Jak promować usługi deweloperskie on-line?
Podstawowe informacje dotyczące promocji usług deweloperskich w internecie
Branża budowlana w Polsce aktualnie przeżywa duży rozkwit. Buduje się dużo, spore jest zainteresowanie kupnem mieszkań, ale też spora konkurencja wśród deweloperów.
Promując usługi deweloperskie, organizując kampanie reklamowe w branży budowlanej warto zdawać sobie sprawę z tego jaki jest cel działań promocyjnych, jaka jest bezpośrednia konkurencja firmy deweloperskiej oraz jaka jest grupa docelowa do której kierujemy działania.
Klientów deweloperów można podzielić na kilka grup, jak przykładowo:
- osoby, które szukają pierwszego mieszkania dla siebie (tu możemy wyróżnić osoby, które stać na zakup za gotówkę i osoby które będą kupowały na kredyt),
- osoby, które szukają mieszkania dla swoich dzieci,
- osoby, które szukają możliwości zainwestowania swoich pieniędzy, etc.
Przed rozpoczęciem promocji warto zastanowić się do kogo chcemy kierować działania promocyjne, reklamowe, gdyż inne grupy zwracają uwagę na inne aspekty związane z usługami deweloperskimi.
Strona www dla dewelopera
Dla wszystkich klientów na pewno ważne będzie zaufanie do tego, że developer nie upadnie przed ukończeniem budowy, dlatego warto zadbać, aby na stronie znajdowały się informacje budujące zaufanie.
Jednym ze sposobów budowania zaufania może być wskazanie na swoje wcześniejsze realizacje, przedstawienie informacji na temat sytuacji finansowej firmy oraz planów.
Na stronie warto też zamieścić informacje interesujące poszczególne potencjalnie zainteresowane grupy docelowe: dotyczące możliwości otrzymania kredytu na mieszkanie, dotyczące otoczenia mieszkania (szkoły, sklepy, lekarze, tereny zielone, etc.), informacje dotyczące przewidywanego wzrostu wartości mieszkań w danej okolicy oraz zainteresowanie wynajmem ze strony studentów okolicznych uczelni, pracowników okolicznych firm, etc.
Pozycjonowanie strony dewelopera w Google
Pozycjonowanie strony deweloper powinien oprzeć na wyborze odpowiednich słów kluczowych związanych generalnie z rynkiem deweloperskim, branżą budowlaną, rynkiem nieruchomości, ale także z lokalnym rynkiem mieszkaniowym, najważniejszymi potrzebami, oczekiwaniami grup z danego rejonu względem zakupu mieszkania, etc. Warto pozycjonować firmę zarówno pod kątem miejsca w w wyszukiwarce jak i na mapach Google. Dla uzyskania lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania warto założyć konto Moja Firma Google.
Prowadzenie kampanii Google Ads (Adwords) usługi deweloperskie
Jednocześnie, skuteczna może okazać się reklama z wykorzystaniem Google Adwords. Tego typu reklama w branży budowlanej może pomóc developerowi znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania nie tylko na słowa na które deweloper jest już dobrze wypozycjonowany (np. tanie mieszkanie Warszawa), ale także na te na które jeszcze nie znajduje się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania (np. tanie mieszkanie Warszawa Ochota).
Przy prowadzeniu kampanii reklamowej Google Adwords należy pamiętać o doborze odpowiedniej grupy docelowej i przetestować kilka możliwych wariantów reklamy, tak aby efekty z kampanii były jak największe.
Promowanie usług deweloperskich w sieciach społecznościowych
Warto także prowadzić fanpage developerski na Facebooku oraz na Instagramie. Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie można budować zaufanie do marki oraz wskazywać potencjalne korzyści z zakupu mieszkania budowanego przez dewelopera (zdjęcia okolicy, zdjęcia z poszczególnych etapów budowy różnych budynków, etc., informacje o rozbudowie infrastruktury w okolicach budowy, etc.).
Prowadzenie fanpage deweloper może uzupełnić prowadzeniem kampanii reklamowej oraz angażowaniem w swoje działania influencerów, którzy mogliby pomóc zwiększyć zainteresowanie ofertą dewelopera.
Public relations dewelopera
W przypadku branży budowlanej bardzo ważnym jest dbanie o PR zarówno całej firmy, jak i poszczególnych inwestycji, gdyż każda inwestycja jest niejako odrębnym produktem, który choć powiązany z innymi inwestycjami danego dewelopera, istnieje we własnej rzeczywistości lokalnej i wymaga odpowiedniej opieki PR-owej, promocji czy zażegnywania ewentualnych kryzysów wizerunkowych.