płyń dalej
Pozycjonowanie WWW
Działania seo
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie i chcesz zwiększyć zyski w swoim sklepie internetowym, musisz zadbać o to, aby ktoś do niego trafił. Szeroka i atrakcyjna oferta sklepu nie wystarczy, jeśli nie będzie on widoczny dla potencjalnych Klientów. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie wartościowego ruchu w sklepie jest pozycjonowanie.
Optymalizacja sklepu internetowego
Pozycjonowanie e-commerce (e-commerce seo) wymaga starannej analizy sklepu internetowego, dlatego też pierwszym etapem po podjęciu współpracy jest wykonanie szczegółowego audytu sklepu. Najczęstszymi problemami sklepów internetowych są zduplikowane treści oraz niewłaściwa struktura zarówno samego serwisu, jak i adresów url. Kluczową rolę w skutecznym pozycjonowaniu sklepów internetowych odgrywa optymalizacja - począwszy od optymalizacji karty produktowej, poprzez wewnętrzne systemy linkowania, kończąc na unikalnych opisach, merytorycznie przedstawiających produkt.
Zadbamy o takie elementy jak:
- adresy url produktów i kategorii
- opisy produktów
- opisy kategorii
- opisy meta description
- optymalizację zdjęć produktów
- linkowanie wewnętrznego
- opinie i komentarze
- nawigację
- responsywaność i szybkość ładowania
- dane strukturalne
Long tail
Pozycjonowanie szerokie (Long tail)
W przypadku sklepów internetowych oprócz ogólnych fraz kluczowych, wykorzystuje się również model pozycjonowania zwanego long tail (inaczej: pozycjonowanie szerokie, długi ogon). Wyselekcjonowanie sprecyzowanych fraz produktowych pozwala na dotarcie do Klientów poszukujących danego artykułu lub modelu, co pozwala zwiększyć prawdopodobieństwo dokonania zakupu.
Pozycjonowanie szerokie polega na optymalizacji całego sklepu internetowego. Strategia ta zakłada, że użytkownik poszukuje konkretnego produktu, a naszym celem jest maksymalne skrócenie jego procesu zakupowego, kierując go do najbardziej adekwatnej do jego potrzeb podstrony. Średnia długość fraz w wyszukiwarkę stale rośnie, dlatego dobierając frazy kluczowe typu long tail, należy skupić się na jak najdokładniejszych cechach danego produktu.
Zaletami pozycjonowanie szerokiego są:
- niższa konkurencyjność słów kluczowych
- dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej
- mniejszy współczynnik odrzuceń
- wyzsza konwersja
- większa stabilność osiągniętych efektów
- wzrost ruchu na stronie
Pozycjonowanie szerokie polecane jest serwisom o rozbudowanej strukturze - sklepom internetowym, portalom branżyowym, serwisom informacyjnym.
Wycena pozycjonowania
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?
W ciągu ostatnich 5 lat liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wzrosła o 34%, a każdego roku polski rynek e-handlu zwiększa dynamikę przyrostu nowych e-sklepów o 7%, co oznacza coraz większą konkurencję w sektorze e-commerce. Jednocześnie statystyki pokazują, że blisko połowa polskich internautów robi zakupy w sklepach internetowych, a roczna wartość sprzedaży szacowana jest na 40 mld zł. Stabilne pozycje w wyszukiwarce Google są więc dla Ciebie szansą na posiadanie większego udziału w rynku.
słowa kluczowe
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego a dobór i użycie słów kluczowych.
Pozycjonując sklep internetowy bardzo dużo uwagi poświęcamy właściwemu doborowi słów kluczowych. Korzystając z wielu narzędzi np. Ubersuggest, Senuto czy planera słów kluczowych Google staramy się tak je dobrać, aby wyczuć intencje użytkownika. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych zazwyczaj jest to dużo większa ilość słów niż w przypadku stron firmowych. Wynika to przede wszystkim z szerokiego asortymentu takich sklepów. Przy wybieraniu słów kierujemy się też ich potencjalną konwertowalnością - większą konwertowalność często mają bardziej precyzyjne zapytania.
Planując wdrożenie już na etapie strategii pozycjonowania sklepu konieczna jest dokładna weryfikacja czy wybrane słowa kluczowe kierują do właściwych podstron - produktów, kategorii czy zawężonej listy pozycji interesującej użytkownika. Bardzo istotna w związku z tym bez względu na to czy sklep zasila Woocomerce czy Presta jest jego architektura. Odpowiednia struktura sklepu internetowego jest szczególnie ważna pod kątem powstania bardzo wielu podstron produktowych.
internetowy, a lokalny
Pozycjonowanie sklepu Kraków Warszawa - lokalnie nie znaczy mniej
Pozycjonując sklep internetowy zwracamy również uwagę na to czy Klient posiada sklep stacjonarny lub też punkt odbioru. W przypadku placówki w dużym mieście jak Kraków czy Warszawa warto zwrócić uwagę na to, aby dodać na stronie głównej czy nawet podstronach adres, dzięki któremu pozyskamy ruch lokalnie. Często lokalizacja sklepu jest również jednym z istotniejszych czynników decyzyjnych użytkownika.
Zalety pozycjonowania
Pozycjonowanie sklepów internetowych - cennik
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego jest ustalany indywidualnie, przy uwzględnieniu takich czynników jak zakres prac, konkurencyjność, branża czy cele sprzedażowe. Aby otrzymać szczegółową ofertę zawierającą wycenę pozycjonowania sklepu internetowego, skontaktuj się z nami.
Pomagamy uzyskać widoczność
Sprawdź również:
#pozycjonowanie
stron www
Zwiększymy widoczność twojej strony w wynikach wyszukiwania i sprawimy, że będzie widoczna dla potencjalnych Klientów
Zwiększymy ruch w twoim sklepie internetowym i podniesiemy jego sprzedaż
Dokonamy audytu poprzednich działań i zdiagnozujemyp przyczyny braku rezultatów
#pozycjonowanie
stron Poznań
Twoje firma w top10 dla Poznania? Dasz radę z nami!
stron Warszawa
Chcesz pozycjonować stronę w Warszawie? Jeteśmy w samym centrum miasta!
#pozycjonowanie
Gdańsk
Twoi Klienci to mieszkańcy Gdańska i okolic? Dotrzemy właśnie do nich!
Wypozycjonujemy Twoją firmę lokalnie na Wrocław i Dolny Śląsk
#pozycjonowanie
stron Katowice
Chcesz pozycjonować frazy lokalnie na Katowice i Śląsk? Sprawdź!
#pozycjonowanie
stron Kraków
Pozycjonowanie Kraków? Twoja firma będzie widoczna zarówno w mieście jak i okolicach.
Pozycjonowanie stron firmowych i sklepów Toruń
#pozycjonowanie
stron łódź
Widzisz swoją stronę w top3 dla pozycjonowanych fraz w łodzi? Zobacz je z nami!
Klienci
Marki z naszej zatoki
Zobacz dla jakich marek mamy przyjemność pracować.