fbpx

Jak dodać lokalizację na fanpage?

 

Chcesz, aby Twoja firma była widoczna? Włącz lokalizację na swoim fanpage’u! To pomocne narzędzie w szczególności wtedy, gdy Twoja marka ma więcej niż jeden punkt na mapie.  Pomaga wybrać Klientom najbliższy obiekt, gdy chcą skorzystać z Twoich usług.

Sprawdź jak skutecznie dodać lokalizację na profilu Facebooka.

Przedstawiamy kilka prostych kroków, które w tym pomogą:

1. Przejdź do strony swojej firmy na profilu na Facebook’u, a następnie wybierz opcję USTAWIENIA.

firma na profilu facebooka

 

 

2. Kliknij opcję: LOKALIZACJA i polecenie konfigurowania sieci.

lokalizacja firmy na fb

Jeśli dodajesz lokalizację po raz pierwszy, a na stronie jest skonfigurowany adres, pojawi się komunikat z ostrzeżeniem. Będzie dotyczył prośby o usunięciu adresu ze strony głównej znajdującego się w sekcji “Informacje o stronie”.

W przypadku dodania lokalizacji w Menedżerze firmy:

1. Po zalogowaniu się przejdź do sekcji LOKALIZACJA FIRMY, która znajduje się w menu ZASOBY.

2. Następnie kliknij ROZPOCZNIJ i dodaj wybrany adres. Można go dodać ręcznie lub zbiorczo za pomocą szablonu CSV.

W przypadku dodania wielu lokalizacji firmy, główna strona na Facebooku będzie odgrywała rolę nadrzędną, przez co z jej poziomu będzie możliwe zarządzanie pozostałymi lokalizacjami. Warto dodać, iż wspomniana funkcja umożliwia również publikowanie takich typów reklam, które są dostosowane do poszczególnych lokalizacji.

Co zrobić, gdy nie widać zakładki “lokalizacje”?

Niestety takie sytuacje również mają miejsce, musisz skontaktować się z Supportem Facebooka i poprosić o jej dodanie. Możesz to zrobić z poziomu narzędzia Facebook Businness. Kliknij zakładkę “pomoc ”, następnie przejdź na dół strony i wybierz możliwość: “Kontakt z Supportem” w części “Dodatkowa Pomoc”.

A co gdy lokalizacji jest bardzo dużo?

Odpowiedź to… zastosowanie arkusza kalkulacyjnego! Za pomocą tego narzędzia możesz szybko importować informacje o swoich punktach bezpośrednio na Facebooka. Jedyne co musisz zrobić, to pobrać wzór, a następnie go wypełnić. Gdy już to zrobisz, wyślij uzupełniony arkusz do systemu w menedżerze firmy. W zakładce „Zasoby” wybierz sekcję „Lokalizacje firmy”, następnie uzupełnij elementy takie jak: „Dodaj lokalizację” – „Importuj wiele lokalizacji” – „Prześlij lokalizacje”. Kolejnym krokiem jest wybór pliku z wcześniej wypełnionym arkuszem kalkulacyjnym i zapisanie zmian.

Gdzie dokładnie znaleźć wszystkie parametry?

Przeczytaj krótki przewodnik po wypełnianiu arkusza kalkulacyjnego:

Page ID: Main Page – w zakładce “informacje” znajdziesz “identyfikator strony”. Skopiuj cyfry i dodaj  je do arkusza.

FB Subcategory – znajdziesz je na początku strony w zakładce “informacje”.  Wklej do arkusza to, co znajduje się w sekcji “kategoria” .

Dane – czyli pozycje takie jak: adresy oddziałów, miasta, w których się znajdują, kod pocztowy oraz kod kod krajowy.

Latitude + Longitude – to długość i szerokość geograficzna, znajdziesz je za pomocą Google Maps. Jak to zrobić? Po wpisaniu adresu swojego oddziału możesz wydobyć te informacje z linku. To dwa kolejne ciągi cyfr po znaku @, rozdzielone przecinkiem.

Website + Phone – tutaj wklej link do swojej strony oraz telefony kontaktowe do poszczególnych oddziałów.

Dodawanie lokalizacji jest bardzo proste oraz niesie ze sobą szereg korzyści dla Twojej firmy, umożliwiając klientom odnalezienie Twojej siedziby. Mamy nadzieję, że z naszym przewodnikiem, doskonale sobie z tym poradzisz. Jeśli masz jakieś pytania bądź napotkałeś na problem, napisz w komentarzu!

Zobacz również:

Jak połączyć strony na fb?

7 błędów w Social Media Marketingu, które mogą Cię sporo kosztować!

4.8 / 5. Liczba głosów: 8

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *