
– Opis (tekst powinien mieć charakter zachęcający)
– Kategoria (wybierz odpowiednią kategorię)
– Słowa kluczowe (wydarzenie będzie możliwe do wyszukania przez wyszukiwarkę dzięki wybranym słowom kluczowym)
– Wiadomości (ta opcja pozwala użytkownikom wysyłania wiadomości na messengerze)
– Typ biletów (wybierz odpowiedni sposób zapisów)

3. Przygotuj odpowiednią grafikę

Rozmiar grafiki wyróżniającej do wydarzenia, to 1920 x 1080 pikseli (16:9). Nie musisz być grafikiem, aby przygotować atrakcyjną kreację. Możesz w tym celu, użyć darmowego programu np. Canva. Jego interfejs jest bardzo prosty, z łatwością zaprojektujesz w nim potrzebne grafiki.

4. Przygotuj chwytliwy tekst

Pamiętaj, o tym, że oprócz opisu wydarzenia, powinieneś udostępniać w nim ciekawe treści, opowiadać o zmianach i postępach w przygotowywaniu. Nie bój się mówić o swoich emocjach. Angażuj swoich użytkowników i zapraszaj ich do dyskusji!

Oto kilka zasad, które powinieneś wdrożyć:

  • Stosuj emotikony
  • Rób odstępy co 3-4 linijki – tekst będzie czytelniejszy
  • Nagłówki oddziel interlinią – dzięki temu przyciągniesz większą uwagę.

5. Promuj swoje wydarzenie na Facebooku

Skorzystaj z Business Manager i opublikuj reklamę promującą wydarzenie. Pamiętaj o tym, aby zadbać o wszystkie materiały o wiele wcześniej i nie działać na ostatnią chwilę.

Jeśli reklama wydarzenia ma zwiększyć liczbę reakcji na wydarzenie na Facebooku, powinieneś skorzystać z celu jakim jest: Aktywność. Reklamy wydarzeń tworzone w ramach tego celu, będą zawierać przycisk: Zainteresowany.

– Na stronie wydarzenia, wybierz pole: Uzyskaj więcej reakcji.
– Następnie dodaj szczegółowe dane dotyczące grupy odbiorców, umiejscowienia reklamy, budżetu i harmonogramu.
– Wybierz tożsamość, oraz określ wygląd reklamy: wybierz odpowiedni format i obraz.
– W sekcji Wydarzenie dodaj opis i wybierz wydarzenie na Facebooku, które chcesz promować.
– Uzupełnij pozostałe informacje i kliknij: Potwierdź.

Jak widzisz, stworzenie wydarzenia na Facebooku nie jest trudnym zadaniem. Warto jednak pamiętać o prostych wskazówkach, które usprawnią nasz proces twórczy. Zadbaj o jakość merytoryczną i graficzną, opracuj korzyści dla Twoich potencjalnych klientów a sukces gwarantowany!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *