fbpx

Reklama na Twitterze krok po kroku

reklama na twitterzeKiedy słyszymy “reklama w Social Media”, jako pierwsze na myśl przychodzi nam: Facebook, Instagram, Linkedin, a od pewnego czasu również Tik Tok. I bardzo dobrze – portale te doskonale sprawdzają się w prowadzeniu sprzedaży, budowaniu wizerunku i tworzeniu długofalowych współprac B2B lub B2C.

A co z Twitterem? Wszyscy znamy go jako portal, gdzie o najnowszych wydarzeniach i wiadomościach dowiemy się “tu i teraz”. To miejsce, gdzie budujemy swoją opinię, wyrażamy poparcie tudzież jego brak. Gdzie tu jest miejsce na treści promowane, sprzedaż czy budowanie relacji biznesowych? Niewiele osób wie, że Twitter to nie tylko źródło newsów, ale także bardzo przydatna platforma, przynosząca (o dziwo!) bardzo dobre wyniki z kampanii reklamowych.

Zacznij od… konta firmowego

Zanim na dobre odkryjemy tajniki reklamy na Twitterze, warto powiedzieć parę słów o koncie firmowym, do którego założenia mocno namawiam. Warto próbować swoich sił na wielu portalach społecznościowych, które wedługg nas “nadają się” do wypromowania naszej działalności. Otwiera się przed nami wiele możliwości, w których dzięki przekazowi dostosowanemu do odbiorcy danego portalu możemy wywnioskować, gdzie nasze działania będą najefektywniejsze. Charakterystyka każdej strony jest inna i na swój sposób interesująca. Możemy oprzeć komunikację naszej firmy/działalności na przykuwających uwagę zdjęciach, rozbudowanych opisach, ciekawie zmontowanych filmach lub krótkich, chwytliwych komunikatach.

Twitter opiera się głównie na konkretach, przekazie “tu i teraz”, bez owijania w bawełnę. To bardzo przydatne, jeśli nie zależy nam na budowaniu rozpoznawalności poprzez tworzenie historii lub jeżeli na przykład mamy już za sobą pierwsze (prowadzone z powodzeniem) działania na innych stronach społecznościowych, a na Twitterze chcemy trafić do nowych, niezbadanych jeszcze grup odbiorców.

Jak założyć konto firmowe na Twitterze? Cały proces od A do Z tłumaczę w jednym z moich poprzednich artykułów: https://brandbay.pl/blog/jak-prowadzic-konto-firmowe-na-twiterze/

Prowadzenie profilu firmowego na Twitterze nie jest trudne, aczkolwiek wiele osób prowadzi komunikację po omacku, nie znając chociażby podstawowych zasad, jakimi warto kierować się przy tworzeniu contentu.
O zdobywaniu obserwujących i o tym, jak prowadzić w poprawny sposób działania organiczne, piszę w tym artykule: https://brandbay.pl/blog/jak-zdobyc-obserwujacych-na-twitterze/

…a potem zainwestuj w reklamę!

Jak już rozpoczniemy na dobre naszą przygodę z profilem na Twitterze, dla zwiększenia zainteresowania warto zainwestować w reklamy, które dzięki odpowiedniemu targetowaniu mają szansę podnieść zainteresowanie naszym przekazem.
Co zyskujemy dzięki reklamom na Twitterze?

  • zwiększoną liczbę odwiedzin na stronie zewnętrznej, do której ma prowadzić reklama
  • większe zyski ze sprzedaży naszych produktów
  • dotarcie do konkretnej ściśle stargetowanej grupy odbiorców – możliwości Twittera są bardzo niedocenione pod tym względem!
  • zwiększone ogólne zainteresowanie działalnością naszego profilu.

Mamy już profil nawiązujący do naszej działalności na Twitterze, zaczynamy myśleć też o wydaniu pierwszych pieniędzy na reklamę. Ale co właściwie promować? Jaki efekt chcemy uzyskać? W jaki sposób?
To jedne z ważniejszych pytań, które musimy sobie zadać przy rozpoczynaniu przygody z każdym portalem społecznościowym. Jeśli chodzi o to, co dokładnie możemy promować na Twitterze – z pomocą przychodzi nam regulamin: https://help.twitter.com/pl/rules-and-policies/twitter-rules
Jeśli natomiast sami zastanawiamy się, czy warto promować określone usługi, wizerunek bądź produkty – warto spróbować! Jak już wspomniałam na początku tego rozdziału – na Twitterze mamy możliwość dokładniejszego targetowania reklam, a co za tym idzie – dotarcia do konkretniejszej grupy odbiorców. Dlatego też warto “przetestować” swój content w reklamie – być może okaże się on najbardziej skutecznym 😉

Reklama na Twitterze – budujemy kampanię

Panel reklamowy Twittera już na wstępie jest bardzo prosty i przejrzysty. Nie ma tu ozdobników, dodatkowych informacji, które odciągają naszą uwagę – same konkrety. To bardzo pomocne przy tworzeniu pierwszej kampanii, kiedy chcemy maksymalnie skupić się na tym, by została właściwie ustawiona i włączona. Tym bardziej, gdy wszystkie opcje wyświetlają się po angielsku. Od tego czy dobrze zbudujemy kampanię, zależy nasz sukces na tym portalu.

A więc do dzieła!

Krok 1.

Będąc zalogowanym na Twitterze, kierujemy swoją uwagę na panel boczny, gdzie wybieramy ikonkę “More”, po czym po załadowaniu dodatkowego menu klikamy w “Twitter Ads”.

ikona more twitter

przycisk reklama na twitterze

Krok 2.

Po załadowaniu strony Twitter Ads wyświetlą nam się ustawienia początkowe – kraj w którym obecnie przebywamy oraz strefa czasowa. Widnieje również informacja, iż walutą rozliczania reklam jest euro. Po wybraniu właściwych pozycji z dwóch list klikamy “Let’s go”.

podstawowa kofinguracja reklamy na twitterze

Krok 3.

Jest to jeden z najważniejszych kroków – na tym etapie musimy zdecydować jaki cel ma osiągnąć nasza kampania i do jakiej czynności chcemy skłonić użytkownika będącego w naszej grupie docelowej.
Cele dzielone są na trzy sekcje:

  1. Świadomość:
    cel: zasięg
  2. Zainteresowanie:
    cele: wyświetlenia wideo, instalacja aplikacji, przejścia na stronę, zaangażowanie pod wpisami oraz zdobywanie nowych followersów
  3. Konwersja:
    cel: dokonanie konkretnej akcji przez użytkownika (np. zakupu)

Zastanów się dokładnie jaki cel reklamowy najbardziej pasuje do Twojego typu działalności. Jeśli jest to sklep i interesuje Cię sprzedaż – zbuduj wizerunek marki poprzez kampanię angażującą użytkowników pod twittami, a następnie wróć do nich z reklamą na konwersję bądź przejścia na stronę. Jeśli promujesz np. określoną osobę lub działalność – postaw na zdobywanie followersów oraz budowanie zaangażowania. Nie zapominaj przy tym, iż Twoje publikacje również muszą być tworzone z myślą o zachęceniu użytkownika do wejścia w interakcję 😉

cele kampanii reklamowej twitter

Krok 4.

Wybraliśmy cel “Zaangażowanie” (Engagements). W dalszych krokach musimy:

  • nazwać kampanię (by wszystko było dla nas zrozumiałe, najlepiej wpisać w nazwę cel reklamowy, który wybraliśmy)
  • dokonać sposobu płatności na reklamę (karta kredytowa lub debetowa)
  • ustalić budżet dzienny bądź całkowity (opcjonalny)
  • ustalić czas startu kampanii (ustalenie końca trwania kampanii jest opcjonalne).
  • Po wypełnieniu pól klikamy button “Next”.

ustawienia kampanii reklamowej na twitterze

Krok 5.

W tym kroku ustalamy naszą grupę docelową. Na początek:

  • nazwa
  • czas wyświetlania reklamy danej grupie odbiorców
  • w każdym zestawie reklam możemy ustalić budżet całkowity, który chcemy wydać w trakcie emisji reklam danej grupie odbiorców
  • “Bid type” – czyli rodzaj oferty – rekomenduję pozostać przy “automatic bid”, dzięki któremu kampania będzie optymalizowana w taki sposób, by w jak “najtańszy” sposób dotrzeć do jak największej grupy odbiorców i osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

ustawienia grupy reklam twitter

Krok 6.

W tym kroku dokonujemy wyboru naszej grupy docelowej – inaczej targetujemy nasz zestaw reklam. Ustalamy płeć, wiek, lokalizację wyświetlania reklam oraz słowa kluczowe, z którymi związani są odbiorcy, do których chcemy dotrzeć. Mamy również możliwość ustawienia remarketingu – czyli wyświetlenia naszej reklamy osobom, które już w przeszłości weszły w interakcję z naszymi twittami. To bardzo przydatna funkcja – jeśli ktoś zainteresował się naszym contentem wcześniej – czemu by nie miał zareagować na niego ponownie, skoro już wcześniej nasze treści zapadły mu w pamięć?
Po prawej stronie wyświetli nam się szacowana grupa odbiorców – jej wielkość będąca estymacją na podstawie ustawionych przez nas danych w targetowaniu.

wybór grupy docelowej

Krok 7.

W ostatnim kroku pozostaje nam jedynie wybranie materiału reklamowego. W kampanii na zaangażowanie wybieramy jeden z naszych twittów. Możemy wybrać kilka na raz, aczkolwiek na początek rekomenduję wybrać maksymalnie dwie różne kreacje i przetestować, która forma przekazu będzie najbardziej odpowiadała naszej grupie docelowej.

wybranie kreacji reklamowej

Ale zanim włączysz przycisk “ON”…

Uzupełnij dokładnie wiedzę o reklamach na Twitterze. Zapoznaj się dokładnie ze słowami kluczowymi w sekcji targetowania – zobacz, jak wiele opcji zawężania reklamy oferuje ten portal i dzięki jakim ustawieniom możesz dotrzeć do docelowego odbiorcy.
Reklama na Twitterze może przynieść same pozytywne korzyści dla Twojej marki, aczkolwiek jak to bywa na początku – potrzebna jest praktyka, testowanie, sprawdzanie i optymalizowanie. Tutaj nie ma zamkniętego procesu, tak jak na każdym portalu społecznościowym.

Autor: Dorota Majewska, Specjalistka Social Media w BrandBay.pl

Na co dzień dba o wizerunek marek, pisze artykuły o prowadzeniu efektywnych działań w Social Media oraz… dba o firmowe roślinki. Prywatnie – specjalistka ds. eksplorowania miasta na hulajnodze, odkrywania klimatycznych kawiarni na mapie Krakowa oraz festiwali muzycznych. Zna Ev’ry Night i wie, gdzie się do tego tańczy.

 

4.6 / 5. Liczba głosów: 10

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *